Režie:
Olivier MegatonKamera:
Romain LacourbasHudba:
Nathaniel MéchalyHrají:
Zoe Saldana, Lennie James, Cliff Curtis, Michael Vartan, Graham McTavish, Callum Blue, Jordi Mollà, Max Martini, Charles Maquignon, Beto Benites (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kolumbie v roce 1992. Fabio sedí u Dona Luise a sentimentálně se spolu loučí. Don Luis se zeptá, zda je byznys hotový a Fabio mu předává nějaké diskety. Když Fabio odchází, Luis řekne své ochrance, ať ho zabijí. Fabio přijíždí domů, kde je jeho žena a dcera Cataleya. Říká, že musejí hned odjet. Dceři cosi předá a řekne jí, že pokud se něco stane, tohle je její pas; a kdyby byla sama, má jít na adresu, kterou jí předává. Nakonec jí věnuje řetízek s přívěskem orchideje. Pak k jeho domu přijedou auta s ozbrojenými muži. Ti začnou střílet do ochranky před domem, Fabio a jeho žena popadnou do rukou zbraně a vydávají se naproti útočníkům. Malá Cataleya sedí u stolu a pouze slyší výstřely. Poté do místnosti vejdou ozbrojení muži. Přisedne si k ní jeden, Marco, a říká že je dobrým přítelem jejího táty. Vysvětluje jí, že potřebuje jakousi malou věcičku, která patří Donu Luisovi. Ptá se jí, co by chtěla. Ona vytahuje nůž, probodne mu ruku a odpovídá: „Zabít Dona Luise“. Poté mrštně uteče z domu a spolkne tu věc, co jí dal otec. Muži jsou jí v patách, a když už se zdá, že jí dohonili, skočí Cataleya do úzkého kanálu, kam se za ní žádný z nich nedostane... Po patnácti letech v Kalifornii je Cataleya zkušenou a chytrou mstitelkou. Právě dostala dalšího ze svých nepřátel. Agent Ross říká kolegům, že musí dát vše do médií – během čtyř let proběhlo 22 vražd a každá oběť měla na sobě nakreslený stejný znak a napsáno stejné slovo rtěnkou, jako má tahle poslední. Pokud ten vzkaz není pro policisty, chce, aby ho dostal ten, komu patří... Za Donem Luisem přijíždí agent Richard ze CIA. Pomohli Luisovi dostat se z Kolumbie a rozjet v Americe jeho byznys. Za to očekávají přísun informací. Chce vědět, kdo za vraždami stojí. To, co mají na sobě oběti vyobrazeno, je orchidej, která roste jen na jednom místě planety; jako svůj znak ji používal jeho bývalý společník Fabio, Cataleyin otec. Agent Ross rozjíždí vyšetřování. Prohlíží si obrys orchideje, kterou pachatel kreslí na oběti. Nějaký muž mu řekne, že je to Cataleya, orchidej z Kolumbije. Agent Ross volá agentu CIA Richardovi a chce přístup k informacím týkajícím se série vražd, ale CIA mu přístup zamítá a ani Richard k němu není zrovna přívětivý. Poté Richard volá Markovi a chce po něm, aby ten problém okamžitě vyřešil... (TV Prima)
(více)Videa (6)
Recenze (440)
Naprosto skvěle pohodová akční odpočinková věc. Dobrá atmosféra, klasický klišé, hezká holka v hlavní roli. Do poloviny je to spíš taková nevýrazná "stealth" akce, finále, kde dojde ale k pomstě je naprosto super. Trochu připomínalo (v minimalistickém provedení...) Arnoldovo klasické "Komando". Souboj s jedním z hlavních šmejdů, ač zběsile sestříhán, tak skvěle přehledný a nadupaný neskutečným způsobem. Závěr filmu je prostě pecka... fajn film. /70%/ ()
Totálně sterilní a po všech směrech odfláklý akčňák, který se nám snaží přesvědčit, že vyhublá Zoe Saldana udrží kulomet a sejme celej barák zabijáků. Bohužel se to ale moc nedaří. Zoe se sem vůbec nehodí, akce je zde na tenhle žánr až příliš málo a navíc se to celý bere až příliš vážně. Což možná vyústí k pár až GP momentů ve flashbackové části, ale jinak je to spíš na škodu, jelikož je to celý až moc blbý a režie je nudná a utahaná. Při pomyšlení, že takhle zamýšleli natočit druhýho Leona, mi je blivno. 30% ()
Má to cool cover, Zoe Saldana taky není k zahození, ačkoliv některé kousky jsem jí tak úplně nevěřil, je to prosluněné, plné nažloutlých kamerových filtrů a dobrého vizuálu, z kterého se vytěžilo pramálo. Pouze obyčejný rutinní příběh o pomstě, plný klišé, standartních filmařských prvků a několika průměrných akčních scén. Ta nejlepší byla až na konec a ještě poměrně zle sestříhaná. Nebál bych se tvůrce pochválit za kvalitní zvuk a především pak mixáž právě poslední akce ala Jason Bourne (žádná hudba, jen zvuky úderů, výkřiků a rozbíjení věcí kolem - výtečně syrová záležitost). Bohužel hlavní hrdince to v 90 procentech případů tak úplně nevěříte, jak již bylo zmiňováno, a to beru za fatální průšvih. Chtělo to víc kulervoucí scénář. ()
Stalo naprosto to samé, jako v případě filmu Salt - všichni chtěli akční film, hollywoodský, s pořádnou dávkou klišé, efektní v každé druhé scéně a s atraktivní hrdinkou. Dostali ho. Co následovalo? Naprosté zašlapání do země. Proč? Protože nikdo neví, co vlastně chce, o chorobném odkazování na staré filmy, které se stává doslova prokletím, nemluvě. Tohle je zkrátka film se starou konstrukcí a novou fasádou. Co je na tom nepochopitelného? Kdo ví co chce a do čeho jde - prosím, nebude v tomto případě zklamán. Kdo chce ale jen uronit slzu nad pominulou, vsugerovanou nostalgií a vyvztekat se, ten ať si jde pustit třeba Smrtonosnou past - ta má nepochybně "oduševnělejší dialogy," "více akce" a "chytřejší scénář." Ale pšt... to je přece nedotknutelná klasika. ()
besson a europa corp. upadajú a sťahujú so sebou aj celý žáner akčného (resp. subžáner revenge) filmu. tento film bol natočený len kvôli jednému jedinému: zoe saldana. všetko ostatné, akákoľvek iná motivácia a dôvod (teda - okrem prachov) išla niekam do neznáma: lenže ani tá zoe, akokoľvek má pekné telo, nemá čo v plochej postave, ktorá je niekoľkonásobným odvarom nikit/leona bez hĺbky, charakteru a čohokoľvek, čo by z nej robilo "hrdinu" (alebo aspoň anithrdinu); navyše sa z celej metráže vyskytuje (nevedome som to rátal) iba polovicu času. a tri štvrtiny z času, ktorý sa tam vyskytuje, sa buď vyzlieka alebo prezlieka, prípadne si rozpúšťa vlasy alebo si ich inak upravuje; luc besson a mark kamen degradujú scenáristiku na najnižšiu možnú úroveň: primitívny scenár sa hemží nelogickosťami, schválnosťami, klišé tak opozeranými a opotrebovanými, nemá žiadne napätie, prekvapenie ani zvraty, nemá sympatické postavy (emilio? zloba! ten agent FBI, ktorý je bezduchou kópiou morgana freemana? nedokáže nič iné, než liezť na nervy), každý ďalší krok, každá ďalšia scéna a "vývoj" je dopredu očakávaný a ani sa nejako páni scenáristi netaja tým, že im je divák, žánrová konvencia a či "filmové čaro" posvätný či aspoň trochu dôležitý; réžia? mám pocit, že túto hovadinu nerežíroval živý človek, ale počítačový program na generovanie priemerných, štandardných polotovarových béčkových filmov. a aj tak mu nevyšlo "najlepšie dielko"; a čo má znamenať ten johnny cash v záverečných titulkoch? skrátka: celé zle, o ničom, akčný film bez akcie - iba s trápnymi dialógmi a patetickými "replikami"; revenge movie bez pomsty; ani trocha invencie, humoru, nápadu, originality či snahy urobiť dobrý film. hrozné vymývanie mozgu, plýtvanie časom a peniazmi; som rád, že som na to nešiel do kina (pretože trajler ma trošku nalákal), no na druhej strane ma mrzí, že - hoci zadarmo - som ten film napokon videl a nebol som dostatočne múdry, aby som ho vypol už po desiatich minútach, kedy sa celkom odhalil a vyjavil ako jedno veľké prázdno; PS: XENA bola vymyslená v roku 1995 - vo filme sa Cataleye pýta Emilio v roku 1992, či chce byť ako Xena; Hnus! ()
Galerie (46)
Zajímavosti (10)
- Vzorem pro postavu Amandly Stenberg je Xena ze seriálu Xena (od r. 1995). (NinadeL)
- Cataleya (Zoe Saldana) se v Chicagu poprvé probudí v pokoji s plakátem z filmu Zjizvená tvář (1983). (JardaBauer)
- Cataleya (Zoe Saldana) cestou do Chicaga drží v rukou komiks "Xena: Warrior Princess" a později říká, že dříve chtěla být jako Xena. Děj filmu se však odehrává v roce 1992 a postava Xeny se poprvé objevuje až v roce 1995 v seriálu Herkules (od r. 1995). Zmíněný komiks pak vznikl až v roce 1997. (JardaBauer)
Reklama