Reklama

Reklama

César pracuje jako vrátný v bytovém domě v Barceloně. S úsměvem otevírá dveře nájemníkům a vyřizuje jejich stížnosti. Není to sice ta nejlepší práce na světě, ale on o změně místa neuvažuje. Jeho práce mu totiž umožňuje poznat všechny nájemníky domu, jejich denní harmonogram a zvyky. Ví o všech jejich příchodech a odchodech, zná jejich slabé stránky i tajemství. Může dokonce ovládat jejich životy, jitřit otevřené rány a ponořit se do nich. A to vše, aniž by proti němu vzniklo jakékoliv podezření. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (507)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vůbec jsem nepochopil, co tam v té bytovce dělá ten recepční. Vypadalo to, jak kdyby Španělé vymýšleli nesmyslné pozice, jenom aby snížili svojí brutální nezaměstnanost. Hlavní postava mi tudíž přišla naprosto zbytečná a klidně bych se bez ní obešel. Jenže na druhou stranu by zase nevznikl tenhle napínavý thriller, který toho z hororu moc nemá, ale zase budete napnutý jak špagát mezi dvěma budovami. Za mě dobrý, film mě nenechal oddechnout po celou jeho délku a Marta Etura to vyhnala solidní krásou. Jen nechápu, že to tomu recepčnímu všechno tak procházelo. Tvářil se na perfekcionistu, ale závěrem předvedl solidní amatérismus. Sesypaný domeček z karet je nic oproti tomu, co se dělo tady. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Film, co vás přesvědčí o výhodách vlastnit dům. I přes pomalu plynoucí děj je to tak zábavný sledovat a čekat, jak se to vyvine a jestli se domovníkovi jeho mise podaří, že to vynahradí jakejkoliv jinej nedostatek (stejně jich tam moc není). Luis Tosar vypadá jako španělská verze Jamese Nesbitta a i v roli pošahanýho psychouše je minimálně stejně tak sympatickej a charizmatickej. Vedle tematicky podobný Intimní pasti s Hilary Swank je tohle tak dokonalý a perfektní dílo, že Intimní past se směle může jít klouzat i se svým hvězdným obsazením. V tom Balagueróvi je pořádnej kus talentu. Hlídat jeho počiny! ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Balaguero si prešiel dlhú žánrovú cestu počas svojej kariéry a treba povedať, že je čím ďalej, tým istejší vo všetkých aspektoch žánru. Tu sa jedná skôr o triler, hororové prvky sú v ústraní. Niekoľko scén je zahnaných až do maximálneho napätia, čo dokáže zrejme len niekto, kto je v žánri doma. Či sa jedná aj o triler reálne psychologický, ťažko povedať, predstaviť si, či podobní blázni behajú po svete, je dosť odvážne. Ale ak sa niekto dlhodobo cíti osamele, môže to viesť všelikde.... ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Nejde o horor, spíše drama s prvky thrilleru. Navíc tvůrci nastavili příběh trochu netradičně; divák fandí záporákovi, a to bez špetky kladných vlastností, každopádně to výborně funguje a člověk opravdu doufá a trne, aby César nebyl odhalen a zatčen, takže o napětí tu není nouze. Hlavní hrdina oplývá možností a schopností výborně manipulovat lidmi, chorobnou posedlostí a precizností, ale přesto jde vlastně o chudáka (ne že by ho to omlouvalo). Konec je možná trochu překvapivý, avšak rozhodně ne špatný. Samozřejmě, César má někdy možná až moc štěstí, policie je bezradnější než bývá normálně a film by určitě mohl tlačit ještě více na pilu, ale já jsem spokojen, solidní španělský počin. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Rádoby uvědomělá studie nitra jednoho zakomplexovaného muže nebo deviantního šmíráka? Horor nebo psycho thriller? Odpovědi jsem se nedočkal, protože César, který zneužívá všech výhod domovníka v jednom barcelonském domě, aby se mohl vetřít do blízkosti objektu svého zájmu a současně zůstat nezpozorován, je postava značně rozporuplná, avšak perfektně zahraná Luisem Tosarem, a stejně tak nepříjemně rozporuplně vyznívá i tenhle film. César podle svých slov není šťastný, ani když se mu daří, je osamělý (není definováno, proč tomu tak je), nejraději by svůj