Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zuzanu právě propustili z vězení a ona se chystá začít nový život. Do vězení se dostala poté, co s kamarádem Ronym a jeho partou kradli auta a Rony na ni vše shodil. Teď je to však Rony, kdo jako jediný na ni před vězením čeká. Ona odmítá do jeho auta nastoupit, vydá se na cestu domů stopem. Zastaví jí dva kamioňáci Juraj a jeho černý spolujezdec Vápno. Když se Zuzana dostane domů, zjistí, že se její matka odstěhovala, a od sousedky dostane všechny dopisy, které matce z vězení psala. Ani jediný není otevřený... Nezbývá jí než nastoupit do auta k Ronymu, který na ni čeká před domem. Dostane se s ním do jeho motorestu, kde se scházejí kamioňáci a prostitutky. V motorestu dělá vedoucí svérázná starší žena, které neřekne nikdo jinak než „mama kami“. Zde se opět Zuzana setkává s Jurajem a jeho spolujezdcem Vápnem. Zuzana se Jurajovi líbí a ani on jí není nesympatický. Na Zuzanu si však stále dělá nároky Rony, i když ho ona odmítá... Rony potřebuje realizovat svůj kšeft s falešnou vodkou, a tak posílá Juraje do Ruska, do Petrohradu. Juraj si však vyžádá jako spolujezdce právě Zuzanu, s čímž Rony souhlasí. Na cestě se Juraj se Zuzanou sblíží. Když se však oba z Ruska vrátí, Juraje náhodou v motorestu uslyší hrát a zpívat vlivný český producent a nabídne mu angažmá. Juraj na jeho nabídku přistoupí a odjíždí do Prahy... (TV Prima)

(více)

Recenze (177)

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

K odpadu to nemá ďaleko. Všetky sekvencie sú veľmi detinsky natočené (my to vo všeobecnosti skrátka veľmi nevieme). A takisto nechápavo krútim hlavou, ako sa podarilo Rapošovi presvedčiť naše hudobné hviezdy o produkciu širokej palety hitov, ktoré by im mohli závidieť aj ďaleko kvalitnejšie muzikály než táto chujovina. ()

curfew77 

všechny recenze uživatele

Jednička má kouzlo osmdesátek, dvojka aspoň část (místy poněkud pochybného) kouzla raných let devadesátých. K prvnímu dílu si to ale jen tak letmo přičichne na začátku - a pak už to jde čím dál víc z kopce. Výlet do Ruska ještě jakž takž, i když vesnice vypadá jak z Mrazíka, ovšem pitomě černobílá zápletka s Jurajovou "kariérou" rockové hvězdy, ta už po letech věru neobstojí. Obešel bych se bez Růžičkové a definitivně bez Maigy, naopak Maroš Kramár je tady naprosto skvělý a ústřední herecké duo? Tak napůl - místy jsou jak Paľo tak Evička poněkud teatrální. Po hudební stránce to opět funguje (Vaško je prostě Vaško a Habera muziku taky umí), ale málo platné, všechna ta rádoby moudra o soudržnosti kamioňáků a štětek to na konci zabjí. 60 %. PS: Moc se mi kupodivu líbila Bílá, které toho zlomyslného diblíka naprosto žeru a její scénu se "sluňááátkeeem" a nedopatřením prasklým podvazkem miluju :) PS2: Satchmo Bobek mi sice přišel ve scénáři naprosto navíc, ale jinak mu role skutečně sedla. PS3: Skoro dvouhodinová stopáž je peklo a jeden z prvních příkladů toho, jak si režiséři začali po revoluci myslet, že se obejdou bez dramaturgů. Neobejdou. ()

Reklama

fisus 

všechny recenze uživatele

Pro spoustu lidí jeto určitě odpad,ale já ho mám prostě rád.Vždycky mi říkali,že koukám na samý ptákoviny,tak tady se to potvrzuje.Už když jsem tenhle film viděl v kině jako dítě,tak jsem si ho zamiloval.Chytlavý písničky,krásná Eva Vejmělková(moje první dětská filmová láska),všechny fackující Mama Kami a skvělá minirole Pavla Bobka!Prostě pod 4 hvězdičky nejdu! ()

