Režie:
Tomas AlfredsonScénář:
John Ajvide LindqvistKamera:
Hoyte van HoytemaHudba:
Johan SöderqvistHrají:
Kåre Hedebrant, Lina Leandersson, Per Ragnar, Henrik Dahl, Karin Bergquist, Ika Nord, Tom Ljungman, Mikael Rahm, Peter Carlberg, Malin Cederblad (více)Obsahy(2)
Outsiderský hrdina filmu, dvanáctiletý Oskar, žije na švédském sídlišti. Zde se setkává se stejně starou dívkou Eli, která se právě přistěhovala. Záhadná Eli ho svým podivným chováním přitahuje. Obě samotářské děti se sblíží. Jejich přátelství čeká osudová zkouška. Oskar totiž zjistil, že tajemná Eli je upírka... (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (776)
Skutečně mrazivá dospělá lovestory o ztrátě nevinnosti a zakázané lásce, jejíž aktéři jsou znepokojivě mladí. Nepolevující atmosféra a zajímavě načnuté souvislosti, které ukáží divákovi tak akorát, aby si pak už domýšlel sám, jsou asi hlavní klady tohodle zvláštního filmu. Stejně tak nejděsivější momenty odehrávající se vlastně zcela mimochodem... Vyššímu hodnocení ale brání přílišené nedotaženosti ve vnitřní logice filmu.. ()
Na ploche tých dvadsiatich minút čo sú on a "ono" spolu, je to väčšia romantika než 5 Twilightov. Poctivá upírčina na ktorú som čakal od roku 1994. A napokon len poznámka - ak je človek naozaj taký ako deti v tomto filme, potom si Deti noci naozaj zaslúžia existovať aj v reále. 9/10 P.S. OST kope riť. ()
Vynikajúci švédsky film o samotárskom chlapcovi, ktorému sa do susedstva prisťahuje rovnako mladé 12 ročné dievča so svojím strýkom, ktorý jej zaobstaráva ľudskú krv pretože je upírka. Prekvapivo realistické podanie držiace sa starých dobrých upírských pravidiel. Nie je tomu tak dávno keď som bol nadšený zo švédskeho upírskeho a prevažne komediálne ladeného teenagerského FROSTBITEN. Toto je však už iná káva, kľudne sa môže zaradiť k festivalovým filmom s hlbším podtextom v sebe. Remake od tvorcu CLOVERFIELDa je na ceste. ()
Ať vejde ten pravý je ohromně zajímavý a v mnoha ohledech originální film. Příběh o nalezení spřízněné duše a vzniku silného vztahu mezi klukem vyvrhelem a holkou upírkou stojí na výborných hereckých výkonech ústřední herecké dětské dvojice, emocích, které vysílá směrem k divákovi a také prazvláštní atmosféře (hodně se na ni podílí i hudba), trochu temné, napjaté, ale zároveň ji definuje ještě jeden přívlastek, který nedokážu přesně slovy vyjádřit (snad nadějná nebo doufající). Najdou se zde samozřejmě menší díry ve scénáři a některé ne úplně logické scény, avšak divák to díky vnitřnímu pocitu z filmu dokáže záměrně přehlížet. Co ale bohužel nešlo přehlédnout byl úplně poslední (cca minutový) záběr kamery do vlaku, který celkový dojem bohužel narušil (přitom bez něho by znamenala předchozí scéna na koupališti úplně jiné vyznění; smutnější, tragičtější, ale silnější a svým způsobem krásnější). Proto to budou 4* slabšího rázu, tím však film nechci nijak shodit, protože rozhodně stojí za zhlédnutí a má moje doporučení ostatním uživatelům. ()
I na chladném švédském zašedlém maloměstě se dá úspěšně pít krev. Nová příchozí upoutá pozornost nejen Oskarovu, ale i moji a když jde do tuhého, umí Tomas Alfredson vzít atmosféru pořádně do ruky a překvapit. Přesto z téhle opatrné upírské romance zůstávám silně zklamaný. Upoutat totiž umí výhradně scény s Oskarem či Eli a veškeré počínání vedlejších postav se děje jen mimoděk a v důsledku působí jen jako nicneříkající výplň, ať už se jedná o vystrašené povídání o zvláštních událostech nebo rutinní pokusy o naznačení upírského základu. Bezprostředně pozitivní dojmy tak navzdory několika ostudně nezvládnutým momentům (kočičí útok) zachraňuje jen a pouze fenomenální závěr, bez nadsázky jedna z nejhypnotičtějších scén, co jsem kdy viděl. Jinak je ale tahle adaptace chladná přesně tak, jak slibuje všudypřítomný sníh. ()
Galerie (102)
Zajímavosti (21)
- Ve scéně, kdy leží pokousaná žena v nemocnici, se barva jejích nalakovaných nehtů v jednotlivých záběrech mění. (Geriel)
- Název filmu také odkazuje na to, že podle některých legend může upír vstoupit do domu jen pokud je pozván. (cubajz)
- Zaradené medzi „1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než zomriete“, ktoré zostavil Steven Schneider. (Pat.Ko)
Reklama