Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Volné televizní zpracování stejnomenného klasického sci-fi románu Johna Wyndhama vypráví příběh Billa Masena, který se jednoho dne probudí do světa, kde většina lidí oslepla. Zkázonosnou příčinou oslepnutí se stal záblesk z meteorického roje, který Bill Masen nemohl sledovat z důvodu nehody na trifidí farmě, při které přišel krátkodobě o zrak. Trifidi, živé rostliny, které byly původně pěstovány jen pro olej, si přisvojují vlastnost chodit a komunikovat mezi sebou, a díky jejich žahadlům plnými jedu se stávají hrozbou pro lidstvo, které se tak ocitá tváří v tvář zákeřnému nepříteli. Bill Masen ale není jediný, kdo nepřišel o zrak. Rozplétají se zde i osudy reportérky Jo Playton, majora Cokera i zrádného Torrence. Začíná tak válka nejen s trifidy, ale i s maniaky a pomatenci z řad lidí. Postapokalyptický svět se probouzí a již nic nebude takové, jako bylo dřív. (rodo)

(více)

Recenze (219)

fmash 

všechny recenze uživatele

Odhlédnu od zde často vytýkaného zneužívání kvalitní předlohy, jež si zasloužila lepší zpracování, a budu vytýkat věci, které mi vadily přímo na filmu. Moc dlouhé; příliš televizní zpracování se spoustou vaty mě tři hodiny pozorného neudrží. Moc ideologické; nerad co deset minut poslouchám fráze typu nestarali jsme se o planetu, tady jsou plody. Moc předžvýkané; každá výraznější postava je daná první vteřinou svého zjevení v obraze a překvapení se od ní dočkat nelze, k tomu tuna ohraných klišé. Zkrátka všeho moc škodí. Na druhou stranu v těch třech hodinách bylo asi pět celkem napínavých scén, několik zajímavých situací s osleplými davy a sympatická Joely Richardson. Dívat se pouze ze zvědavosti nebo ze studijních důvodů — zábava je to velmi slabá. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zcela zbytečný dvoudílný (!) seriál. 1) Mají se filmaři věrně držet knižní předlohy? Někdy to jde, jindy ne. Jednou vznikne ilustrace ke knížce, jindy knižní inspiraci ani s největší fantasií neurčíte. V tomto případě je předloha jasná, ale čtenář nad výsledkem zapláče._____ 2) Knížka z roku 1951 se parádně čte. Svěží styl a děj prokládá lehce filosofujícími úvahami o všem možném, aniž by to ubíralo na čtivosti. Barvotiskovou love story jsem autorovi, stejně jako milióny dalších čtenářů, odpustil hned při prvním čtení. Spolu s plukovníkem Beadleym jsem vytvářel smělé obrazy života budoucí společnosti. Intelektuála Cokera jsem měl rád pro jeho schopnost mluvit k lidem z různých sociálních vrstev i pro jeho názorový vývoj. Zoufal jsem nad zaslepeností slečny Durrantové i nad neofeudálními sinekurami pistolníka Torrence. Spolu s Billem jsem hledal (neúspěšně) odpovědi na otázky o příčině katastrofy, o roli trifidů i o povaze lidské společnosti. Knihu jsem četl mnohokrát a vždy jsem s ní strávil krásné chvíle._____ 3) Empatický čtenář tohoto komentáře jistě tuší, s jakým zděšením jsem zjistil, že ve filmu plukovník Beadley vůbec nevystupuje.. Z dobrodruha Cokera se stal major americké (!) armády, ze slečny Durrantové masová vražedkyně a z Torrence lehce transvestitní šéf zločinecké bandy. Aby diváka tvůrci neuvedli do pokušení přemýšlet, určili jako příčinu katastrofy sluneční erupci a důsledně vyškrtali z děje jakékoli náznaky duševní činnosti._____ 4) Z příběhu o přežití v postapokalyptickém světě, z příběhu o tom, jakého druhu bude muset být nová společnost a jakými pravidly se bude muset řídit, z příběhu, který lehce nadhazoval zásadní otázky lidské existence, se stal prvoplánový akční thriller (na pomezí jedné hvězdičky a odpadu) o boji se zmutovanými rostlinami a se zdivočelou zločineckou bandou, thriller sestávající výhradně z klišé, kde nemá místo jediný okamžik, který bychom už neviděli alespoň ve stovce jiných daleko lepších filmů. ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Tahle hodně vzdálená adaptace skvělé knihy už postrádá celou pointu a spoléhá se jen na akci. Atmosféra postapokalyptické Velké Británie tu jaksi není a taková ta pachuť televizního katastrofického filmu (který většinou stojí za starou belu) zde převládá. Mezi světlé momenty filmu patří vydařené útoky přijatelně vypadajících trifidů, mezi ty horší zas patří konec a la ,,obelstíme je tímhle nesmyslným trikem." Lepší zpracování románu, než bylo to v roce 1981, už asi nevznikne. ()

Kangaxx 

všechny recenze uživatele

Snímok má prekvapujúco hlbokú atmosféru, kde som po dlhom čase nejakému filmu uveril postapokalyptickosť. Chodiace kaktusy zaváňajú béčkovosťou, no nie je to také zlé ako som čakal. Béčkovosť sa však už nevyhla konaniu postáv, ktoré je nelogické častejšie, ako by sa patrilo. Po prvých 90 minútach 3*. ()

Bobik9 

všechny recenze uživatele

Pěkně předvedený posapocalyptický svět a slušně vyobrazení Triffidi. Ovšem tím to dost končí. První polovina filmu byla velice průměrná, třetí čtvrtina hodně podprůměrná a poslední závěrečná čtvrtina až stála za to. Film, který má 3 hodiny a je popsaný jako Thriller / Akční / Horor / Sci-Fi nemůže vypadat takto. Rozhodně bych vynechal žánr akční, protože akce tam bylo pomálu a hororové to také moc nebylo. Možná lehce romantické sci-fi drama, ve kterém hráli nudní a nehezcí herci. Sice se to asi hodně lidem líbit nebude, ale myslím, že kdyby si to vzali do parády Amíci, tak je z toho bomba. I když by to bylo bez pointy, tak by se an to dalo alespoň koukat a neusínat. Přesto dávám nadhodnocený počet hvězd, protože jsem to dokoukal. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Scény v sídle náboženské společnosti se ve skutečnosti natáčely v Nemocnici svatého Kříže ve Winchesteru. (Terva)
  • Film je inspirován knihou „Day of the Triffids“ od anglického spisovatele Johna Wyndhama. (StrYke)
  • Dům Billa Masena (Dougray Scott) je ve skutečnosti sídlo Groombridge u Tunbridge v hrabství Kent. Stejný dům byl využit i při natáčení snímku Pýcha a předsudek (2005). (Terva)

Reklama

Reklama