Reklama

Reklama

Když se kapitán Colter Stevens (Jake Gyllenhaal) probudí v sedadle příměstského vlaku, netuší, kde se tam vzal. Naproti němu sedí Christina (Michelle Monaghan). Colter ji vidí poprvé v životě, ale Christina ho očividně dobře zná. Colter Stevens zjišťuje, že se probudil v těle jiného člověka. Než se stihne z nastalé situace vzpamatovat, je vlak rozmetán silným výbuchem. V zápětí se Colter se objeví v podivném bunkru izolovaném od okolního světa. Přes obrazovku k němu mluví důstojnice Goodwin (Vera Farmiga) a požaduje informace o všem, co právě viděl. Kapitán Colter Stevens se stal součástí náročné mise, jejímž cílem je odhalení útočníka, který má na svědomí výbuch vlaku, v němž se Colter ještě před chvílí nalézal. Atentátník plánuje mnohem větší výbuch přímo v srdci Chicaga a jeho dopadením tak může Colter zachránit tisíce životů. Tato vládní mise je založena na experimentu nazvaném Zdrojový kód, který Colterovi umožňuje na chvíli existovat v paralelní realitě - v těle Seana v chicagském příměstském vlaku. Seanovu identitu může využívat pouze osm minut, má tedy právě osm minut na odhalení bombového útočníka. Zdrojový kód zvládá poslat Coltera do stejného časového úseku vícekrát. Získává tak více času, ale situace se mu může snadno vymknout z rukou… (oficiální text distributora)

(více)

Diskuze

MartinezZ

MartinezZ (hodnocení, recenze)

st.ranger: <A další spoiler a další a další a další :D>V té alter-realitě ještě neví, jestli projekt je vůbec úspěšný, Jake tak Goodwinové dává vědět, že je. Jen pak nechápu, proč ona tu zprávu nepředá onomu vědci.</spoiler>

st.ranger

st.ranger (hodnocení, recenze)

MartinezZ: SPOILER Souhlasím s tebou, pak už j to prostě moc podivné. Ale k čemu by bylo upozorňovat o funkčnosti v uměle vytvořené realitě? Možná jen trochu moc logiky v tom hledám.

MartinezZ

MartinezZ (hodnocení, recenze)

st.ranger: <SPOIL>Tady mě napadá snad jen že věděl, že ho Goodwinová "vypne" a 1) věděl, že vytvoří alternativní linku reality, ve které nebudou jeho služby dosud potřeba a Goodwinová s týmem nebudou tušit, zda TO tedy funguje, nebo 2) si stále myslel, že je může zachránit a chtěl jí to dát vědět</ER>
Popravdě v téhle části mi ta logika už taky uniká. Jak jsem psal níže, <SPOIL>mělo to končit tím vypnutím a kamerou vzdalující se ze zamrznutého času. Všechno od téhle chvíle dál byla jen zbytečná natahovačka.</ER> 

st.ranger

st.ranger (hodnocení, recenze)

MartinezZ: SPOILER Tady jde spíše o osobn logiku. Třeba nejdříve jsem myslel, že výbuchem vlaku vše končí a žádné možné pokračování není. Tvé vysvětlení se zdá býti možné, ale v tom případě nerozumím zprávě pro Goodwinovou. Jaký měla důvod?

MartinezZ

MartinezZ (hodnocení, recenze)

Mě přijde, že tady u tohohle filmu se moc nedá pátrat a vymýšlet PROČ se tohle stalo, jako spíš vímě proč a zjišťujeme CO se stalo.
<SPOIL>Prostě ber jako fakt, že ten proud vypad a v alter-realitě si ty WoW a CS postavičky žijí dál svůj imaginární život.</ER>
Kdybys pátral po smyslu a logice, snadno bys mohl dojít závěru, že je tohle po stránce sci-fi trochu konina :)

st.ranger

st.ranger (hodnocení, recenze)

MartinezZ: SPOILER To je sice hezké, ale představ si, že hraješ hru, třeba CS nebo WoW za někoho jiného a vypadne proud. Ta samá situace. Proto mi to nedává moc smysl. Bylo ve filmu něco řečeno a nedovedu pochopit, jak je možné to, co bylo.

MartinezZ

MartinezZ (hodnocení, recenze)