GTS_PUNK 

všechny recenze uživatele

Pokračovanie trilógie režiséra Dušana Rapoša sa nielenže príbehovo (aj v skutočnosti) posúva dopredu o osem rokov, ale predovšetkým kvalitatívne v porovnaní s prvým dielom výrazne klesá. Doba sa zmenila, komunizmus padol, prišla demokracia so všetkými jej možnosťami aj nástrahami, rozpadlo sa Československo. Režisér Rapoš reflektuje divoký začiatok deväťdesiatych rokov dvadsiateho storočia aj prostredníctvom príbehu tejto snímky. Zuzana (Eva Vejmělková) bola vo väzení. Keď ju podmienečne prepustia, nakrátko ju drží gangster Rony (Maroš Kramár), ale takisto spoznáva vodiča kamiónu Juraja Halamu (Pavol Habera) a jeho závozníka Vápna (Ibrahim Maiga). Juraj postupne dostane pofidérnu hudobnú šancu v Prahe, čo spôsobí naštrbenie vzťahov so Zuzanou, na ktorom v podstate stavia prevažná väčšina filmu. Nemožno však povedať, že by svojím spracovaním diváka príbeh výraznejšie bavil. Oceniť však treba minimálne snahu o autentické zachytenie doby "divokých deväťdesiatok",  čomu v konečnom dôsledku do veľkej miery pomáha aj skutočnosť, že Rapoš film v čase "divokých deväťdesiatok" skutočne natočil. Popri ich divokosti vyniká aj všadeprítomná šeď (ako memento bývalého režimu) miešajúca sa s farebnou bizarnosťou šuštiakových búnd a pastelových sák. Autentická atmosféra filmu však takmer nič nemení na tom, že z príbehového hľadiska tento počin nenadchýna. A o nič lepšie to nie je ani v prípade hereckého obsadenia. Niežeby niekto z protagonistov snímky výraznejšie prekážal (okrem trochu otravne pôsobiacej Lucie Bílej) alebo predvádzal vyložene nepozerateľný výkon, ale pozitíva takisto hľadať len ťažko. Fontána pre Zuzanu 2 už s fontánou prakticky nič nemá, ako-taký romantický uhol zostáva zachovaný, ale predovšetkým chýba to povestné niečo, vďaka čomu by mohla byť táto snímka Dušana Rapoša pre diváka atraktívna a zaujímavá. V porovnaní s prvým dielom je na tom film výrazne horšie aj po hudobnej stránke. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jak říkal doktor Hořec v Černých baronech: „Zejtra ti pučim foťák, a uděláš mi pár fotek. Na památku. Protože za pár let tomudle nikdo nebude věřit..“ Podobně jako v Nahotě na prodej, či Vekslákovi se však nefotilo, ale točilo a z filmařského hlediska to ve všech případech stálo slušně řečeno za hovno, ale cením si zachycení ducha doby, kdy si na počátku 90.let ty výhody náhlého tsunami kapitalismu, svobody a demokracie vyložily některé podnikavé kreatury ze srdce Evropy po svém. Palova sedinka v přiléhavých džínách, skackavé kozy vyžilých štětek a Rapošova partyzánská režie mě nikterak nevzrušily, ale díky nostalgii probouzejícímu soundtracku nemohu tuto TIR-baladu zase úplně odsoudit. Zajímalo by mě, kdyby do Mama Kami v plné rychlosti napálit ten Kenworth T600, jestli by ho ještě dali v servisu dohromady.. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (16)

  • Snímka obsadila desiatu priečku najnavštevovanejších filmov v českých kinách pre rok 1993. (Raccoon.city)
  • Juraj Halama (Pavol Habera) jazdí vo filme na kamióne Kenworth T-600. (Raccoon.city)
  • Pieseň z filmu "Mama Kami" sa stala tak úspešná, že Pavol Habera (Juraj Halama) sa rozhodol, že svojho filmového kolegu a spolu spievajúceho v tomto filme Ibrahima Maigu (Vápno) zoberie na koncertné turné so skupinou Team. Spoločne urobili viac ako 200 koncertov po celom vtedajšom Československu. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama