Režie:
Jaume BalagueróScénář:
Alberto MariniKamera:
Pablo RossoHudba:
Lucas VidalHrají:
Luis Tosar, Marta Etura, Alberto San Juan, Iris Almeida, Pep Tosar, Petra Martínez, Margarita Roset, Oriol Genís, Carlos Lasarte, Manel Dueso, Xavier Pujolràs (více)Obsahy(2)
César pracuje jako vrátný v bytovém domě v Barceloně. S úsměvem otevírá dveře nájemníkům a vyřizuje jejich stížnosti. Není to sice ta nejlepší práce na světě, ale on o změně místa neuvažuje. Jeho práce mu totiž umožňuje poznat všechny nájemníky domu, jejich denní harmonogram a zvyky. Ví o všech jejich příchodech a odchodech, zná jejich slabé stránky i tajemství. Může dokonce ovládat jejich životy, jitřit otevřené rány a ponořit se do nich. A to vše, aniž by proti němu vzniklo jakékoliv podezření. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (507)
To ironické pomrkávání na diváka, že se film nesmí brát úplně vážně, je docela fajn, ale když je scénář kostrbatý a hlavní postava dělá nelogické věci, je to na facku. Nechci spoilerovat, ale čekal jsem Césara jako více chladného a důslednějšího v jeho jednání, když už tedy každý den hledá motivaci, aby vůbec vstal. V jedné sekvenci ale zjevně panikaří, přičemž je evidentní strach o jeho vlastní existenci, a tudíž je motivován k přežití, což je v rozporu se základní premisou filmu. ()
Já vždycky tvrdil, že chloroform je to nejlepší afrodiziakum vůbec!! Kikina je po něm naprosto vláčná, svolná ke všemu, do ničeho vám nekecá a nedělá ani obvyklé cavyky řekněme s alternativními otvory. S jeho pomocí si užije milování bez zábran i kdejaký slizký domovník, a to s roštěnkou tak luxusní, že by si o ní bez stimulantů mohl nechat akorát tak zdát. Trochu divné je, že ji po té celonoční spartakiádě bolí akorát tak hlava a nepozná, že jí někdo trochu sjel dezén, ačkoliv nemá v převodovce olej. Ale nebuďme takoví hnědopichové, že ano! Třeba by v tom vjezdu do pískovny plandala i vétřieska nebo byl domovníkův tatínek asijský čahoun. No, a když si to jeden tak hezky logicky zdůvodní, nezbývá, než si užít tu docela zábavnou koridu. A teď mě omluvte. Vypadá to, že ta dvacítka ve čtyřce konečně zalomila a je čas tasit banderillu. ()
Španělé opět dokazují naplno své přednosti na poli napínavého thrilleru, tentokráte s hodně lehkou hororovou atmosférou. Film boduje hlavně chytrým scénářem, který postupem času graduje. Přiznám se že ani při sledování úvodní rozvláčné dvacetiminutovky jsem ani na moment nezapochyboval, že by mě film mohl jakkoliv zklamat. Samotná představa, zda-li se s člověkem v noci neděje nic zvláštního během spánku, je docela silně znepokojivá. ()
Balagueró vytvoril funkčné univerzum bytovky, z ktorej sa v priebehu deja skoro ani raz nevzdiali. Občas zakopne a nepodarí sa mu dopovedať veci (spáchala istá samovraždu alebo nie?). Prípadne sa príliš spolieha na zákon schválnosti (čo ak by dievča sprchu nielenže pustilo, ale aj do nej nakuklo, ako to bežne robilo po iné dni?). Oceňujem, že odolal a neurobil z Cézara masového vraha, hoci som pôvodne myslel, že vo filme bude viac mŕtvol. Takto je to mrazivejšie. Balagueró ma tak zmanipuloval, že som pohotovému a k improvizácii naklonenému Cézarovi často držal palce a bol som zvedavý, ako sa dostane zo situácie, z ktorej sa zdanlivo nedá vyviaznuť. Čo je dosť zvrátená manipulácia, ak vezmeme do úvahy, aké monštrum to je. Plus drastické zakončenie. ()
HA! konečně se po všech těch letech moje noční paranoia jeví jako opodstatněná a bezpečnostní řetízek zevnitř, zavírání ventilaček a pepřový sprej v dosahu postele se ukazuje jako dobrý nápad!! Vždycky jsem totiž tušila, že se jednou můžu vzbudit a nade mnou bude stát nějaký zpocený občan, kterého jsem roky přehlížela v autobuse, čímž jsem mu přivodila stav nenávistné deprese. Bude tam stát s kapesníkem nasáklým thiopentalem a připravený mě análně zprznit, nasypat mi vši do vlasů a do rohliku nasoukat vajíčka tasemnice..Přátelé, tímto jsem úlevně vyblila svoji fobii, ovšem pravý děj filmu nikoli! Uchyl zde je skoro až sympaticky fikaný, důsledný, jeho pohnutky mrazivě nevšední. Nádhera sledovat, jak si pomalu chystá půdu k zvrhlé satisfakci. Skoro se člověku chce mu fandit. Neokoukaní, přirození herci, zajímavý námět a nabírání na obrátkách v závěru..Pro mě jednoznačně psycho zákusek měsíce, na který se výborně kouká místo prášku na spaní . Nevyděsí k neusnutí, ale dostatečně dlouho udrží vaši pozornost, abyste pak vyčerpaně (poté, co si na netu projdete ceny laserových alarmů) zalomili.. ()
Galerie (85)
Photo © © Wild Side Films / Le Pacte
Zajímavosti (7)
- Ve scéně, kdy César (Luis Tosar) uklízí věci z nočního stolku, lze na něm vidět knihu s názvem "Oeuvre" od spisovatele Ingmara Bergmana. (Terva)
- Počas jednej scény má hlavná hrdinka na sebe tričko so znakom futbalového tímu Juventus Turín, ktorému režisér Balagueró v minulosti fandil. (Kadas97)
- Luis Tosar a Marta Etura (domovník a sexy nájemnice) tvoří ve skutečném životě pár. (Welle)
Reklama