Reklama

Reklama

Spálené mosty

  • Velká Británie Genova (více)
Trailer

Obsahy(1)

Truchlící anglický vdovec, který ztratí manželku při autonehodě, se rozhodne přijmout post učitele v Itálii. Nové prostředí naplněné duchem středověké renesance pomůže jemu i dcerám nabrat novou chuť do života a možná najít i lásku... (TV Prima)

Videa (1)

Trailer

Recenze (54)

amica 

všechny recenze uživatele

Film mě naprosto vtáhl do (mně blízkého) italského prostředí. Vůbec mi nevadí slabší děj - toulat se romantickými uličkami Janova, nasávat pravou italskou atmosféru a navíc ve společnosti Colina Firtha je pro mě neopakovatelný zážitek. Tóny Chopinovy Etudy E dur prolínající se celým příběhem (dokonce i v pasáži s francouzským textem) jedinečně dokreslují atmosféru i pocit, který ve mně film vyvolal. Grazie! ()

Fridecka 

všechny recenze uživatele

Colin Firth v roli otce dvou dcer, které přišly o matku. Poněkud smutný úvod je vzápětí zmírněn odchodem rodiny do Itálie, do prostředí kulturně hodně odlišného od amerického. Z filmu sice dýchá chmurná nálada, ale prostřednictvím prosluněného města u moře, s nadějí a pocitem bezpečí v závěsu. Všichni členové rodiny si po svém prožívají své truchlení a zacelují náhle vzniklé prázdné místo v životě. Není to ten typ filmu co vás zaručeně rozpláče, ale objevuje se v něm smutek, který je nutné prožít a jít a žít dál a nemarnit život sobě a bližním, kteří zůstali naživu. ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Nový film Michaela Winterbottoma se odehrává, jak již název napovídá, v italském Janově, přičemž pravděpodobně ne zcela náhodou svým stylem odkazuje právě k italskému neorealismu. Některá z děl Winterbottomovy filmografie obsahují pseudodokumentární prvky, což je nejvíce patrné v Devíti písních, a pokud se nejedná o žánrově vyhraněnější díla (např. neo-noir Vrah ve mně nebo sci-fi Code 46), zaujímá v nich realismus výsadní postavení. Genova se odehrává ve striktně autentických lokacích, kulisy všedně pojatého dramatu tvoří skutečné životem pulsující město a s odhlédnutím od jednoho duchovního (či zvýrazněného psychologického – záleží na úhlu pohledu) prvku – zjevující se mrtvé matky – působí celé vyprávění naprosto uvěřitelně. Z narativního hlediska se jedná o film vyprázdněný, chybí mu nosná dějová linka a místo toho jsme konfrontování s drobnokresbou všedního života rodiny v ne zcela všední výchozí situaci. Z tohoto důvodu se mnohým divákům může zdát, že Genova je prakticky „o ničem“ a „nic se v ní neděje“. Síla tohoto filmu tkví právě v oné všednosti, postavy v ní nejsou konfrontovány s nějakým dějovým konstruktem, veškeré dění plyne ve své přirozenosti, neexistuje začátek jasně a systematicky uvádějící charaktery na scénu a samotný film končí v nedořečenosti – jako bychom místo uceleného příběhu sledovali jakýsi výřez z opravdového života. Tento přístup jasně nabádá diváka k uvědomění si, že postavy měly nějaký život před děním ve filmu – život, který končí hned v jeho úvodních minutách – a taktéž, že zároveň se skončením onoho filmu nekončí osudy postav. Ve výsledku pak film působí přirozeněji a uvěřitelněji, ale, jak již bylo řečeno, vyskytuje se tu onen ne zcela realistický prvek, který je však součásti vykreslení psychologického rozpoložení jedné z postav a taktéž představuje spouštěč dramatických situací. _____ Genova je z vizuálního hlediska velmi pohledným dílem, nikoliv však podle představ běžného diváka zvyklého na ladnost, vizuální čistotu a výraznou stylizaci hollywoodských trháků. Winterbottom spolu s Michaelem Mannem patří mezi nemnoho filmařů, kteří dokonale pracují s ruční digitální kamerou a nakládají s její živou a světelně velmi citlivou optikou s obrovskou pečlivostí a citem. Vše je natáčeno v přirozeném světle a kamera je neustále v pohybu s postavami, což opět zvyšuje dojem realističnosti. _____ Vyzdvihnout si zaslouží i herečtí představitelé v čele s civilním Colinem Firthem a soustředěnou Catherine Keener. Překvapivě vynikající výkony na profesionální úrovni předvedlo i holčičí duo ztvárňující Firthovy osiřelé dcery – i velmi vyhrocené situace zvládají s elegancí ostříleného profesionála. _____ Po Síle srdce s Angelinou Jolie představuje Genova další logický krok ve Winterbottomově filmografii a troufám si tvrdit, že to, co začalo s Umbertem D, Rosselliniho válečnou trilogií a Zloději kol, našlo své pokračovatele právě ve výše jmenovaných filmech. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Winterbottom tentokrát nijak neexperimentuje, ale tohle (melo)drama má občas víc napětí než leckterý thriller. A to za použití naprosto jednoduchých prostředků. Za pozornost také stojí, že stejně důležité role jako Colin Firth tu hrály obě představitelky jeho dcer a obě to ustály se ctí a bez falešných tónů. Takový malý nenápadný film, ale pro mě to bylo příjemné překvapení. ()

ceskyhonza 

všechny recenze uživatele

eileen to zde napsala přesně - je to skutečně film bez obsahu. bylo by to slabé i jako TV film nějaké provinční stanice. Ještě prošpikovaný reklamou na MAXu - to bylo vcelku utrpení o tom, co z toho vyleze a on vylezl jen konec. Snad jedinné, co tam je zajímavé, že jde o další ze západních snímků, který ukazuje, jak se tam lze poflakovat na univerzitě a pak za to asi dostanete diplom a je z vás "ellita Evropy". Já ani za Colina ** nedám. To nejde, postava, kterou tam představuje je bezbarvá, beztvará, jako celý film. Opravdu bída s nouzí. Lituji. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (3)

Reklama

Reklama