Reklama

Reklama

Vojížděči vodpadků

(festivalový název)
  • USA Trash Humpers
všechny plakáty
Trailer
USA / Velká Británie / Francie, 2009, 78 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Film sleduje životy starších sociálně patologických lidí v Nashvillu. Jejich oblíbenými činnostmi jsou sex s popelnicemi, rozbíjení televizorů, zářivek, odpalování petard. Film je vizuálně stylizován do podoby obehrané VHS kazety. (ash99)

Videa (1)

Trailer

Recenze (39)

Mulosz 

všechny recenze uživatele

Mezi odpadem a peti hvezdickami byva velmi tenka hranice. Po projekci jsem nevedel, jak film uchopit a na ktery z techto protipolu se priklonit. Rozhodla vcerejsi noc, uprostred ktere jsem se probudil z hlubokeho spanku, z niceho nic si vzpomnel na toto veledilo a zacal se strasne chechtat. Kazdopadne jde o nejvetsi demenci, kterou jsem kdy na platne videl. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Chtěl jsem svůj komentář otevřít falešným přiznáním, že v Trash Humpers H. Korine sleduje mě a mou bandu (tedy ne zrovna mne a mou bandu, ale něco na způsob našich dvojníků, chápeme se, ne?), když zrovna nezevlíme na čsfd a vyrážíme do ulic, ale nakonec jsem seznal, že si film tak dobrý humor nezaslouží :D, takže začnu jinak, a to skutečným přiznáním: vlastně nevím, co si s tímhle dílkem počít, jak ho adekvátně ohodnotit, ta jedna hvězdička se mi v posledku zdá být dosti alibistickou, udělena pouze proto, abych se protentokrát konformisticky svezl na vlně odporu, abych zbytečně neprovokoval, abych moc nevyčníval a abych nemusel nic sáhodlouze vysvětlovat. V jistém smyslu tedy můžete brát tento komentář jako zápas s mou vlastní pohodlností. ;-) Ale zpátky k mému hodnocení: určitě nekoresponduje s zhnusením, kterou bych tak hádal jako primární emoci, kvůli kteréž se mí spolu-hodnotitelé odhodlali k podobnému (o)hodnocení. Ve mně paradoxně Trash Humpers nevyvolává téměř žádné emoce. Nebo takhle: říkám si, že natáčení musela být děsná prdel, dělat různé píčoviny (simulovat agresi a bezuzdné ukájení sexuálních pudů) může být terapeutické (pověstné upuštění ventilu), ale tím, že film nemá žádnou strukturu, žádný vývoj postav, nic, stává se brzy divákovi torturou, sledem nikam nevedoucích tu lepších, tu horších transgresivních performancí. Takže možná promarněný potenciál? To, že jsem dokázal ocenit kupř. Watersovy Pink Flamingos, tomu napovídá. Co mně však přišlo fajn, tak to byla stylizace filmu do obehrané VHS kazety. Vyvolává to minimálně dojem, že sledujeme něco raritního, něco co existuje v málo kopiích, ale o co je enormní zájem (to signalizuje poškozenost nosiče). ()

