Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (315)
Nejlepší akční film, který má vše co mi může udělat radost. Nenašel jsem absolutně žádnou chybičku, nic mi nevadilo, všecko mi přišlo dávkované přirozeně, došlo i na slzy a akční scény jsou napumpované emocemi. Závěrečný balet, kdy Bin Won vykosí celou vilu jedinečný, zejména díky harmonické hudbě. Akční scény špičkové, na můj vkus jich bylo dost a Bin Won je herecké eso, věřil jsem mu všechno a má nesmírné charisma. Jakmile odhodí skin chodící mrtvoly a vypustí zvíře, film spěje k nejdestruktivnějšímu konci, který mne rozsekává pokaždý když ho vidim. Nejvíce mne hřeje na srdci fakt, že takovej film už nikdo nenatočí. Absolutní extratřída. ()
Téměř dokonalý korejský akčně dramatický slaďák, který tady dlouho nebyl ( nebo minimálně takto působivý). Won Bin válí,v roli málomluvného tvrďáka, jehož specialitou je boj zblízka, má proti sobě houf protivníků,kde vyniká zejména jeden antagonista v hnědé kožené bundě, jejich souboje (nejen na nože) jsou brilantní a ozdobou snímku. Film dojímá, nevydírá, je napínavý, graduje, baví vás, pohltí vás, ačkoliv námět je snůškou klasických klišé, téměř... ()
Ukázka síly žánru. Tentokrát se nekonají žádné od korejských tvůrců předpokládané kejkle s žánry jejich míšením, ohýbáním či podvracením (nic proti tomu). "The Man from Nowhere" k thrilleru a mnohokráte realizovanému půdorysu spojení muže zkušeného v zabíjení a mlého dítěte přistupuje na bázi zdánlivě prosté intenzifikace. Vklad tvůrců tak principielně řečeno spočívá pouze v inscenaci. Ale právě díky tomu, že je zpracování ve všech ohledech přesné, se ukazuje, jak je žánr sám o sobě nosný a funkční. Atmosféra umocněná fyzické reakce vzbuzujícím prostředím obchodu s orgány dodává veškerému počínání hrdiny naléhavost a pečlivé dávkování, potažmo oddalování informací divákovi skloubené s vyvrcholením dramatických scén skvěle profiluje postavy a jejich motivace i stupňuje emocionální dopad částí vyprávění. Post-bourneovská škola dynamicky realistické akce utváří maximálně napínavé akční sekvence situované vždy do malého omezeného prostoru. ()
Dalo by sa povedať, že sa jedná o kombináciu filmov Leon, Muž v ohni a 96 hodin. K tomu je logicky prihodená dávka ázijského zmyslu pre akciu. Veľmi kvalitne urobená klasika (muž zachraňuje dieťa zo spárov podsvetia), ktorá má však problém vybudovať vzťah k postavám. A z toho dôvodu, aj keď sa jedná o chutný juhokórejský pokrm, sa k tomuto filmu už nebudem vracať a radšej nabudúce skúsim inú položku z orientálneho menu. ()
Když musí malé děvče krást, kradené věci prodávat do zastavárny, a ještě k tomu musí sledovat, jak její matka ztrácí kontrolu nad svou drogovou závislostí, nejsou to zrovna optimistické vyhlídky. Aby toho nebylo málo, matka v nočním klubu čmajzne balíček s bílým práškem. Málomluvný majitel zastavárny se nechtěně připlete do rodinných trablů a unesenou rodinku se pokusí najít, než se matka s dcerou stanou součástí nelegálního odebírání lidských orgánů a obchodování s nimi. Jen se u toho krapet ušpiní. Zkrátí účes, zavzpomíná na vlastní bolestivou minulost a předvede nám ostrou ruční práci. A tvůrci přihodí podivné asijské emoce a otravný patos. Jihokorejci každopádně těší zejména druhou (svižnou) polovinou, kdy vyčnívá solidní čistka s nožem, která je realisticky a choreograficky velmi slušně pojatá. ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
Zajímavosti (8)
- originální název Ajeossi lze do českého jazyka přeložit jako "muž", (Ouwen)
- Se snímek bylo spojováno i jméno jihokorejského herce a režiséra Ik-june Yang (Breathless (2009, The Fake (2013)). Ten měl dle prvotních předpokladů ztvárnit roli filmového detektiva. Navzdory blíže nespecifikovaným rozdílnostech mezi hercovým pojetím dané role a představami filmových tvůrců ke spolupráci nedošlo. (Conspi)
Reklama