Obsahy(1)
Během filmového festivalu v Bělehradu požádal Karpo Godina osm režisérů, aby každý režírovali jeden segment filmu zachycující je v hotelu a předal jim jednostránkovou sadu instrukcí: Každý režisér vyrobí maximálně 3 minuty filmu. Film se bude odehrávat v jediné místnosti s kamerou ve stejné pozici pro všechny segmenty. V rámci každého segmentu někdo musí pronést: „I Miss Sonja Henie.“ Natáčení proběhlo v noci a brzy ráno během festivalu.
Sonja Henie (1912–1969) je legendární norská krasobruslařka, úspěšná též coby filmová herečka (pozn. uživatele Adam Bernau).
(MissJ)
Recenze (23)
Během filmového festivalu v Bělehradu Karpo Godina požádal sedm režisérů, aby každý režírovali jeden segment filmu zachycující je v hotelu a předal jim jednostránkovou sadu instrukcí: Každý režisér vyrobí 3 minuty filmu. Film se bude odehrávat v jediné místnosti s kamerou ve stejné pozici pro všechny segmenty. V rámci každého segmentu někdo musí pronést: "I Miss Sonja Henie". Natáčení proběhlo v noci a brzy ráno během festivalu. A můj názor? Výborný experimentální film, kterému ale do pětihvězdičkového hodnocení něco chybí. Zatím jsem ale nepřišla na to, co:) Ke zhlédnutí zde: http://www.youtube.com/watch?v=TJj2nxufNTw&feature=related ()
Celkově: vtipná šílenost. Jednotlivě: Makavejev (jazyky) ***, Forman (Dr.) ****, Brass (It hurts!) ***, Morissey (hádka při sexu) **, Wiseman (manželé vzpomínají) ***, Djordjević (detaily) **, Tirnanić (opřeni o zeď) ***. _______ Nade všemi ční Forman a Brass, ale i ostatní se svými výstřednostmi do celé hříčky dobře zapadají. Dobrý dojem po zhlédnutí zůstává i díky tomu, že to je celé důkladně promíchané a dlouhé jen 15 minut. ()
Wtf? Tohle už ani není surrealismus nebo nějaká experimentální tvorba... tohle je spíše naprosto šílené dada. Mnohem zajímavější je celý proces tohoto a jak to vzniklo než samotný výsledek. Prostě jak si hrají režiséři po nocích - myslím, že v té době už museli mít všeci značně napito - je vcelku zajímavé sledovat. Ovšem musím říct, že ten úsek Formana a Henryho byl asi nejlepší - ne že by dával smysl, ale ten závěr byl vtipný. Za to drbající se pár jsem absolutně nechápala a ten úplný začátek byl asi ze všeho nejdivnější a silně připomínal Švankmajerův surrealismus Možností dialogu. No a rozdávající si to dvojici-trojici a poté přicházející bratr, aby řekl slečně v průběhu divného sexu, že jim umřela babička... jo tak to už bylo naprosto šílené. Hodnocení je tady nehorázně těžké - na jednu stranu dokonale a skvěle absurdnědivné, na druhou stranu nepochopitelně a chabě absurdnědivné. ()
5/10 Kdyz clovek zna zadani, tak je zajimave sledovat, jak se z toho jednotlivi reziseri snazili vybruslit. Trochu skoda, ze to strihove rozbili - ale mozna jinak by to bylo nedivatelne jeste vic. Tinta jsem cekal na vetsi odvaz, ale mozna se prave tady rozhlizel a cerpal inspiraci. Nejlepsi kus ma bezesporu Milosz a verim, ze ac kratke nemusi sednout. ()
Jediným kvalitním segmentem byl ten o pacientovi Johnnym, který byl právě Formanův. Forman jej vytvořil ještě ve spolupráci s dalším režisérem. Tento jediný příběh měl myšlenku, byl vtipný a měl vynikající pointu. Zbytek byla amatérská práce debilů a ani mě nepřekvapuje, že většina z režisérů už nikdy nic pořádného nevytvořila. Zcela se totiž minuli povoláním. Troška úchylnosti byla zakomponována v každém příběhu, ale měl jsem pocit, že se většina pokoušela vytvořit bezobsažný krátký pornofilm. ()
Zajímavosti (9)
- Režisér Karpo A. Godina patřil k jugoslávskému uměleckému hnutí Amateur Movement a Black Wave, které byly obdobou české „nové vlny“ a hlásili se k němu filmaři, kteří se v sedmdesátých letech snažili v Jugoslávii tvořit nezávislé snímky. (Kubrickon)
- Ve skutečnosti kameraman a režisér Karpo A. Godina vyčkával před začátkem festivalu v hotelové lobby, kde ihned oslovil každého režiséra, kterého osobně znal. Každý z oslovených dostal dvě stránky zadání. Godina počítal s tím, že na jeho hru přistoupí maximálně tři z oslovených, ale k jeho nemalé radosti souhlasilo všech osm. (Kubrickon)
- V anotacích se často uvádí, že Karpo Ačimović Godina oslovil ke spolupráci na tomto filmu 7 nebo 8 dalších režisérů. Ve skutečnosti požádal o spolupráci jen 6 režisérů: Bucka Henryho za režiséra nešlo považovat (tehdy to byl ještě nerežírující scenárista, který jen doprovázel na festival Miloše Formana) a v titulcích uvedený Bogdan Tirnanić také nebyl režisér, nýbrž filmový kritik. (Stegman)
Reklama