Mě se líbí, jak se všichni vždycky snaží do nějakého filmu s ne úplně jasnou zápletkou dloubat a zjišťovat podstatu, prostě konzumujte, ten film o ničem jiném není :)
<spoiler>Jak se mu snažil vysvětlit už ten vynálezce, fyzik, nebo co to bylo, Jake nemůže nijak ovlivňovat minulost nebo budoucnost, jen čas oněch 8 minut, které zůstaly uchovány v paměti oběti atentátu., protože jakákoliv změna se v realitě, kde existuje operátorka a vědec, nepromítne, jakákoliv změna je alternativní realita, která se do té "pravé" reality nijak nepromítne. Nu a tak tím, že Jake všechny ve vlaku zachránil nijak neovlivnil smrt obětí atentátu ve vlaku v "pravé" realitě, ale vytvořil jinou cestu a jinou realitu, ve které všechno šťastně dopadlo. No a protože v té nové realitě neumřel, nebyl odpojen a jeho pochroumané já stále leželo v laborce, mohl e-mail přijít operátorce na mobil, protože v téhle realitě, ne zas až tak odlišné, má stejnou mailovku, stejná ženská na stejném postu a ... tím už se dostáváme k nelogičnostem, jako jaktože v téhle realitě zůstalo Jakeovo vědomí v těle učitele apod. ~~~ Osobně pro mě měl skončit film tím "freezem" ve vlaku a tu romantickou blbůstku "budeme spolu šťastně žít až do konce téhle alter-reality" si už mohl autor odpustit. ~~~ Prostě jsem to pochopil zjednodušeně řečeno tak, že vznikla křižovatka (Y) - jedna linka se rozdělila ve dví, přičemž vprvní ho operátorka odpojila  aon umřel, a ve druhé dál pokračoval život se zachráněným vlakem - dvě z mnoha alternativních realit (v mnoha dalších realitách, které dál fungovaly, vlak vybouchl, v jedné byli oba zastřeleni na parkovišti u dodávky atd.)</spoiler>

coinneach

coinneach (hodnocení, recenze)

Neumím se zbavit dojmu, že jestliže se bude divák držet návodu tvůrců, tak film jednoduše nedává smysl, viz některé příspěvyk níže.

st.ranger

st.ranger (hodnocení, recenze)

SPOILER
Hjub:  Tak s tím nesouhlasím, protože nebylo možné zasáhnout do minulosti. Email byl jednoznačně ve zdrojovém kódu. Jen jsem nechápal, že program šel dál, to mi prostě nešlo dohromady. V realitě ten program nějak musí ukončit a nastane konec. Pro mě je konec jasný, jen drobnostím nerozumím a ptám se, zda jsem to pochopil správně.

Hoyt

Hoyt (hodnocení, recenze)

Zdravím, mám jeden dotaz. Nevíte někdo název písničky, která vyzváněla asi třikrát Christině v mobilu? Předem děkuji.

Mugs

Mugs (hodnocení, recenze)

SPOILER
st.ranger: Tak možna by stalo zato si to přečíst. Asi ti teda konec moc jasný není, když se ptáš. program se uknončil pouze smrtí v Zdrojovém kodu a tam on neumřel. Ten mail poslal protože věřil tomu, že dokáže ovlivnit realitu. Smysl je asi takový, že Goodwinová v jeho realite ví, že Zdrojový kod funguje.

st.ranger

st.ranger (hodnocení, recenze)

SPOILER


Nehodlám číst příspěvky a hledat, zda mé dotazy tu již byly zodpovězeny. Konec je jasný, nějakým způsobem si Colter vytvořil vlastní svět, ale jak to, že jeho smrtí není program ukončen? A smysl emailu, který napsal Goodwinové? Vždyť celý konec od zmáčknutí tlačítka není realita.
 
SPOILER

Gee.Rocks

Gee.Rocks (hodnocení, recenze)

MartinezZ: Myslela jsem z diskutujicích, kteří ještě před pár dny film neviděli.......

Frankooo

Frankooo (hodnocení, recenze)


Hjub: ok, to je v pořádku,ale papuchalkovo přirovnání k lady gaga a štěky typu neviděl si film, nemáš co diskutovat svědčí minimálně o nějaký poruše :D

Mugs

Mugs (hodnocení, recenze)

Nikdy mi spoilery nejak nevadily, chapu ze vám to vadi, taky jsem se omluvil a zacal jsem to oznacovat. Rozhodne souhlasim s panpuchem. Do teto diskuze jsem sel az potom co jsem to videl. Ale taky chapu ze diskutuje i u filmu ktere jeste nejsou natoceny. A pokud rozectes kometar tak hned nazacatku ti musi byt jasne ze to bude spoiler tak staci prestat cist. A nadavat tady na nej, že ma v hlave nasrano myslim neni na miste...

Mugs

Mugs (hodnocení, recenze)


Struhy: Díky za članek, anglicky moc nerozumim ale až bude trosku casu tak si ho přeložím.

Goodlike

Goodlike (hodnocení, recenze)

Tak včera jsem to shlédnul, celkem mne to zklamalo jak všichni říkali "O tomhle filmu se bude dlouho mluvit" řekl bych pěkných 70% ale víc ani ťuk. Zápletka perfektní, průběh filmu taky šlo a konec filmu to má zachránit, ale to není všechno co se od takhle "propagovaného" filmu mělo čekat. Akcí film taky moc film neoplíval krom výbuchu vlaku. Nebyl to špatný film ale už se určitě k němu nebudu vracet :)