život ukončil skokem ze střechy domu a pod fasádou příjemně vystupujícího chlapíka (opět rozpor - proč vlastně vystupuje jako milý chlapík nestranící se lidem, z nichž někteří z nájemníků ho měli dokonce v oblibě?!) se skrývá všeho schopný muž, který pokud cítí, že bude vyzrazen, nehodlá svoji kůži dát bez boje. Den po dni tedy sledujeme Césarovo řádění v bytě mladé ženy spokojeně chrupkající po uspávadle (příliš naivní přiložení roztoku na nos) a nic netušící (to jsem se divil, že nepoznala pohyb v bytě), když uchyl leží pod její postelí (každý se hned nepodívá pod postel, když se vrátí domů, to je pravda), popřípadě jí dýchá na krček a ve spánku ji znásilňuje (naprostý nesmysl), až z toho otěhotní (!). Systémem, jakým tohle všechno bylo podávané se mně to postupně jevilo, jako pěkná blbost, zvláště, když každou chvíli hrozilo, a jednou se tak dokonce stalo, a to přítelem mladé ženy, maniakovo vyzrazení. Nikdo přece neriskuje po takové zkušenosti opětovný návrat pod postel a pokračování v pronásledování oběti. A to nebylo všechno. Malá holka ze sousedního bytu od naproti, už nějakou dobu věděla o domovníkových tajných návštěvách v bytě pronásledované oběti a rozhodla se ho systematicky vydírat, ačkoliv, která nezletilá žába bude po vydíraném chtít erotické dvd jako satisfakci. Už i tady by každý jedinec zpozorněl a nepouštěl by se do žádných akcí a pud sebezáchovy by brzdil každou další snahu o opětovné narušení soukromí. Nehledě na to, že César je veskrze prezentován jako chytrý muž, dokonce troufající si vyhlédnutou ženu oslovit po esemeskách nebo dopisem. Nevadilo by to, kdyby se film netlačil do reálného vyznění a držel se raději hororových mantinelů, jak tomu bylo v nedávné Intimní pasti se zcela identickým námětem, ale pro mě jednoznačně markantním vyzněním. Nevím, který film od sebe víc opisoval, že se najednou sešly dva totožné náměty, ale vítězem je pro mě americký hororový thriller, než tahle poněkud ne jednoznačná španělská studie, která postrádala větší napětí a sevřenost. Vyzdvihl bych již zmíněného Luise Tosara, který film táhl kupředu nezvyklou silou a poutavým herectvím, i když si ho nejspíše neoblíbíte a také celkem solidní režii talentovaného Jaume Balaguerá, který mě osobně zklamal svým nekrvavým přístupem ( jedna krvavá scéna s prořízlou krční tepnou dobrý horor rozhodně nedělá) a již jednou použitým námětem. Horor jen v drobných náznacích, děs se nedostavil v pořádné míře a občasný neklid z konání hlavní postavy, co v příštích okamžicích zase provede své sympatické oběti, se mnou nijak nezacloumal, i když počáteční rozjezd filmu byl nadějný. Celkově slabota a ještě často navršená nelogickým chováním hlavní postavy. Návštěva kina se nedoporučuje. Jedině snad těm, kteří mají v oblibě španělštinu, která mně vzácně nevadila, anebo stalking, který podaný v takto chabé, a vršící jednu nelogičnost za druhou, až celkem připitomělé formě, na mě žádné následky nezanechal. Ti, co film chválí za propracovanost, by si na něj měli zajít ještě jednou a zděsili by se nebývalého počtu nelogičností více, než rádoby děsivého filmu. 40% () (méně) (více)

Galerie (85)

Zajímavosti (7)

  • „Mientras Duermes“ („Zatímco spíš“) je název televizního programu, pro který pracuje novinářka Ángela z filmu REC (2007) od režiséra Jaume Balagueró. (Polgedney)
  • Počas jednej scény má hlavná hrdinka na sebe tričko so znakom futbalového tímu Juventus Turín, ktorému režisér Balagueró v minulosti fandil. (Kadas97)
  • Filmovalo sa na viacerých miestach v katalánskej metropole Barcelona. (MikaelSVK)

Související novinky

Španělé, kam se podíváš

Španělé, kam se podíváš

16.02.2014

Španělská kinematografie se v posledních letech díky několika talentovaným tvůrcům s velkými hity stala velkým dodavatelem kvalitních hororů a thrillerů. Tento trend se dále rozvijí s tím, že přední… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno