Reklama

Reklama

Amer

Trailer 2

Obsahy(1)

Anin život určujú tri kľúčové zmyselné momenty. Jej telesné hľadanie kolíše medzi realitou a pestrými fantáziami, ktoré ju čoraz viac ťažia. Ruka, zahalená čiernou čipkou, jej nedovolí kričať. Vietor jej nadvihuje sukňu a hladí ju po stehnách. Čepeľ sa dotýka jej pokožky. Kam ju táto chaotická, mäsožravá cesta zavedie?
Film môžeme vnímať ako poctu krvavým talianskym giallo hororom 60. a 70. rokov, no je silne ovplyvnený aj naratívne kryptickým surrealizmom režisérov ako napríklad David Lynch. [MFF Cinematik 2010] (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (115)

Jansen 

všechny recenze uživatele

Z Ameru je cítit podobná obsesivní posedlost detailem jako z prózy J. G. Ballarda. Jenomže zatímco Ballard dociluje transgrese fragmenty jako zbytky výkalů za konečky nehtů nebo krve mísící se se spermatem na vinylové palubní desce, duo Catted, Forzani recipientovu pozornost upoutává, a vtahuje ho tak do své vnitrozemní říše, záběry na tulipán pomalu se sunoucí po sametových šatech obepínajících útlé ženské křivky nebo nepřirozeně dlouhé ženské řasy třpytící se kapkami slz. Uhlazenost a preciznost záběrů je tak silná, že minimálně každá druhá minuta Ameru by mohla sloužit jako reklama na Gucci, Luis Vuitton, Tiffany nebo nějakou podobně snobsky dokonalou ikonu módního světa. Dokonalost formy je tak výrazná až se sama o sobě stává zneklidňující a dekadentní. Jakákoli narativní náplň je opominuta a zůstává jen stylisticky bezchybný obal. Celé je to tak prázdné a umělé jako červený kufr hlavní hrdinky v modrých šatech, což je ale očividně tížený efekt. Vytváří se tak prostor pro nevídaný vizuální hédonismus. Obrazy zde nevzbuzují emoce svým obsahem, ale spíše svou formou. A ten závěr. Měl jsem podezření, že nezůstane jenom u sametu a tulipánů. ()

Litsarch 

všechny recenze uživatele

1/3 byla naprosto skvělá. Úžasná atmosféra, skvěle zahraná dětská role, zajímavá kamera... Těšil jsem se na skvělý film... 5/5 - Ve 2/3 filmu zajímavá kamera zůstává, role zahrané už jsou trochu hůře, ale pořád hezky, nicméně atmosférou už to pro mě šlo dolů... 3-4/5 - 3/3 to pro mě zabila úplně... Zajímavá kamera byla ta tam, zahrané nic moc a atmosféra také ta tam... 1/5 - Omlouvám se, ale film byl pro mě z 2/3 zklamání... Čekal jsem prostě něco jiného... :/ 3* za perfektní první třetinu a trochu i za druhou. ()

Reklama

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Amer mi vôbec neprišlo ako poctu giallu - okrem napodobovania vizuálneho štýlu ostrofarebných kontrastov, preferovaného Dariom Argentom nemá tento takmer bezdialógový poviedkový film so žltým subžánrom spoločné nič. Chýba tu kompaktný dej či kriminálna zápletka, snímka takisto postráda notnú dávku nahoty a násilné pasáže sú chabé... Čo ma však iritovalo najviac, to bola neznesiteľne psychedelická forma, akou je Amer natočený - tá bola pre môj divácky žalúdok absolútne nestráviteľná... Som ja holt béčkový divák a moje náhodné strety s takýmto "filmovým umením" nekončia pre mňa dobre, idem preto horkú chuť, ktorá mi po projekcii Ameru zostala v hrdle rýchlo spláchnúť nejakým Rollinom... ()

ambron 

všechny recenze uživatele

Hm.. Zaujímavé dielo, ktoré skladá poctu talianskej kinemetografii 60. a 70. rokov. Amer sa pomaly rozvíja v troch kapitolách: najprv sleduje dievčatko Anu v starom dome, ktoré zažíva svoje detské obavy, druhá kapitola Anu predstavuje ako zmyselnú dospievajúcu krásku a nakoniec v tretej sa vracia do rodičovského domu, kde už dospelá Ana zažíva znovu svoje detské strachy, tentoraz s imaginárnymi prenasledovateľmi. Nečakajte však prívaly slov, namiesto hlasu tu rozpráva obraz, zaplnený filmovou eleganciou, ktorá využíva nápadité uhly, špecificky zamerané detaily, hrubý strih a typickú hudbu. Aj keď je Amer znepokojujúci, odvážny a záhadný, je to čisté kino pre fajnšmekrov. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Úúúúúúúžasnééé!!!! Grandiozní!!!! Geniálníí!!! 100%ní "oslava" Italského filmového směru "giallo" v tak netradičním provedení, že běžného diváka ubíjí a ...ehm ... jiného diváka přivádí do extáze ... Ten film je sice vizuálně povedený, ale viděl jsem mnoho lépe provedených. Co jej ale dělá hororem v pravém slova smyslu, tak je "voyaerká" práce kamery na detail a to často detail nepříjemný, často až otravný a dráždivý. Celý film v podstatě dráždí a provokuje svými velice netradičními výjevy a nenechá divákovy nervy v klidu. Stejně tak zvukově dráždí často jako šustění polystyrenu apod. Když se zdá pak že diváka unudí k smrti (měl jsem také tento pocit samozřejmě), příjde závěr a ten je tak grandiozní, odporný a zvrácený, že si divák PARADOXNĚ oddychne ... Samotný akt, kterého se celou stopáž obáváme, tedy násilí, se stává uvolněním jako po dlouho oddalovaném orgasmu ... Celý film dráždí silně erotickým nádechem, je vidět, je slyšet a je i "cítit" (tím myslím čichové smysly). Samozřejmě pro běžného diváka se jedná o náročný artový nesmyslný slepenec. Pro výjimečného, nadaného, okrajového a extrémně vnímavého diváka (...abych se o sobě tak nelítostně vyjádřil ...) absolutní SKVOST!!! ()

Galerie (22)

Zajímavosti (3)

  • Doslovný význam slova Amer je "bitter". (Karlos80)
  • Film má vizuální kabát ve stylu italského gialla ze 70. let. Giallo znamená v doslovném překladu "žlutý", což vychází od časté barvy obalů giallo románů. Jednalo se o levné brožované série mysteriózních detektivek, vydávané nakladatelstvím Mondadori, jakýsi italský ekvivalent českých rodokapsů. Dnes se ale termín používá k označení filmů. (Seabeast)

Reklama

Reklama