Struhy

Struhy (hodnocení, recenze)

papuchalk, Hjub, et al.: Z jednoho rozhovoru s Duncanem Jonesem. Zde on mluví o tom, co jste tady na posledních cca 3 stránkách rozebírali. Tím jsem chtěl taky říct, že se mi vaše postřehy líbily ;)
 "The idea is, Colter Stevens is sent from one reality into a parallel reality, and because he stops the train blowing up in that parallel reality, he's never sent on the mission in the first place, which means, in this new reality, there's the Colter Stephens at the place where Goodman works, who is basically a prisoner, because he's never been sent on a mission yet.
And he sends that Goodman an email saying, "Please, help him." And obviously, Sean Fentress is dead, because Colter took his place.
There's a bleakness to that, that some people have completely missed, and they say it's a cop-out and a happy ending. I don't think it is."
Další velice zajímavý a šťouravý (možná až zbytečně moc) článek je k nalezení zde: http://www.filmschoolrejects.com/opinions/what-happened-after-the-ending-of-source-code.php

Gee.Rocks

Gee.Rocks (hodnocení, recenze)

Arbiter: Díky. Vystihnul jsi to přesně tak, jak jsem to celé myslela, ale bez zbytečných emocí. :-) jaryn.: The Dark knight Rises už jsem tu také uváděla jako příklad. Před premiérou logicky lidi spekulujou. Batman se teprve začne točit, ale Nolan pomalu uveřejňuje herce a ta diskuse tím žije. Protože se všichni těší až půjdou do kina, drápnou do ruky obří popcorn, do druhé ruky obří Fantu (ze které se jim bude chtít čurat celou dobu filmu, ale vydrží to, protože ten film za to sakra stojí! :-)) a uvidí to, na co tak dlouho čekali. Aniž by jim to někdo kazil vyslepičením děje. Když člověk, který film neviděl vidí nápis "spoiler" logicky to nečte. papuchalk: Jak jsem řekla, diskusi o tom bych ukončila. Já na tebe nějak neútočím. Normálně jsem tě požádala o psaní "spoiler". Vy jste to udělali, ale pak jste to zase nenapsali, přečetl si to někdo jiný a byl stejně naštvaný jako já. To je logické.

Arbiter

Arbiter (hodnocení, recenze)

papuchalk: Co to plácáš, proboha? 
 
Diskutuje se od ohlášení filmu prakticky u každého zajímavějšího projektu. Diskutuje se o ničem nebo taky o obsazení, teoretizuje se o scénáři, případně o kvalitě adaptace předlohy, teoretizuje se o tom jak film dopadne, jaká by se k němu hodila hudba, jak se vyvíjí preprodukce a vůbec prostě normální diskuze typický pro film :-D
 
A ta tebou zmiňovaná analogie s radiem je pitomá - ta by fungovala, kdyby ječela v kinosále ať ten film vypnou, že ho ještě neviděla.
 
Jediný a dobrý zvyk který se po lidech, kteří nejsou arogantní a dokáží si uvědomit, že diskuze pod filmem zdaleka neobsahují jen ty, kteří film viděli, je to, aby části textu prozrazující konkrétní děje ve filmu nebo zajímavé zvraty, byly v textu ohraničeny kouzelným slovíčkem spoiler. Kdyby se to dělo, nemusí se tu teď místo filmu samotného řešit kraviny jako je solidarita s ostatními a její 'zbytečnost'

papuchalk

papuchalk (hodnocení, recenze)

Gee.Rocks: někdo ještě neviděl film ale leze do diskuze o něm... to je něco jako kdybys čekala nedočkavě na novou desku Lady GAGA, a chodila každý den před jejím vydáním do obchodu, kde už tu desku maj a pouštěj ji všem lidem do éteru jako upoutávku. Ty bys jim přitom nadávala ať to tam nepouštěj. Promiň ale o čem sem tedy jdeš diskutovat když jsi ten film neviděla? Nechoď sem. Je to prudérní stížnost. Navíc kolik dní po premiéře se tady o tom můžeme bavit? Týden? To ještě stále většina normálních lidí film neviděla. Kolik lidí je většina? Tak dva týdny? Dokdy mám čekat, až mi to ty povolíš? Uvědom si že tvůj požadavek je nesmyslný

Související novinky

Mute už je za rohem

Mute už je za rohem

22.01.2018

Duncan Jones se po Zdrojovém kódu vrhnul na Warcraft, teď se ale konečně vrací ke kořenům. Už 23. února se totiž na Netflixu objeví sci-fi noir Mute, duchovní nástupce jeho debutu Moon, který chce… (více)

PF 2017

PF 2017

31.12.2016

Zažili jsme i lepší roky než 2016. Nejen co do počtu ztráty lidí, kteří přinesli světu něco hezké a hodnotné, či do počtu překvapivých a znejisťujících politických událostí. On ten rok s šestkou na… (více)

Režisér Warcraftu chystá temnou sci-fi

Režisér Warcraftu chystá temnou sci-fi

23.09.2016

Duncan Jones měl letos zachránit videoherní adaptace, moc se to ale nepovedlo. Jeho Warcraft sice vydělal krásných 433 milionů dolarů, 90% tržeb se ale sesbíralo mimo Ameriku a o pokračování se zatím… (více)

Filmový Warcraft – první klapka už brzy

Filmový Warcraft – první klapka už brzy

01.09.2013

Konečně! O plánech natočit filmovou adaptaci populární videohry World of Warcraft snili v Blizzard Entertainment od roku 2006, kdy herní firma uzavřela smlouvu s produkční společností Legendary… (více)

Reklama

Reklama