Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Král Přemysl Otakar II. se navzdory slibu nemůže zúčastnit zásnub Beneše z Dubé a Ludmily z Vartemberka, které mají zažehnat vleklé spory mezi dvěma mocnými rody na severu Čech. Vyšle proto svého vyšetřovatele a správce hradu Bezděz Oldřicha z Chlumu jako svého zástupce. Cestou Oldřich se svým panošem a pomocníkem Otou narazí na stopy přepadení a objeví mrtvoly kupce a jeho vozky. Zatímco Oldřich pokračuje v cestě, velitele Diviše a Otu vyšle po stopách lapků, kteří kočár přepadli. Marktvart z Vartemberka a jeho syn Marek hosta přivítají, netají se však nelibostí nad tím, že nepřijel král osobně. Ota s Divišem objeví stopy, které spojují přepadení kupce s hradem Vartemberků. Při večeři obviní loutnista Arnošt purkrabího Jošta z pokusu o znásilnění jeho dívky a ještě téhož večera je Jošt zavražděn. Beneš obviní ze zločinu Arnošta, Oldřich však trvá na důkladném vyšetřování a pustí se s Otou do pátrání. Téže noci však dojde k další vraždě, jejíž obětí se stane hradní pán Markvart z Vartemberka. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (347)

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Nebyl jsem na Nikolaevově filmu v kině, takže mě televizní výprava nemohla rozhodit. Jak už tu kdosi psal, jako seriál by se však Jménem krále vyjímalo líp. Hlavně proto, že to, co filmu nejvíc podráží kolena, je krátká stopáž, během níž se nějaká detektivní zápletka ani nemůže rozvinout. Konec je proto stejně překvapivý, jako potopení parníku na konci Titaniku. Když tvůrci hledali námět, mohli se raději chopit remaku starého českého Zločinu na Zlenicích hradě, který měl zápletku podobnou, jen lépe dotaženou a posunutou do doby Jana Lucemburského. I přes dvě hvězdičky zklamán nejsem. Dostal jsem, co jsem očekával a hodinu se koukat na Karla Rodena mi stačí ke štěstí. ()

