Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jednou z nezapomenutelných filmových rolí Josefa Kemra se stala role zchudlého rytíře a lapky Kozlíka v historické fresce Marketa Lazarová. Velká role v českém filmu bulharského režiséra Rangela Valčanova Tvář pod maskou naopak – neprávem – vymizela z diváckého povědomí. Josef Kemr zde ztvárnil neúspěšného fotografa Pepka, který se spolu se svou ženou Simou (L. Skořepová) živí odléváním posmrtných masek. Čas od času však Pepka napadne udělat posmrtnou masku živému člověku… (Česká televize)

(více)

Recenze (19)

Jonatthan 

všechny recenze uživatele

Svým způsobem velmi zajímavý film. Je vyprávěn v podstatě retrospektivně a obsahuje plno bizarních scén. Namátkou bych jmenoval hořící maringotku (nebo nějakou podobnou boudu) pod hradem Okoř, rybáři chytající v nějaké velké kaluži (nebo co to bylo) a vrchol všeho kůň v posledním patře na balkóně v činžovním domě - to se normalizačním soudruhům asi opravdu nelíbilo a film skončil v trezoru. Jak by to přeci vypadalo, kdyby se více lidí nechalo inspirovat a na sídlištích se rozhodli v bytech chovat koně!!! :o)))) ()

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Film s poetikou 70-tych rokov, ktorý sa nelineárnym príbehom snaží sprostredkovať azda pocit vytrhnutosti a osamelosti alebo analyzovať veci ktoré sa skrývajú v duši, ale tvár ich prezradí. Výrobca posmrtných masiek Pepek v podaní skvelého Josefa Kemra žije s bývalou krasojazdkyňou Simou a jej koňom v bytovke vedľa strojovne výťahu. Akoby ich protipólom je mladý pár elektrikár Lojza a Marie. Je to práve Lojza, ktorý niečo skrýva a prezradeniu zabráni len tragický koniec. 75% ()

Reklama

garmon 

všechny recenze uživatele

Rozhodně ne špatný film, ale slabší, než Valčanovova Šance. Devizou jsou herci - až na Termerovou, která to občas hází někam k semaforskému hraní/nehraní. Všichni jsou neokoukaní, Skořepová má šmrnc hvězdy (dělají to ty řasy?). Vynikající je kamera a jsem rád, že jsem v ní rozeznal ovzduší šedesátkového Jakubiska (vlastně celá první třetina má tohle v sobě - trochu Démantů noci - scény z města, trochu Kristové roky a Vtáčkovia, siroty a blázni - jedno, že tam to dělal Luther...). Dolů to celé hází pomalé tempo (v průběhu se ještě zpomalující) a taky hudba - Michajlov je prostě sladkobolný a trochu nudný a laciný (a já ho přitom jako dítě tolik miloval za "Lucie" a "Chobotnice"!)... Ale nejvíc dolů to hází scénář a dramaturgie: zápletka není a priori špatná, ale dostaneme se k ní až v druhé půlce přes zhola zbytečné scény (rybařina). Valčanovovu "noc" jako antonioniovský prostor pro existencialistická zúčtování jsem přitom trpce pociťoval už v Šanci. Nicméně zde dostane malou šanci gradovat - ano, je to ploché a nezachrání to ani Lubin monolog. Navíc je celý děj rozstrkaný do různých časových pásem, která na sebe navazují a to mu rozhodně neprospívá. Trochu úsměvný je i "zločin" a nechtěně komická je i krásně buclatá tvář Myslíkové ve flashbacích. Prostě škoda téhle šance... ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Pravem zapomenuty, ovsem presto zajimavy film. Jedna se pravdepodobne o nejake podobenstvi, protoze ja tam zadnej jasne citelnej pribeh nenasel. Skorepova s megarasama, mlada Termerova, romanticky elektromonter Mrkvicka a Kemr, u kteryho jsem si celou dobu rikal, jestli ho to jako bavilo...no, svuj standard tam vysekl, ale nic navic. Pro zvidave divaky urcite stoji za videni, pro mainstream zbytecne. ()

hrona 

všechny recenze uživatele

Přiznám se zcela bez okolků, z filmu jsem moc moudrý nebyl, a to jsem myslím velký fanda podobenství, lyriky i poetiky 60 let československého filmu. Ale zkrátka v některých případech mě ta umělecká filmařina moc neoslovuje. A upřímně, je mi líto těch studentů, kteří mají jako povinnost do škol sledovat i taková díla, protože ne vždy se vše úplně povede. Ačkoliv je sakra dobrý výběr herců, zaručující prakticky vždy excelentní filmový zážitek, jsou přesně bijáky, které úplně známé nejsou, jako je např.tento, které je zkrátka lepší nechat odpočívat i nadále ve filmovém archivu. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (3)

  • Podle slov herečky Lenky Termerové šel film pro premiéře "do trezoru". (sator)
  • Josef Kemr (Pepek) dlouho odmítal vzít roli v tomto filmu, protože i když měl režiséra Valčanova rád, byl pro něj v té době představitelem jedné z okupačních mocností. (raininface)
  • Film byl natáčen na hradě Okoř nebo také v Chrudimi a v nedaleké obci Kočí. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama