Režie:
Richard BerryHudba:
Klaus BadeltHrají:
Jean Reno, Kad Merad, Jean-Pierre Darroussin, Marina Foïs, Joey Starr, Richard Berry, Venantino Venantini, Claude Gensac, Joséphine Berry (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Charismatický Jean Reno jako Charly Matteï hraje ve francouzském thrilleru bývalého mafiána, který poslední tři roky vede klidný život v ústraní a věnuje se své rodině. Jednoho rána ho na parkovišti přepadnou maskovaní muži a zasáhnou 22 kulkami. On však střelbu přežije a jeho krutá pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Minulost Matteïa dožene, když se objeví jeho kamarád z dětství. Přísahali si věrnost na život a na smrt, ale věci se mají po letech jinak… Film vypráví o podsvětí francouzské mafie v Marseille. Režisér Richard Berry staví na části románu L´lmmortel. Film je fikcí založenou na faktech a realitě každodenního života. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (344)
Neúnavný producent tupých akčňáků Luc Besson je stále mezi námi a stále plodí další a další čím dál tím horší kousky. "22 výstřelů" z řady jeho typických kousků trochu vybočuje a to hlavně tím, že se tváří extrémně vážně a bohužel není moc akční. Standardní akční schéma (bývalý mafián, který se mstí za pokus o vraždu jeho osoby) je zde podáno poněkud komorněji a hlavně utahaněji, než tomu bývá u Bessona zvykem a vše podtrhává znuděný a řádně unavený Jean Reno v jedné ze svých nejslabších rolí. Je to film, který mohl být v rámci žánru alespoň zábavný ale jelikož neobsahuje akci a herci, scénář ani režie nejsou natolik dobří aby z toho vytvořili alespoň zajímavé gangsterské drama, vznikl film, který neví čím by chtěl být a který je hlavně neskutečně nudný a pitomý zároveň. ()
Nečekal jsem to. Fakt jsem nečekal, že i ve Francii by režisér vybral státní kasu pro filmaře a natočil film s klepající se kamerou, která má navodit hustou atmosféru a autentičnost. Já třeba chápu, když režisér řekne, že točí film, který má být natočen amatérskou kamerou. Ale nedokážu to pochopit, když se člověk těší na akční film s Jeanem Renem a nakonec z něj vidí akorát tu zasranou jizvu na ksichtu. Richard Berry je tak pro mě už vcelku známou tváří, když jsem ho naposled viděl v poslední Veberovce. Jenže už tam mě rozčiloval a já čekal na chvíli, kdy se z něj poseru uplně. Nakonec se předvedl v tom nejlepším možném světle a natočil film s nejstylovější kamerou, která kdy byla vynalezena. Pokud si tak chcete užít akční film s celou kopou akčních scén, na které si, za prvé, po půl hodině nevzpomenete, a za druhé, se v nich vlastně nic nestane..tak se na 22 výstřelů podívejte. Mě to tak nasralo, že jsem snad ani neměl slov. A to přitom by ten film mohl být dobrý. Technika by na to byla a příběh koneckonců taky. Vždyť Francie kriminálky v sobě má. Jenže to by se toho musel chopit člověk, kterej chce natočit film a ne mišmaš něčeho, co chvíli bude mít úspěch a pak zapadne do takovýho průměru, že si po půl roce na něj člověk nevzpomene. ()
Stáří? Senilita? Podle odezvy řady uživatelů nejspíše postihly Jeana Rena a projevily se tím, že vzal roli v (přinejlepším) tuctovém filmu, natočeném kameramanem s Parkinsonovou chorobou. V tom případě ale stáří a senilita postihly i mě - 22 výstřelů mě totiž bavilo a té "chvějící se ruky" kameramanovy jsem si vlastně ani nevšiml a došlo mi to až teď při čtení komentů plných výrazů jako "nasralo mě to", "v prdeli" a dalších milých a citlivých slůvek. :-P No, asi mám delší vedení. A proč mě to bavilo? Inu, dost možná nehledám v úplně každém filmu NĚCO, co prostě ani v každém filmu být nemůže, takže si pak (i když ne vždy, pochopitelně) dokážu více užít i tuctový, banální a klišovitý příběh, pokud nepřekypuje donebevolajícíma blbostma. A Reno je prostě... Reno. On už jiný nebude - ale ve srovnání se Stallonem má Reno v zásobě asi o 5 mimických výrazů víc! Kdo z vás to má! :-P Btw. Bylo zvláštní vidět Kada Merada během 3 dnů ve dvou tak různých filmech, jako jsou Mikulášovy patálie a 22 výstřelů. ()
Jeana Rena tady doslova rozstřílej na sračky, přesto přežije, ale jak ke škodě jeho, tak i ke škodě diváka se tu žádná zásadnější cesta za pomstou neurodí, sice to Reno nenechá jen tak být a pár navděčníků tu popraví, ale na můj vkus si tu až moc hraje na nějakýho zadumanýho a přemýšlivýho komtra a postrádá to spád, i atmosféru pořádný odplaty. ()
P o z o r spoiler. Ze začátku se všechno jevilo jako poetický film. Jean Reno dokonce zpíval, sice při jízdě v autě, ale zpíval. Potom však nastal fatální zlom. Mě nebylo jasné, jak takovou kanonádu mohl vůbec přežít. Vždyť by z něho ti maskovaní chlápci museli udělat cedník. To musel mít sakra štěstí. K o n e c spoileru. Obávám se, že tenhle film zapadne mezi tuctové kriminálky a příběhy o mafii. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (15)
- Scenár filmu je prevzatý z románu Franza-Oliviera Giesberta "L'Immortel" z roku 2007. Richard Berry však pri písaní scenára použil len časť románu a potom sa pustil do osobného vyšetrovania prípadu: "Úplne diskrétne som sa stretol s niektorými ľuďmi. Boli to diskrétne stretnutia v kaviarňach, kde mi boli rozprávané detaily, ktoré obohatili adaptáciu alebo pomohli vytvoriť niektoré postavy." (Arsenal83)
- Keď je Charly Matteï (Jean Reno) vo vile svojho nepriateľa má doráňanú tvár. V nasledujúcich záberoch však jeho rany miznú a znovu sa objavujú. (Johnny.ARN)
- Karin Viard bola pôvodne najatá, aby hrala rolu Marie Goldman, ale kvôli problémom s plánovaním sa jej to nepodarilo. Namiesto nej rolu dostala Marina Foïs. (Arsenal83)
Reklama