Reklama

Reklama

Dracula Daria Argenta

(festivalový název)
  • Itálie Dracula 3D (více)
Trailer

Obsahy(1)

V době emo upírů, kteří spíše než krvelačné bestie připomínají navoněné metrosexuály ze stránek módních magazínů, se Dario Argento rozhodl vrátit příběh otce všech nemrtvých do jeho gotické podoby, která sází méně na třpytivý make up a více na pořádnou porci poctivé hrůzy, kterou italský mistr exploatace zásobuje své fanoušky již několik desetiletí. Ani zde ale nezůstává Drákula čítankovou postavou z temnot viktoriánského světa; v Argentově fantastickém imagináriu získává další rozměr, stejně jako samotný obraz, který povýšil do dimenze stereoskopického 3D. Představitele absolutního zla, lačnícího po krvi bělostných panen v honbě za láskou milované ženy, ztracené před více než čtyřmi sty lety, tak opět čeká osudové setkání s Jonathanem Harkerem a jeho nastávající Minou. Zatímco si ale Drákula brousí zuby na krásnou Minu, pozadu nezůstává ani nemilosrdný Van Helsing, který neméně lační po tom, zbavit se půlnočního násosky už jednou provždy. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (42)

bassator 

všechny recenze uživatele

47th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2012 - MIDNIGHT SCREENINGS - Půlnoční filmy (Dario Argento´s Dracula / DARIO ARGENTO´S DRACULA / Dracula Daria Argenta) - Hrůza na plátně není jako hrůza na plátně. Tu co myslím já je hrůza zpracování, která ještě dána do verze 3D je věc dosti nepochopitelná. Pro mne to byly spíše dva půlnoční noclehy (pěkně se u toho odpočívalo) a možná první 3D prsa co jsem na plátně viděl. Toť absolutně vše... - 1. 7. 2012 - kino Čas - Karlovy Vary - 3D + 7. 7. 2012 - kino Čas - Karlovy Vary - 3D - 15% ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Cením si každého filmu, který se snaží podávat upíry v tradičním světle a v případě Draculy mi ani nevadí, pokud se tvůrci odchýlí od Stokerovy předlohy. Každopádně tohle nešlo. Přes snahu o gotičnost to bylo totálně negotické, nenapínavé, neatmosférické a nekrvavé. Argento lákal kromě svého jména také na Kretschmanna a Rutgera Hauera. Hauer snad jako jediný projevil snahu předvést něco, co by se alespoň blížilo herectví, zatímco první jmenovaný totálně vyhořel. Zbytek byli nejspíš jen Argentovi příbuzní a to ještě musel hledat takové, kteří toho talentu nemají ani trošku. Samostatnou kapitolou jsou triky. Začalo to pavoukem, pokračovalo přes vlka a co mě totálně vyřídilo, byla kudlanka. Ano, kudlanka. Jenže triky byly zároveň to jediné, co stálo za pozornost, protože jsem se mohl alespoň zasmát, když už nic. Takže, trochu paradoxně, těch 10% dávám za triky. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě jsem nečekal nic převratného, když jsem viděl hodnocení filmu, ale nějak tajně doufal, že alespoň něco se mi zalíbí. Snímek se v základní linii drží Stokerovy předlohy (což je zmíněno i v titulcích), takže příběhu bych toho tolik nevytknul. Postrádal jsem však Argentovo řemeslo. Jeho osobitý vizuální styl vyšuměl do ztracena a obraz působí levně, televizně a bez výtvarné krásy. Místo červené (světlo, závěsy, oděv, interiéry, koberce...) a modré (světlo) dal poněkud nešťastně přednost zlaté a hnědé. Interiéry a noční ulice, zákoutí...bez Argentových oblíbených barev ztrácejí na tajuplnosti. Mnohé scény vypadají jako staré kolorované pohlednice - nádraží, les, jídelna(což byl možná záměr, ale patřičný účinek to na mne nemělo. To Coppola měl ve stylizaci šťastnější ruku.). Ale v té mizérii se mi třeba líbila scéna z kostela, kam dopadalo barevné světlo skrze mozaiky. Hudba - vydařená, ostatně Simonetti je dobrým skladatelem. Závěrečný song Kiss me Dracula, který zpívá Silvia Specchiová, jako by vypadl z kapel Nigthwish, Xandria či Within Temptation. Přiměřená nahota, gore zčásti velmi dobré, zčásti mizerně digitální - pěkné bylo vykydlení schůze odbojářů v kasárnách, efektní pak byl průlet kulky hlavou mihnoucí se v otevřených ústech (vzpomněl jsem si na Operu) a doprovázený krvavou fontánkou směřující vzhůru. Nejmizernější byly zřejmě digitální plameny a následný rozpad na pixelový prach. Jinak se nezapomnělo na nejznámější hlášku: ,,Děti noci." Dracula postrádal charisma, Hauer zase byl pořád jednou nohou v hrobě - zestárl nám hoch... Asia spolu s dalšími herečkami dostává pěknou hvězdičku za svůdnost. Pro mne zatím nejhorší Argentův film (tohle měl natočit v 70.letech), ale znám spousty daleko horších draculovin... ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Horor z kterého bolí oči. Přitom 3D je funkčně využito pouze k záběrům na poprsí Miriam Giovanelli a režisérovy krásné dcery. Je tu sice pár uměle vypadajících jízd kamery úzkou uličkou, takže divák si nemůže nevšimnout, že kouká na film ve 3D, ale to je tak všechno. Druhořadí herci předvádí třetiřadé herecké výkony, scénář byl z finančních důvodů zjednodušen ještě více, než bývá zvykem, triky za moc nestojí, výprava je na úrovni české televizní pohádky a možná ještě o něco níž. Kupodivu to není ani krvavé. Jediné, co mě překvapilo, byla jména lidí v transylvánské vesnici (např. Jarmila, Miloš, Janek), nemají ti Italové v tom zeměpise nějaký bordel? Přinejlepším 30%. ()

CiTrus007 

všechny recenze uživatele

Řemeslně dobře zpracovaný, upoutá vizuálem a hlavně krásnými protagonistkami Miny, Lucy a Tanyi. Lekačky i krvavé scény jsou podle očekávání vyváženě strašidelné a hlavně neočekávatelné (což je na dnešní dobu celkem vzácnost). Příběh ale kvůli kvalitní porci hrůzy vůbec nezůstává pozadu... V mém pohledu jeden z mála novějších Drákulů s velkým D. [KVIFF 2012] ()

Galerie (38)

Zajímavosti (4)

  • Jeden z největších rozdílů mezi originálem od Brama Stokera a filmovým zpracováním je ten, že děj této verze se odehrává zcela v Transylvánii, zatímco Stokerovo dílo se přesouvá do Anglie. (Nivenx)
  • Rutger Hauer, který v tomto filmu ztvárnil postavu Van Helsinga, si již v minulosti zahrál Drákulu také ve filmu Dracula III: Odkaz (2005). (S.U.E.S.)

Reklama

Reklama