sharky 

všechny recenze uživatele

70% Na tv film to má výbornou atmosféru a nepůsobí to staticky. Televiznímu zpracování bohužel ale odpovídá závěrečný souboj a nadšení herců. Tenhle předraženej casting (za každou cenu narvat do každý role známej ksicht) se moc nepovedl, dost herců se na svoje role vůbec nehodí a ruší. Bohužel to platí i pro hlavní roli a Karla Rodena, který navíc (nevěřil bych, že to u něj kdy napíšu), neskutečně přehrává. I přesto jsem se doře bavil a to mohl být výbornej rozjezd televizní serie, jedinou velkou chybou je to, že se to dostalo na plátna kin... ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Smrt patří k životu rytíře !! Jen zbabělci umírají na lůžku.." Občas se opravdu divím, po jak neskutečně učebnicové sinusoidě se pohybuje tvorba režiséra Petra Nikolaeva, který jednou přijde s neskutečnou peckou, když ..a bude hůř či Lidice jednoho prostě musí namlsat, aby na ni vzápětí dal rychle zapomenout nějakou nejlépe komerční zhovadilostí, při jejímž sledování je divákovi za režiséra nesmírně trapno, přičemž Jménem krále bohužel patří právě do té druhé kategorie, což se nakonec dalo i předem očekávat.. Přiznám se, že jsem se dokonce, já idiot, na tuhle středověčinu, které si prožily zlatý věk v těch zlatých šedesátých, zejména dík papírově luxusnímu hereckému obsazení i těšil, a tak na mě ten výsledek možná působí ještě tragičtěji, a to rozhodně nemluvím jen o tom zde dosti omílaném televizním looku.. Zásadním problémem Nikolaevova Jménem krále se zdá být vedle podivné žánrové rozkročenosti, kdy jako hloupá a klišovitá detektivka působí tak naivně, že by ji neprohlédnul snad jen lehce, no spíš více, retardovaný jedinec, a coby historické drama zase poněkud nepřehledně a dramaturgicky naprosto nezvládnutě, také samotná šmírácká předloha Vlastimila Vondrušky, který jako scénárista neobstojí snad ani u těch dnešních telenoveláckých zvěrstev, když zejména dialogy šroubované ad absurdum napůl archaistickými větnými konstrukcemi a napůl hovorovou češtinou působí opravdu příšerně, často až směšně, rozhodně i dík filmové řeči velkého detailu kamery, který většinu zúčastněných usvědčuje z přehrávání, snad až na typicky patetickou krásku Markétu Hrubešovou, která se kupodivu tentokrát nakonec nesvlékla, a scénář nakonec z nepřesvědčivosti a nezkušenosti autora, který změtí postav, navíc dokonale průhledných, jen mate trápícího se diváka.. Ostatně kamera Davida Ployhara také za mnoho nestojí, odmítá se hnout z místa, o nějaké invenci nemůže být ani řeči, což v důsledku spolu s těmi zmiňovanými nekonečnými dialogy i interiérovou strnulostí dokonale zpomaluje rytmus vyprávění, a film tak ještě víc nudí, což se mi jeví vzhledem k té chudé stopáži naprosto bizarní.. Promrhaný potenciál se jmény jako Karel Roden, Jan Kanyza či Martin Štěpánek odhaluje Nikolaeva z ukázkově diletantské práce a film jako naprosto antirežisérský sterilní patvar, kde vlastně nefunguje zhola nic, přes placatý vizuál, ochotnickou choreografii, obskurní výpravu až po zejména naprosto odpudivý soundtrack dua Chlumecký, Traxler, dík němuž na rozdíl od ostatních tiše doufám, že na ten seriálový vývar už nedojde.. Mimochodem opravdu se zdály ty dialogy, často prasácky ukníkané až k pláči, nesrozumitelné pouze mně ?? ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Komisař Rex, zástupce českého Rexe, čmuchá na Točníku, kde se teda dějí věci! Film má slušné napětí - asi tak 65 voltů ze sta. Spád taky není k zahození, ne k Niagarským vodopádům bych to nepřirovnal, ale řekněme nějaká slušná horská bystřina by to vystihla dobře. Personalistika vsadila na řádně provařené vizuály, jen škoda, že ansámblu krom pečlivě vypraných a vyžehlených kostýmků nedodala také jiné účesy. Roden by si svou patku nenechal přečesat, ani kdyby měl hrát inspektora Kojaka. No dobře, tento příměr není vhodný, poněvadž Karel Dobrý (Adalbert) by se na tuto roli hodil více díky svému pečlivě olejíčkem naglancovanému parketu. Kdybych nevěděl, že Issová je Homo sapiens sapiens, řekl bych, že je Felis silvestris (krásou překonala Hrubešovou o sto honů). Ale stejně mě nejvíc potěšila pidirolička Petra Traxlera! Čímž se ladnou přesmyčkou dostávám k hudbě, která byla - - - hmm, tak jaké citoslovce labužírování mám použít? Závěrečný souboj bych nazval soubojem mastek versus kazivec, pan Mohs promine, tvrdost mi nepřísluší u pánů hodnotit, moje metafora míří k Oldovým zubům a Benešovu břichu. A k tomu krásný hrad Václava IV. Točník. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jméno růže ultralight aneb pravá ruka krále, co je napůl ze železa a napůl ze zlata, vyšetřuje v historické detektivce dodavatele citrusových plodin na vartemberské panství a následné cizoložní spiknutí s tváří Tescomy.. Podivné dedukční schopnosti panošů z týmu CSI: Oldřich z Chlumu, rušivě působící rozpolcenost mezi kinofilmem a TV inscenací, legrační herecké výkony našich "seriálových hvězd" a chudá stopáž, která aspoň spolehlivě zaručí, že divák nebude dlouze lámán v kole výše zmiňovaných nešvarů. V příštím počinu ze středověku přeji kameramanovi temnější filtry a autorovi scénáře jasnější mysl.. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • Snímek Jménem krále byl podle všeho pilotní díl seriálu, který však nikdy nespatřil světlo světa a v rámci ekonomického zhodnocení zamířil z televize do kin. Pikantní je, že ani sami herci netušili, že účinkují ve snímku směřujícím do přítmí kinosálů, a ono zjištění je notně překvapilo. [Zdroj: Cinema] (hippyman)
  • V německé distribuci byl film uveden pod názvem "Knights of Blood", v překladu "Rytíři krve". Velkým písmem je na plakátu uveden Karel Roden. Ten se však ve filmu ve zbroji vůbec neukáže, takže na obalu lze vidět postavu Davida Matáska s digitálně doplněným zakrvaveným mečem. Postava je doplněna velkou skupinou bojujících rytířů před hradem a dále fotografiemi rytířů na koních v plátových zbrojích. (p3tris)
  • Film byl natočen podle příběhu Osudný turnaj z knihy Vlastimila Vondrušky "Vražda v ambitu". (Mytologie)

Související novinky

Zemřel herec Martin Štěpánek

Zemřel herec Martin Štěpánek

16.09.2010

Narodil se jako nejstarší syn z druhého manželství herce Zdeňka Štěpánka. V mládí k herectví neinklinoval a v nultém ročníku se připravoval na studium medicíny. Odtud ale nakonec přešel na DAMU. Od… (více)

Reklama

Reklama