Režie:
Todd PhillipsKamera:
Lawrence SherHudba:
Christophe BeckHrají:
Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Justin Bartha, Heather Graham, Sasha Barrese, Jeffrey Tambor, Ken Jeong, Rachael Harris, Mike Tyson, Mike Epps (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Plánovali si nezapomenutelné loučení se svobodou v Las Vegas. Teď si ale opravdu potřebují vzpomenout, co přesně se stalo! Čí je to dítě v šatně jejich apartmá v Caesars Palace? Jak se dostal do koupelny ten tygr? Proč jednomu z nich chybí zub? Ale hlavně – kde je ženich? Cokoliv tihle mládenci prováděli během večírku, bledne ve srovnání s tím, co musejí v téhle báječné komedii udělat za střízliva, když si z nejasných náznaků začnou skládat dohromady vzpomínky na všechna špatná rozhodnutí minulé noci. Režisér Todd Phillips (Mládí v trapu) a jeho hvězdné herecké obsazení si báječně užívají ve všech těch nepředvídatelných situacích, které do sebe jakýmsi podivným způsobem zapadají. Přidejte se k Pařbě ve Vegas. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 966)
"Fandango" pro generaci bezstarostných lemplů, kteří se neměli proti čemu bouřit, ani nikdy nezažili opravdový strach, patos mužských svazků znají pouze z filmů, obdivují více popkulturní ikony než své blízké a za životní vzory jim stáli hrdinové prcičkovských teenagerských komedií, filmů Judda Apatowa a Big Lebowski. Na jednu stranu ubohé, ale současně upřímně prosté idealismu, velkolepě vtipné a dokonce uhrančivé. ()
[imdb: 8.2/10] | me: Pohodová no-problem komédia, avšak žiaden prelom. Nestaviam sa do pozície kritika, ktorý pozerá na reálnost snímku, ale 80% fórov vychádza z prehnaných situácii. Ja viem, že dej vyplýva z toho čo sa dialo predchádzajúcu wild night a taktiež si uvedomujem, že situácie musia byť bizarné, aby bavili, ale celkovo to podľa mňa nestačí na to, aby to potiahlo celý film bez toho, aby sa divák presýtil extra zdivočelých situácii. Film ma svoje veľmi silné stránky, ale zvačša to sú gagy alebo krátke repliky, ktoré v jednotlivých situáciach vyznievajú veľmi vtipne, avšak týchto mohlo byť viac. V mnohých iných prípadoch podľa mňa film baví na základe nižšej formy humoru (vsádza na to, že sa divák ani na sekundu nepozastaví nad tým čo sa deje), ktorý vsádza na divočinu a prehnanosť, čo po istom čase už nemusí byť vtipné. Film nenudí, avšak nezabezpečuje permanentné pnutie bránice ... To najlepšie z filmu aj tak vychádza z hercov a toho ako to dokážu podať (Did you just eat sofapizza ?,.... Oh, you got color, I'm jealous..) a nie scén, ktoré ťažia z prehnanej extravagancie. Proste viac hereckého vyžitia a dobrých slovných fórov (ktorých je pomenej) by zabezpečilo výborné vyváženie oboch ingrediencií. Toľko moje pocity. Po všeobecných ohlasoch a hodnoteniach som asi čakal viac. Ako už raz niekto povedal, až taký zázrak v tvorbe komédii to nie je. Nadpriemer z iného súdka. ()
Soundtrack Christophe Beck: 1. It's Now Or Never - El Vez ,2. Thirteen - Danzig ,3. Take It Off - The Donnas ,4. Fever - The Cramps ,5. Wedding Bells (Are Breaking Up That Old Gang Of Mine) - Gene Vincent/His Blue Caps ,6. In The Air Tonight - Phil Collins ,7. Stu's Song - Ed Helms ,8. Rhythm And Booze - Treat Her Right ,9. Iko Iko - The Belle Stars ,10. Three Best Friends - Zach Galifianakis ,11. Ride The Sky II - Revolution Mother ,12. Candy Shop - Dan Finnerty and The Dan Band , ()
Tak tento film mě mile překvapil, nabyl pozitivní energií a po celou dobu bavil. Herci své postavy ztvárnili špičkově a typově se do svých rolí naprosto hodili. A když se k hercům přidá poutavý příběh, dobře vybraná hudba a parádní fotky tak je nejlepší komedie roku na světě. Mé hodnocení 5 hvězdiček… ()
Galerie (72)
Zajímavosti (77)
- Film se v době svého uvedení do kin stal nejvýdělečnější mládeži nepřístupnou komedií (s ratingem R) v historii Spojených států, čímž překonal rekord, který předtím téměř 25 let držel film Policajt v Beverly Hills (1984). (Ruuzha)
- V skutočnom živote vlastní Mike Tyson (hrá sám seba) sedem tigrov. (Zeker)
- Film byl roku 2012 britskou streamovací službou LoveFilm označen za druhou nejvtipnější komedií všech dob, během které se diváci zasmějí v průměru 2,4x za minutu. (JoranProvenzano)
Každý film má vnějšek a vnitřek. Vnějšek Pařby ve Vegas je očividný – čtyři chlápci, propitá noc, ztracený ženich atd. Zato vnitřek je pozoruhodný: ____ V čem se odlišuje filmový divák od filmové divačky? Odpověď dává chování libovolné partnerské dvojice v hypermarketu. Zatímco žena je přisátá u regálů a osahává suroviny, muž s rukama na vozíku postává a vyhlíží okolí. Žena sbírá (bobule...), muž čeká (na kořist...). Podstatné je, že sloveso „sbírat“ souvisí s prostorem, kdežto sloveso „čekat“ s časem, a že chování kterékoliv partnerské dvojice v hypermarketu je principiálně identické s jejím chováním v kině. Vztah ženy k nakupování i k obrazům je stejný. Je to vztah taktilní a pojímající, nebezpečné blízký a téměř intimní; žena touží dotýkat se věcí na plátně a přivlastnit si je, přiblížit se tělesnému vzezření hvězdy a zmocnit se prostoru, který obývá - zároveň se tak ženy stávají snazšími obětmi jak vizuální, tak ekonomické exploatace. Naopak mužský fetišismus (možnost popřít, co bylo viděno, a přesunout vědomí do náhradního předmětu) figuruje jakožto způsob, který umožňuje udržet si distanci od objektu touhy. Ženská blízkost a splývání s obrazem je tedy jiného druhu než mužské vidění, které zůstává distancované a reflexivní. Když se zamyslíme nad dramaturgickým rozvržením Pařby ve Vegas, tak muži, ti čtyři chlápci, jsou zde ti, kteří nejsou schopni ovládnout prostor a musí zpětně sestavovat jakousi databázi, kde byli a co tam prováděli. Snaží se jinými slovy zkrotit prostor a vůbec se jim to nedaří – protože muži prostoru vládnout nemohou, ten je doménou žen. Nastávající nevěstu trápí naopak čas a vážné obavy, že ženich nestihne obřad. Kdyby se situace hypoteticky obrátila a na pařbu jely ženy, kdežto ženich zůstal doma, film by ztratil smysl a vůbec celou zápletku, neboť ženy by prostorovou skládačku předešlé noci zakrátko vyřešily a ženicha by čekání rovněž nijak zvlášť nenervovalo, poněvadž čekání je mu bytostně vlastní. Namáhavé sestavování jakési databáze prohýřené noci oněmi čtyřmi nešťastníky je vepsáno i do samotného filmu, který je rozřezán na deset dílků a opětovně složen v následujícím pořadí: 1-9-3-5-2-7-4-6-8-10. Rafinovaná a vůči divákovi možná trochu zlomyslná proměna Pařby ve Vegas z lineární road trip do spletité detektivky ilustruje to, čemu říkáme „narativní databáze“. Jde o jistý druh filmu, ve kterém se nám předkládá řada relativně oddělených událostí, přičemž smyslem jejich sledování není zjistit, kdo co udělal, jestli se hrdina najde či zda se hrdinka vdá, ale spíš najít způsob, jakým lze uchopit každý kousek vyprávění a umístit jej do správné mřížky ve vztahu k ostatním. Namísto toho, abychom hráli klasickou přímočarou hru, hrajeme tetris – zasouváme jednotlivé kousky na správné místo v prostoru a máme v tomto smyslu pocit prostorového zakončení. Sepisuje-li Bradley Cooper v jedné scéně na lísteček, na co všechno si s kámoši pamatují, fakticky nic nesepisuje, ale podobně jako detektiv rozmísťuje všechny prvky zápletky na nástěnku – hraje tetris. () (méně) (více)