Reklama

Reklama

Čekání na Supermana

  • USA Waiting for Superman (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Dokument mapující krizi veřejného vzdělávání v USA prostřednictvím několika prolínajících se příběhů - studentů a jejich rodin i učitelů a reformátorů, kteří se pokoušejí najít dlouhodobá řešení v nepříliš funkčním systému.  Pro národ, který hrdě hlásil, že nezanevře na žádné dítě, má ne příliš funkční vzdělávací systém v Americe stále namále. Přes zvýšené výdaje a nekonečné sliby politiků opouští americký veřejný vzdělávací systém – údajně jeden nejlepší na světě – milióny dětí. Filmař Davis Guggenheim připomíná svým spoluobčanům, že čísla ve statistikách mají ve skutečnosti jména: Anthony, Francisco, Bianca, Daisy a Emily, jejichž příběhy se staly strhujícím tématem tohoto dokumentu. Guggenheim sleduje hrstku slibných dětí, jejichž akademický růst systém spíše utlačuje než aby ho podporoval. Filmař zároveň předkládá vyčerpávající přehled veřejného vzdělávání, metodicky ho rozebírá a poukazuje na zdánlivě neřešitelné problémy.
Nicméně, prostřednictvím víry, že dobří učitelé tvoří dobré školy i zpochybnění role odborů, jenž udržují momentální situaci, nabízí Guggenheim naději. Zkoumá inovační přístupy, jenž přijali reformátoři a charterové školy, které v rámci utváření kultury odmítly zanevřít na jakékoli studenty. (HBO Europe)

(více)

Diskuze

majo25

majo25 (hodnocení, recenze)

S celého dokumentu normalne srší....akí sú američania hlúpi, a to nie len deti, ale aj rodičia či učitelia (hlavne ten černoch, čo nás sprevádzal dokumentom :) Samotný dokument nič nového neprináša, je v nom vela informácií, ale len niektoré sú pre diváka dôležité. Ináč školstvo a spoločnostť USA je tak iná, ako sa s tým stretávame v Európe, že ťažko hľadať paralely (lotéria, zákony, precenovanie vzdelania, keď sa dieta neučí je na vine učiteľ). Priehľadný atak na naše emocie je tak "nevtieravý", až to bolí. Hodnotenie: 45%

Norzog

Norzog (hodnocení, recenze)

Loterie celkem emotivní, jinak moc nevím co vlastně chtěli říci. Něco je špatně, opravme to.

Reklama

Reklama