Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapitán Finlay z policejního oddělení vražd ve Washingtonu vyšetřuje vraždu Josepha Samuelse, jehož tělo bylo objeveno ráno v hotelovém pokoji. Nalezené stopy vedou mezi skupinu demobilizovaných vojáků Leroye, Montgomeryho, Floyda a Mitchella, s nimiž se nejspíše naposledy večer setkal. Největší podezření padá na nenápadného Mitchella. Kapitán Finlay ale musí najít motiv vraždy… (Česká televize)

(více)

Recenze (27)

Volodimir2 

všechny recenze uživatele

Film bol natočený na motívy poviedky „The Brick Foxhol“ spisovateľa Richarda Brooksa, ale poviedka bola o vražde homosexuála opitými vojakmi, ktorí čakali na demobilizáciu z armády po 2. svetovej vojne. Vzhľadom k tomu, že téma homosexuality v USA bola v štyridsiatych rokoch veľmi citlivá, bol scenár prepracovaný na riešenie otázok proti rasizmu a antisemitizmu. To bola pre Američanov v tom období téma do bitky. Išlo o prvý film s touto témou a chcel ukázať Američanom, ktorí sa radili medzi víťazov vojny, ich vlastné rasové problémy, predovšetkým v armáde. Vrah vraždil totižto z čistého antisemitizmu.Mottom tohto filmu môže ostať, že vojaci po vojne stratili nepriateľa a tak si ho našli a predovšetkým, že nenávisť je rovnako nebezpečná, ako odistená zbraň. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Přes veškerou snahu o hru se světly a stíny (kterou levnou zadní trumfnou Němci svými wallaceovkami) celý film vypadá jako ilustrovaná rozhlasová hra - několik pokojů, několik retrospektiv v baru, asi dva záběry z ulice. Téma rasismu je zde na úrovni své doby a kdyby film točil Dmytryk dneska, asi by koukal, jak se svět posunul. Ale ani tak mne prostě film nenaladil, abych se chtěl dívat dál - úvodní scéna si totiž opět hraje se světlem, stínem a tmou, ale vlastně nevím, kdo s kým se pere, nevím proč, ti vojáci jsou vesměs nesympatičtí všichni, takže mne jednotlivé postavy a vývoj děje ani moc nezajímali. ()

Reklama

Dale 

všechny recenze uživatele

Kvalitný noir so silnou myšlienkou, ktorú tu mnohí kritizujú ako propagandistickú, poplatnú svojej dobe. Ja si to nemyslím, práve naopak, v súčasnosti je aktuálnejšia ako kedykoľvek predtým, keďže v Európe sa znovu vzmáha extrémna pravica a nacionalizmus živený nenávisťou. Hlavná myšlienka sa netýka len antisemitizmu, ale nenávisti ako takej ku akejkoľvek skupine ľudí, ako to skvele vystihla postava Roberta Younga - "Nenávist je vždycky stejná. Vždycky stejně nesmyslná. Jednoho dne zabíjí irské katolíky, zítra Židy. Pozítří protestanty. A pak zase kvakery. Nedá se zastavit. Může skončit zabíjením všech co nosí kravaty." ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Klasicky film noir -detektivka. Prilis vela sa rozprava, akcia takmer ziadna,a prilis poznat lacne kulisy. Robert Mitchum bol samozrejme pre mna noirova ykona /jo, jo Hampry Bogart, vy veru nie/, ale chyba vyraznejsie tempo. Dialogy su malo cynicke. Za najlepsimi zarezmi zanru film -noir ako White Heat, Sunset Boulevard, Double Idemnity veru film Crossfire dost vyrazne zaostava. 48 % ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Kapitán Finlay, policista, původem irský katolík, jemuž kvůli tomu nějací pitomci zabili dědečka, vyšetřje vraždu žida Samuela. Díky svým zkušenostem kapitán odhalí rasový motiv vraždy. Režisér Edward Dmytryk, původem u Ukrajiny, byl ve 40. letech v podezření, že je komunista a měl s tím problémy. To jsou jen zajímavosti, které napovídají pochopit tuto, jinak celkem nezáživnou černobílou kriminálku z vojenského prostředí....(pozn.: Lex Barker tu hraje jen zcela podřadnou roli jednoho z vojáků). ()

Galerie (21)

Zajímavosti (9)

  • Robert Mitchum nenávidel natáčanie filmu a neskôr tvrdil, že jeho rolu mohol hrať ktorýkoľvek iný americký herec. (westerns)
  • Článok v New York Times z marca 1947 opísal tento film ako jeden z prvých hollywoodskych filmov 40. rokov, ktorý "čelil otázkam rasových a náboženských predsudkov s otvorenejšou odvahou, než akú boli diváci zvyknutí očakávať." (westerns)
  • Vďaka kameramanovi J. Royovi Huntovi sa atmosférické, nenápadné osvetlenie filmu podarilo dosiahnuť rýchlo a efektívne. To vysvetľuje, prečo natáčanie trvalo len 24 dní. Výsledkom bolo aj to, že mnohí považujú tento film za jeden z vizuálne najpôsobivejších filmov noir, aké boli kedy natočené. (westerns)

Reklama

Reklama