Režie:
Lone ScherfigKamera:
John de BormanHudba:
Paul EnglishbyHrají:
Carey Mulligan, Peter Sarsgaard, Dominic Cooper, Rosamund Pike, Alfred Molina, Olivia Williams, Sally Hawkins, Cara Seymour, Matthew Beard, Emma Thompson (více)Obsahy(2)
Divoké dospívání v divokých šedesátých. Píše se rok 1961 a atraktivní, chytrá, šestnáctiletá studentka Jenny (C. Mulligan) poslouchá desky Juliette Greco, ochutnává počátky ženství, sní o výjimečných zážitcích a životě zahaleném do cigaretového dýmu „gauloisek“. Vítejte v poválečném, předbeatlovském Londýně v době, kdy upjaté maloměstské poměry dávají jen stěží tušit, že zlatá šedesátá už klepou na dveře... Film je adaptací memoárů novinářky Lynn Barber. Do režisérské židle usedla dánská režisérka Lone Scherfig (Wilbur se chce zabít, Italština pro začátečníky) a scénář napsal známý spisovatel Nick Hornby (Všechny moje lásky, Jak na věc). (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (368)
Není lepší zkušenosti, než nechat si v útlém věku řádně nafackovat od života. Trošku to sice bolí, ale náplasti v podobě mnoha nakouknutí do splněných životních snů mohou leccos vyléčit. Mne tedy šedesátkové retro příjemně potěšilo, ale rozhodně mi nepřidalo na náladě to, že děj směřoval do míst, která by pohádka nikdy nenavštívila, ale život by určitě jiný směr nepřipustil. ()
Tyhle meditace na téma nutnosti vzdělání pro ženy už tu byly tolikrát! Bylo by milé, kdyby tyhle klišátka Britové tentokrát nějak ozvláštnili, ale kdepak. Dojetí, citového napětí nebo opravdových emocí se tady těžko dočkáte. Ano, Carey Mulligan je skvělá, Peter Sarsgaard dokáže rozbušit srdéčka, Alfred Molina se tu ukazuje v krásně dojemné roli a dokonce i ten Dominic Cooper ze sebe vydal to nejlepší. Ale celé je to tak nějak zapomenutelné, protože na konci se nedočkáme žádné katarze, jen dospělého a smířlivého přitakání - a není to vlastno to, proti čemu hlavní hrdinka rebelovala? ()
Škola života je pro mě osobně velkým filmovým zklamáním. Coby fanoušek tvorby spisovatele Nicka Hornbyho jsem doufala, že něco ze svého osobitého rukopisu přenese i do scénáře, který napsal na základě memoárů novinářky Lynn Barber. A přestože samotný scénář nepostrádá své kvality, ona Hornbyho pověstná lehkost tu trochu chybí. Po zhlédnutí Školy života zůstává na jazyku zvláštní pachuť promarněné šance. Námět, herci, tvůrci, to vše mohlo vyústit v mnohem zajímavější filmovou podívanou, než je tato zbytečně zdlouhavá „love story“ o životě jedné mladé dívky. ()
Malý, milý, príjemný, nenápadný a veľmi ľudský film, ktorý zahreje a poteší...Síce nie je nablýskaný, nemá mega-parametre , ale o to viac môže vyniknúť jeho civilnosť a prirodzenosť. Z hercov u mňa dominuje predovšetkým úžasná Carey Mulligan, ktorá mi v určitých momentoch dokonca asociovala Audrey Hepburn... ()
Po dvaceti minutách jsem si přál, ať to skončí. Ne proto, že by mne to nebavilo, naopak, něco takhle stylově-retro božskýho jsem dlouho neviděl. A tak jsem se těšil, že tomu dám plnej poečet, konečně zase budu moct ohodnotit naplno, ale přišlo očekávané, film ke konci uklouzl do nahoněných "oscarových vod". __ Ta zašedlá Anglie a v ní přesný opak Holly Golightly a tajemný muž se sporťákem v podání čím dál tím lepšího Petera Sarsgaarda. Ten kontrast s Pařížem je výbornej a do posledních půlhodinky se to nese opravdu v kouzelném rytmu a čisté, plynulé romantice. Jenže... blbej konec, blbej film. Ne vždy, ale tady bohužel ano. ()
Galerie (100)
Photo © British Broadcasting Corporation (BBC)
Zajímavosti (11)
- Jedna z prvních scén, když David (Peter Sarsgaard) zastaví autem a pomáhá Jenny (Carey Mulligan) s jejím cellem dovnitř, nakládá ho předkem do auta. Později, když si ho Jenny bere z druhé strany, měla by ho tahat opět krkem napřed, ale tak tomu není. (Aknah)
- Předlohou pro film se staly memoáry Lynn Barberové, známé britské novinářky píšící v posledních letech pro nedělník The Observer. Samotná Barberová skutečně v šedesátých letech vystudovala Oxford, po jehož absolvování publikovala sedm let v časopisu Penthouse a posléze například ve Vanity Fair či listu The Daily Telegraph. Proslula svými nesmlouvavě až agresivně vedenými interview. (curfew77)
- Orlando Bloom odstoupil týden před začátkem natáčení, nahradil jej tak Dominic Cooper. (HellFire)
Reklama