Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Touha po bohatství, láska, vášeň a zrada v napínavém filmovém příběhu z počátku Československé republiky.

Drama mladé manželské dvojice se odehrává ve společensky a politicky pohnuté době mladé Československé republiky v roce 1919, kdy manžel Michal je rozhodnut využít dosud neurovnaných poválečných poměrů k obohacení, které mu má v jeho pošetilých představách získat obdiv a lásku zbožňované ženy. Tento magický příběh s prvky hororu je vlastně také "filozofující thriller", jenž vedle divácké atraktivnosti přináší navíc výrazné myšlenkové poselství o hrůzném dědictví první světové války, jehož výhonky zla jako by se mysticky přenášely do mysli lidí i v době míru. Vždycky, když se lámou dějiny, když končí velká světová krveprolití, jakoby se otevíral v touze po moci a bohatství prostor pro drobné i větší lidské běsy - zákeřnosti, zrady, loupeže, násilí, vraždy. Nejen Michal, ale i další postavy filmu Les mrtvých jsou živoucí příklady, jak lze podlehnout lidským slabostem, ať už ze závisti, žárlivosti, vášně, nebo ve snaze získat lásku či bohatství nepoctivou cestou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (62)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

I viděl jsem les mrtvých i uzřel jsem, že je to hovadina, obrovská a nezměrná hovadina, kde hapruje skoro všechno, herci hrají hrozně divně a to včetně Jana Dolanského, u kterého jsem si před tím, než jsem si film pustil říkal "hele, že by konečně pořádná role?" ale ono ne, hraje totálního blba, což je ovšem na druhou stranu pořád asi nejlépe napsaná role, bohužel, jeho žena je děvka, u které se člověk diví, že ji Dolanského postava dávno nesvázala ve stodole a nenechala ji o hladu, dále tu máme pár dementních lapků a podivných entit s nejasnými motivacemi a všem bez výjimky scénář nadělil hrozně směšné a hloupé dialogy. Kdy to ale byli jenom ty dialogy... Hrozně směšné jsou i některé záběry, například když se co minutu zjevují prostřihy na sympatického vlčáka, který má nejspíš představovat divého vlka, je to jen vtipné, pokus vytvořit tajemno u jedné postavy tím, že ji na raně sedí opelichalý havran, to už není ani směšné, to je už jen divné, snaha o to, aby výsledek vypadal temně je asi tak úspěšný, jako snaha vytvořit vzezření nebezpečného zvířete u činčily na vodítku s růžovým tupé, před dvaceti lety by to možná, ale teď jednoznačně ne. Nudné a hloupé. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 4/10 Děj 4/10 Hudba 6/10 Efekty 3/10/// +Dolanský byl opět přesvědčivý, v závěru houstla atmosféra, naštěstí je to krátké -podivná atmosféra, ještě podivnější prostředí, zvláštní postavy/// V jednu chvíli jsem si myslel, že bych to vytáhl na 3*, ale to nejde, protože je to natočeno tak nesourodě a podivně, že nevím co si z toho filmu mám vzít. V jednu chvíli už si něco myslím a potom scénáristé otočí. V další moment následuje scéna, která se vlastně nestala. Mám v tom zmatek a vlastně je to hnusnej film./// Celkem 42%/// PS: Milan Kňažko tam nehraje, ve filmu jsem ho nenašel a ani v titulcích ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

No já nevim no. Jiřího Svobodu mám rád, mám ho mezi nejoblíbenějšíma režisérama, ale tohle jsem nějak nepobral. Nevim, jestli je to předlohou, ale na téma svědomí a lidská touha po majetku už toho bylo napsáno a natočeno docela hodně a troufám si říct že lepšího. Film skládající se z představ a reality vzdáleně připomíná Jakubův žebřík, bohužel nesympatickým lidem se nedá fandit ani se o ně bát či s nimi alespoň soucítit. Příběh dle mého také trpí přenosem z Rumunska do Čech, "balkánská" mentalita postav tomuhle prostředí moc neodpovídá. Přitom atmosféra není špatná, Svoboda se nebojí natáčet dost naturalistické i sexuálně explicitní scény a s jiným příběhem by u mě asi uspěl. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

LES MRTVÝCH je jeden z mála českých filmů, který dovede úspěšně naplnit žánrové konvence horroru a thrilleru, aniž by vyvolával nechtěný smích, i když pracuje s klišé a schématy starými jako první republika sama. Přestože jde o televizní projekt, stylisticky je nad úrovní současných českých a koprodukčních premiér v našich kinech: i když se užívá záběrování charakteristické pro televizní tvorbu (časté polocelky a polodetaily), kamera není statická, dočkáme se netradičních rakurzů, velice dobře se pracuje s hloubkou ostrosti a více plány najednou a zdánlivě přírodní svícení spolu s výše zmíněným přidává na atmosféře. Styl i stylizace hereckých výkonů a pronášené, ke konci nepřirozeně působící dialogy se podřizují nespolehlivému vyprávění, jehož pointa je ale kvůli návodným představám a polosnům hlavního nesympatického hrdiny netradičně obsazeného výborným Dolanským předvídatelná. Kvůli přesahu se sice musí porušit určité žánrové konvence (zlo není iracionální a o hrdinu se nebojíme - ani s ním, protože je nesympatický), ale i tak si televizní film, který neskrývá násilí i sex a který i přes lacinou symboliku a žánrovou veteš nerozesmívá, nadprůměrné hodnocení zaslouží. ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Rozhodně mi nevadí technická lacinost snímku, která by se dala v rámci dobrého příběhu překousnout. Ale příběh, který je maximálně roztříštěný, nelogicky uspořádaný, nemající silné zakotvení v jakémkoliv žánru a ani nemá utříbené, jak a o čem chce vypovídat, už překousnout nelze. Na horor nedostatečně strašidelné až trapné, na thriller vůbec ale vůbec napínavé, o dramatu také mluvit nelze. Navíc ani jedna z postav nehraje věrohodně, aby se jí dalo věřit, co prožívá nebo jaké má motivace. Pro tento film by se nejlépe hodil přídomek "pseudo". Pseudofilosofující televizní báchorka, která sice nese nepatrné myšlenkové poselství, ale tak nevěrohodně a "lacině" podané, až je mi do smíchu, když si přečtu ambiciózní text distributora. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se ve Slavonicích. (M.B)

Reklama

Reklama