Reklama

MA.KI 

všechny recenze uživatele

Nihilistická / bizarní / repetitivní / občas groteskní / občas velmi znepokojující / maximálně autorská a alternativní mozaika jakýchsi záznamů mizerné kvality (VHS stylizace), která se divákovi snaží říct, že ne vše je na tomto světě dokonalé. Například lidé. ~ Skýtá poměrně široký interpretační prostor. ~ ~ per to per to per to neposer to ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Forma hladí dušu zberateľom podivných videokaziet. No nielen im. Možno sa Vám niekedy stalo, že ste videli človeka, čo revom a nadávkami účtoval s celým svetom. Ak nie, tak smradľavý a výkalmi nasatý typ zažil temer každý. A možno ste zažili niečo iné: kreatívne odchýlky na hrane. Upozorňujú na to, že v spoločnosti čosi smrdí. Tak sa na to upozorní páchnucou performanciou, primeranou zlej východiskovej situácii. Zvyčajne radikálnym a šokujúcim gestom tvorivej svojvôle. Obskakovači odpadkov pozývajú do tohto sveta. Do sveta umenia vylúčených. Sociálne, spoločensky i morálne. Výber záleží na divákovi a jeho postoji k svetu k jeho hodnotám. Inak na šukačku s odpadom bude hľadieť obdivovateľ pop kultúry, inak vládna väčšina (roky otrokom servírujúca vlastné mocenské hodnoty) a inak umelci, pankáči a tak ďalej. Obskakovači ukazujú aj to, že ich morálka nemusí byť vadná. Vadnými sú totiž často hodnoty väčšinovej spoločnosti. Hrdinovia filmu ničia, popierajú veci tvoriace podstatu 99% obdivu aj obsahu dnešnej spoločnosti. Posvätné predmety techno-otrokov (dnešnej populácie): televízne obrazovky, prehrávače hudby, rádiá, neónové trubice. Je to ústredná os toho, čo nás každodenne obklopuje, v čom sa pohybujeme, po čom túžime. Hrdinovia filmu nachádzajú humor aj v absurdnom, zlovoľnom ponižovaní, výsmechu a ubližovaní. Toto nech si preberie každý po svojom. Ako napísal užívateľ Davered: priestor pre interpretáciu je široký. Je to tvorba mentálneho okraja? Alebo rebelantské gesto rozumu voči potratovej, umelohmotnej dobe - spoločnosti odrazu? Niektoré prejavy tejto tvorby pripomínajú výčiny detí. Tie sú spontánne, tak čo? Nejde o autentický záznam. Len performancia do dôsledkov. S nasadenými maskami starcov. Najväčšie potešenie svojráznemu triu a spriazneným týpkom robia kopulačné pohyby so všetkým, čo stojí na verejných priestranstvách (stromy, lampy, kríky) no najmä s tým, čoho sa ostatní zbavili ako nepotrebného. Pretože oni sú takí istí. Starí, použití, nepotrební. Svoj k svojmu. A tak eroticky milujú to, čo väčšina, ktorá ich odhodila odhadzuje. Soundtrackom je opakovaná pieseň o troch malých diabloch spievaná aktérmi a do uší sa zarezávajúci hrdelný smiech režiséra. Poznámky: Užívateľ dr.Orlok to prirovnal k sérii Jackass. Áno Jackass po vypití mocného vývaru z koreňa durmanu a vyfajčení obrej fajky hašišu zároveň. A k otázke ancientone - aký je vzťah protagonistov k separovaniu? Z filmu nebolo zrejmé, či sa do smetiakov ejakulovalo. Pokiaľ áno a išlo o koše na bioodpad, išlo o rešpekt k separovanému zberu. Ak striekali do nádob s čistým kovovým či skleným odpadom, vytvárali by tak znečistený odpad; ak chám vyšľahli do koša s papierom, vytvoril by sa tým kompozitný zlepený materiál. V uvedených prípadoch by ich vzťah k separovaniu bol ľahostajný až negatívny. ()

roorybacky 

všechny recenze uživatele

Stejnou měrou jakou zbožňuji Spring Breakers nenávidím Trash Humpers. Prvních pár minut se tomu člověk směje, potom se začne nudit a po půl hodině už je natolik znechucen, že to buď vypne, anebo to dokouká v naprosté apatii. Ten film se být "odpadem" cíleně snaží a bezezbytku se mu to daří, problém je v tom, že se tak stává zcela nekoukatelným. Byl bych ochoten jej akceptovat a snad ho i ocenit kdyby trval deset minut, protože zhruba tolik prostoru v něm zaujímají něčím významné scény, ale nejsem už schopen strávit jej jako svou repetivní prázdnotou ubíjející celovečerák, který mě přibližně v jednom z osmi případů pobaví nebo šokuje. Nejsem si ani jistý, na co se Korine snažil tímto filmem poukázat, ale ať už to byla chorobnost naší společnosti, anebo cokoliv jiného, učinil tak natolik neortodoxním způsobem, že se mi nepodařilo toto poselství filmu uspokojivě vstřebat, natož mu porozumět. Co ale obdivuji, je fakt, že Korine natočil bezprostředně po sobě dva po formální stránce naprosto protikladné a zároveň natolik novátorské filmy. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (6)

  • Film byl natočen i upraven na VHS. (Gnoma)
  • Natáčanie trvalo štyri mesiace. (ash99)
  • Na otázky, proč jsou hlavní postavy tak násilnické, Harmony Korine odpovídal, že: „Ve zkáze a chaosu můžeme nalézt určitou krásu. I přes vraždy a strašné věci co dělají, bychom mohli říct, že tyto postavy jsou básníky nebo mystiky. Tančí ve střepech, rozbíjejí věci a pálí je, ale nikdy jsem je neviděl smutné. Mají se skvěle a užívají si to.“ (Gnoma)

Reklama

Reklama