VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 000)
Norové neslaví Velikonoce jako Češi a Slováci pomlázkou a ani jako Anglosasové hledaním velikonočních vajíček, ale čtením detektivek. Na tomto filmu je to poznát. Atmosféra a společnost v kině Světozor se trochu promítla do hodnocení. Navíc Roger Brown je velký 168 cm a já jsem 169 cm, což je pro mne taky sympatické, nicméně poslední dovětek věnuji tomu, že bych někdy jiné lovce hlav v kině uvital, aby někteři dlouháni byli o hlavu kratší. I když chápu, na projekci čsfd, kde je plné kino nejde moc místa vybírat a že za svoji vyšku nikdo nemůže. ()
Kedysi som si myslel, že všetko severské je tak trochu v "nemeckom štýle", teda perfekcionistické, čisto účelové a odosobnené. Teda vlastne bez duše a akejkoľvek záživnosti. Roky ma však utvrdili v tom, že to vôbec nie je pravda a tak aj Lovci hláv sú sfilmovaní v duchu najlepšej európskej tradície. Výsledným produktom Nóra Tylduma je inteligentný mrazivý thriller, ktorý sa svojimi kvalitami až nebezpečne blíži brilantnej predlohe úspešného a čoraz obľúbenejšieho Jo Nesba. Určite tomu napomáhajú aj skvelé výkony ústrednej dvojky - zlodej Hennie a militantný Coster-Waldau z Hry o tróny. Lovci hláv sa môžu bez problémov zaradiť medzi najlepšie filmy roku 2011. ()
Žánrová perverze na norský způsob. Heist, drama o chlápkovi, co má mindráky, exploatace, thriller... Tyldum si s tím spojením tak úplně neporadil, chvílemi je jeho pojetí nepříjemně televizní a sterilní, ale některé pasáže jsou bezmála božské (hlavně část se sračkami a traktorem). Nesbo je nepochybně šikovný autor – příběh se tváří záměrně tupě, aby v závěru překvapil (v mantinelech žánru) solidními twisty. Filmu by možná prospělo víc nadhledu a lepší dialogy. Zábava, kterou nabízí, je totiž na pomezí guilty pleasure. Aksel Hennie v titulní roli je něco mezi Christopherem Walkenem a Stevem Buscemim... jeho soustředěný a uvěřitelný přerod ze zakomplexovaného trpaslíka v chlapa na pokraji sil mě nutí téhle bezbřehé a režijně ne úplně ukočírované podivnosti udělit 4*. ()
Jelikož nestíhám číst, zvolil jsem tentokrát nejprve film. Nevím, zda šlo o správné rozhodnutí, každopádně zklamán jsem nebyl. Mohu se tady rozhovořit o předvídatelnosti a chybách, ale proč? Jednak mě film bavil, a pak, konec mne velmi potěšil a překvapil. Čekal jsem přesný opak! Zprvu líně se vlekoucí ničím nezajímavý snímek o úředníkovi, který žije dvojím životem, se počne měnit v okamžiku, kdy poslední loupež mnohamilionového obrazu od Rubense nevyjde tak, jak by měla. Hlavní hrdina je vržen do víru, který vytvořil, a zjišťuje, že věřit se nedá nikomu. Některé scény byly příjemně drsné (havárie), jiné vskutku nechutné (kadibudka). Po rozjezdu se však film se sympatickým obsazením zabrzdil až u závěrečných titulků. A nějaké mé spekulace o DNA a podobně šly stranou... ()
Hned od začátku objektivita 0, protože hlavní hrdina = Walken + Spader + Buscemi a já bych ráda poznala celých jeho 168 cm osobně. Ale chtíč stranou, je to hezky zamotaný, "drsný" i tu a tam vtipný a jakoženekorektní. No prostě severský. Konec mě zanechal s nablblým úsměvem od ucha k uchu. (3,5* - ty dětičky na ulici fail) ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Film byl distribuován do padesáti zemí, což byl pro norský film rekord. (akisha)
- Film je natočen na motivy stejnojmenné knihy spisovatele Jo Nesba. (AngelusCZ)
- „Bol by som rád, keby Lovci hláv neboli len zábavným filmom, ale aby dokázali aj dojať a primäť k zamysleniu. Je to film, ktorý v sebe nesie veľký príbeh, ale zároveň sa nebojí vás rozosmiať alebo vás prinútiť zalapať po dychu napätím," povedal režisér Morten Tyldum. (Zdroj: ASFK)
Reklama