Reklama

Reklama

Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií. Režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (85)

salalala 

všechny recenze uživatele

Autopohádky nejsou špatný, ale je to trochu každý pes jiná ves. Různý styly animace tomu určitě pomohly, ale jejich kvalita je diskutabilní. U mě vyhrála povídka o rybáři, která je dělaná papírkově v prostoru, Ten nápad mi přišel dobrej, i když ten příběh neni nic moc. Příběhově se mi líbila nejvíc asi O Víle a účetním. Hraný sekvence nejsou nejlepším řešením, nejsou špatný, ale moc to neposouvaj, navíc tu Vetchý šíleně přehrává a až moc se pitvoří. Dabing je fajn, hlasy jsou neohraný, což je super a hlavně úplně první pohádka je povedená díky kvalitnímu vyprávění Pavla Lišky. Poslední povídka je trošku mimo. Kladem je, že tvůrci nesklouzli k 3D a zůstali u klasiky. Chinaski moc nemusim, takže hudba je pro mě nic moc. Autopohádky lze vidět, i když jsou někdy až moc dětský, jinak je to takový nic proti ničemu. 55% ()

Madluska 

všechny recenze uživatele

Naštěstí jsem od Autopohádek moc nečekala, a tak jsem se docela dobře pobavila. U pohádek bych sice čekala trochu jasněji odlišené dobro a zlo (zejména k příběhu s adrenalinovou vílou mám v tomto ohledu plno výhrad) a pátrání po duši u auta mi jako zavilé neřidičce taky dvakrát nesedlo, nicméně už jen kvůli účasti tolika skvělých herců a třetí báječně zpracované a zároveň vtipné vyprávěnce o rybáři, jenž rybkám vysekával díru v ledu, aby se ty potvůrky neudusily, musím dát 4*. :-) ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Projekt skupiny Chinaski se probojoval přes divadlo a CD vydání k animovanému celovečernímu filmu. Podobně jako u jiných současných českých animáků jde ale jen o pásmo krátkých příběhů spojených dohromady. Kam jinam sáhnout, když Werichovo Fimfárum už je skoro kompletně rozebrané, rozuměj všechny pohádky natočené a spojené v celovečerní filmy? Pohádky o mašinkách už animovanou verzi mají, tak co třeba Autopohádky spisovatele Jiřího Marka (znáte ho z Hříšných lidí...) z roku 1957? Jsou psané podobně jako Fimfárum, a také se z nich dá vybírat. Např. v roce 1983 ve Východním Německu vznikl stejnojmenný film, který si vybral pohádky tři, z nich jednu dokonce stejnou jako ve výběru Chinaski (o náročné víle). Zpracování pak kopíruje styl Fimfár (každá pohádka jinou technikou animace), k němuž je přidán hraný mezipříběh. Hodně mi to připomnělo ne tak dávný ambiciózní projekt ostravské televize, se kterým se překvapivě nakonec neproboxovali do kin - Báječná show. Sled různými styly animovaných scének je volně pospojován tam i tady, a stejně tak účast hereckých (a u Báječné show dokonce i zpěváckých) hvězd je široká. Stejně tak zde - kromě Michala Malátného zde uvidíme či uslyšíme Ondřeje Vetchého, Pavla Lišku, Igora Bareše, Petra Nárožného, Jitku Ježkovou, Lucii Bílou, Viktora Preisse, Miroslava Táborského a mnoho dalších skvělých herců. Na animaci se sešli současní přední tvůrci - Pavel Koutský, Bára Dlouhá, Michal Žabka, Libor Pixa. A přesto to celé nemá to, co hledá pan Kužílek - duši. Celé je to precizně vycizelované, pohádka o rybáři je dokonce skvělá, podáním i animací a režií (František Váša). Být z toho samostatný Večerníček, jde o dokonalý cyklus. Takto v celovečeráku se často neubráníte dojmu, že některé scény jsou do té celovečerní stopáže prodlužované a natahované, jak se u každé mezihry a pohádky dívalo na hodinky, aby to mělo přesně dvacet minut - a jde se dál. Proč? klidně to mohlo mít i s titulky - jako Gedeonovo Indiánské léto - těsně nad 60 minut, byl by to celovečerák a vyzněl by kompaktněji. Otázkou nakonec také je, komu jsou příběhy určeny. Pro zcela malé děti moc ne, spíše pro deseti- až dvanáctileté objevitele světa (styl Vincenta je hodně podobný Deseti městům od Marcela Argilliho), ale v roce, kdy knížka byla napsána. V dnešní době to pak má celé sice příjemnou, ale pro současné děti nepochopitelnou patinu starých časů a nostalgie. Odzkoušeno na devítiletém klukovi. :-) Pohádek je v knize celkem 11, co my víme, třeba ve stylu Fimfár ještě nějaký film Autopohádky 2 a 3 vznikne? ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Milé prekvapenie. Animované príbehy sú sympatické a po technickej stránke kvalitne spravené, miestami aj vtipné. Vystrieda sa tu viacero animačných techník, od plôškovej až po 3D. Bohužial predelovacia hraná sekvencia je ako bez scenára, bez nápadu a nikam nevedúca. Vetchý hraje trdlo, čo mu vôbec nesvedčí. Hodnotenie: 65% ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Autopohádky jsou hodně nezávislý počin. Nejde o nic a lá Fimfárum. Možná právě proto, že tvůrci nespolupracovali s žádnou televizí, což je v současné době celkem rarita. Odnáší to pak ale po stránce scenáristické, občas kamerové. Přesto jde o něco, co samo o sobě má smysl. Jeho umístění do kin by ale bylo už na delší diskuzi… ()

Galerie (9)

Zajímavosti (8)

  • Natáčení animací začalo v listopadu 2009 nejkomplikovanějším loutkovým příběhem "Účetní a víla". Další příběhy se postupně přidávaly v průběhu roku 2010. (LEGACY)
  • Hrané epizody se natáčely na přelomu října a listopadu 2010 na různých lokacích v Praze, Poříčanech a hlavně v Mladé Boleslavi, kde generální partner filmu Škoda auto umožnilo natáčení v prostorách, kde se nesmí ani fotit, natož filmovat. Natáčet za plného provozu byl adrenalinový zážitek jak pro štáb, tak pro ochranku a možná i zaměstnance Škody. (LEGACY)
  • Technologie povídky “O rybáři...” vypadá zdánlivě jako nejjednodušší, avšak opak je pravdou. Vývoj technologie animovaných papírových postaviček probíhal přes půl roku. Nebylo lehké zajistit, aby papírové figurky pevně stály v reálném prostředí a přitom se volně pohybovaly jako loutky. Postupně ateliér zaplnilo neuvěřitelné množství fází ručiček, hlaviček a nožiček. Hlavní animátor Alfons Mensdorff Pouilly tak několikrát denně obracel oči v sloup se slovy: ”Zlatá klasická loutka.” (LEGACY)

Reklama

Reklama