Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dvacetiletá Veronika žije v Praze s hrubiánským přítelem Václavem. Když je muž zatčen za krádež počítače z kanceláře, kde dívka pracuje jako sekretářka, skončí on ve vězení a ona je na hodinu propuštěna. Ve snaze získat peníze na jeho propuštění obrátí se nejprve na matku, která ji však nepříliš vybíravými slovy odmítne, a nakonec na kamarádku Lucii, která se živí jako prostitutka na telefon. Ta jí sice nemůže půjčit tolik, kolik by potřebovala, ale nabídne Veronice, že jí přenechá svého příštího zákazníka, obchodníka Jima Johnsona, který má právě přiletět z Ameriky. Veronika zděšeně odmítne, protože udělat něco takového je pro ni nepředstavitelné, ale Lucie, která by ráda získala čas k návštěvě svého přítele v Amsterodamu, ji nakonec přemluví. Veronika se vydá na letiště, kde nejprve vyprovodí Lucii, a pak si vyzvedne Johnsona. Omylem však jiného muže stejného jména, černošského jazzového muzikanta, který přijel jako záskok za nemocného kolegu na evropském turné jazzového orchestru. Ten pravý Johnson se totiž zdržel při celním odbavení a je omylem vyzvednut Soňou, kterou na letiště poslali organizátoři koncertu. Záměna není odhalena jen proto, že Američané nerozumějí ani slovo česky, a obě dívky zase neumějí anglicky. Situaci navíc zkomplikuje Václav, který je nečekaně propuštěn z vězení, a když se dozví, že si Veronika vyrazila s neznámým černochem, vydá se ji se svým kumpánem Belfagorem hledat. A zatímco bloudí ulicemi, Veronika a Jim najdou způsob, jak spolu komunikovat, a Soňa s druhým Jimem se snaží pomoci prostituce Apollonii, přizvané Jimem k milostným hrátkám, kterou nečekaně přepadne deprese. A když se nakonec všichni náhodou setkají v jazzovém klubu Agharta, je to setkání nejen dramatické a současně humorné, ale také v mnohém překvapující. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (130)

Prubner 

všechny recenze uživatele

Není to až takový průšvih, jak jsem čekal. Řemeslně je to docela slušné, i když scénář nevyužil možností námětu tak, jak mohl. Režisér si ale měl nechat víc záležet na castingu. Na jedné straně skvělá Issová a přirozený Jeffrey Joseph, na straně druhé neschopný kdosi v roli Václava a hromada ochotníků v menších rolích (ano, včetně Apolenářové a Vondráčkové). Mohlo to jít i do kin, ostuda by to nebyla, vedle těch českých sraček z poslední doby (jaro 2009) by to možná i vyniklo. ()

mandella 

všechny recenze uživatele

Klára Issová mě teda nijak zvlášť nepřesvědčila o tom, proč by měla holka jako ona chodit s nýmandem Václavem. Ale sympaťák Jim Johnson to dělal celé snesitelné, i když scénář byl pitomý. Jediné, co mě aspoň trochu pobavilo, byla (sice přehraná) etuda Lucie Vondráčkové, která ale dostala zase nesmyslné vyústění. Celkově to byl ale zbytečný film s dost podivnou hudbou, která vůbec neladila s příběhem. ()

Reklama

gemi 

všechny recenze uživatele

Ze začátku zajímavé, hodně syrové a vůbec ne komediální. Ale pořád nadprůměrné. Pak se rozjíždí příběh, postavený na záměně osob na letišti, který byl v různých variacích zfilmovát snad stopadesátkrát a většinou to funguje. Tady nikoliv. Film vypadá, jakobych jej natočil já sám. Celé se to sype a působí neuvěřitelně nekompaktně. Extrémy vykukují zpoza každého rohu. Na jedné straně extrémní hrubost, na druhé extrémní naivita. Z toho všeho jde cítit úporná snaha o vtipnost, která ale nutně musí dopadnout stejně, jako když se někdo úporně snaží být sexy. Výsledkem je křeč vzbuzující rozpaky. ()

Ironfood 

všechny recenze uživatele

Další česká komedie, u které se člověk nezasměje. Tentokrát to není tradiční "hořká" komedie, ale jakási kombinace romantické a crazy komedie, což je zřejmě dáno tím, že zas tak úplně česká není, protože ji režíroval Američan. Romantická linka, čili sbližování Issové s Jeffrey Josephem, působí navzdory mimořádné tuposti ženské hrdinky celkem snesitelně, je to ale hlavně tím, že zbytek je naprosto zoufalý. Vygumovaný přítel Václav by možná působil vtipně v nějakém krátkém reklamním šotu, ale ne když je na obrazovce polovinu filmu. Obzvlášť zbytečná mi přišla nesmyslně dlouhá scéna s jeho nesmyslným lítáním po Praze. A všechno to doráží trapná postava Lucky Vondráčkové. Zatímco u ostatních postav je hlavní problém v tom, jak jsou napsané, a ne jak jsou zahrané, tady je to bankrot v obou směrech. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Filmu jsem si v televizi všiml hned, ale přišlo mi dost divný, že prakticky český film, točí Američan. Proto jsem neváhal a film pustil, připravenej na nejhorší. Nakonec jsem byl ale opravdu hodně překvapenej, když jsem viděl, jak si ten Američan dává záležet, aby natočil Prahu v hezké podobě. Co jsem nedávno byl v Malešicích, už nikdo o Praze nedokážu tvrdit, že je tak hezká, jak jsem si jí vždycky vysnil. Pro mě existovalo max tak metro na Čerňáku a historický centrum. Teď najednou Malešice, kde nejezdí ani metro. Paneláková čtvrť, kde popelnice co popelnice šmejdí jeden zarostlej krasavec vedle druhýho a do toho v každým křoví jeden byt. To celé vymalované graffity na zdech všech paneláků a mezitím pajzly nejtěžšího ražení. Očekával jsem, že Američan Carl Haber natočí takovou Prahu. Takovou tu ryzí post-komunistickou, zapadlou Prahu, kde bída se střídá s nouzí a člověk jenom čumí. No prostě tak, jak si o nás Američani často povídají. Nakonec ale překvapil. Nikde nic, co by naší zem shazovalo. Právě naopak! A to skutečně klobouk dolů. Do toho se ještě přimotá jeden příjemný romantický příběh a já na konci nemůžu být jinak, než spokojený. A to jsem to ani nečekal. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama