Tvůrci:
Joss WhedonHrají:
Eliza Dushku, Harry Lennix, Fran Kranz, Tahmoh Penikett, Enver Gjokaj, Dichen Lachman, Olivia Williams, Reed Diamond, Amy Acker, Brett Claywell (více)Série(2) / Epizody(27)
Obsahy(2)
Dollhouse je přísně tajné a velmi ilegální. Je to místo, kde se plní přání. Klienti s dostatkem peněz a správnými kontakty si můžou najmout "Actives" nebo "Dolls". Dolls mají kompletně vymazanou paměť, čili jim můžou být vtisknuty vzpomínky, schopnosti a jazyk pro různá přiřazení. Na misích je kontrolují "Handlers" a po dokončení úkolů jsou opět vymazáni a udržování ve futuristické laboratoři Dollhouse. Jsou to lidé, kteří se rozhodli, pro vlastní důvody, vzdát se svých těl. Můžou být kýmkoliv. (dresi)
(více)Recenze (168)
Zbytečně zabitý nápad, který měl odstartovat s mnohem větší razancí a úplně jiným stylem - ne jako jen pomalu se měnící "akční" epizodovka, ale s jasným záměrem budované apokalyptické sci-fi. Neodvysílaná Epitaph One je absolutně geniální a silně převrací seriál naruby, a přitom funguje velmi dobře i nezávisle na něm, ale přišla příliš pozdě a příliš špatným způsobem, kdy už seriál byl de facto mrtvý. Chyba je to samozřejmě jak na straně FOXů, tradičně, tak i bohužel na straně Whedona, který jako autor klopýtal trochu moc na to aby se Dollhouse mohl kultovním statusem přiblížit k Firefly. 7/10 ()
TV/// Obsazení 8/10 Děj 6/10 Hudba 6/10 Efekty 7/10/// +Eliza Dushku(Pach krve), Summer Glau(Terminátor: Příběh...), Reed Diamond(Cestovatel), Tahmoh Penikett(Battlestar Galactica) a hodně dalších zajímavých tváří, někdy atmosféra a pár zajímavějších dílů, námět -naprosto nevyužitý potenciál!!! často nudné díly, nebo epizody o ničem potácející se v kruhu postav, často nevíte kdo na čí straně stojí/// Nejlepší byly zhruba první tři díly a potom závěrečný z první a druhé řady. Ty první díly mi velmi připomněly seriál Chameleon. I zde dokázal hlavní hrdina vykonávat jakoukoliv profesi a stát se kýmkoliv chtěl. I zmíněný seriál byl později hodně zamotaný, ale nechápu proč u seriálu Dollhouse tvůrci nezkoušeli první 2, 3 řady postavu Echo k různým misím, ale naopak hned ve čtvrté části začali drbat do Společnosti, do jejího vedení apd. Celý zbytek seriálu pak byl jen o tom, kdo je vlastně ten špatnej, ale stejně se pořád nedařilo vyhrát a bylo to stále dokola. Poslední díl první řady byl vůbec nejlepší. Byla to taková postapokalyptická část o tom jak to vše může skončit. V tu chvíli jsem zbystřil a začal se neuvěřitelně těšit na druhou řadu. Jenže ouha, druhá řada se nesla v duchu té první a až poslední díl tuto loutkovou taškařici nějak uzavíral. Mohl to být suprovej seriál, ale jsem z něho spíš otráven a divím se, že jsem to nezapíchnul hned na začátku. Kdybych to jen věděl./// Celkem 65%/// ()
Nejsem zrovna žádný uctívač Whedona, popravdě ho považuji jen za průměrného seriálového tvůrce. Nicméně Dollhouse mě zaujal námětem a tak jsem mu dal šanci. Nápad je opravdu skvělý a dává seriálu úžasný potenciál, o tom není pochyb. Zpracování je však o dost horší. Na Firefly sem oceňoval neotřelou kombinaci žánrů a skvělý humor. V Dollhouse humor musel ustoupit superzápletce a z různých žánrů se zde setkávají snad jen jejich klišé. Supertajná organize, správňacký polda na stopě, hlavní hrdinka s temnou minulostí, kterou pomalu odkrýváme (tu minulost zajisté), pár akčních scén plných vykopávání pistolí a rozmlácení celé scény. Vše se moc točí okolo hlavní panenky Echo a jejího příběhu, naopak jiné zajímavé postavy (geniální programátor, doktorka, další panenky) nedostaly ani za mák prostoru, co by si zasloužily. Co třeba trochu zvolnit šílené konspirační tempo a dát prostor nějakému vedlejšímu agentovi v zábavné misi? Asi ne... No, neodvysílaný nultý díl (pilot) a závěrečný třináctý z první sezóny pro DVD jsou asi tím nejlepším. Takže do TV se zase dostalo to horší, škoda. V průběhu druhé sezóny byl ohlášen definitivní konec a v mých očích to nakonec byl krok pozitivní - Whedonovi zbývalo už jen nějakých 8 dílů seriálu a tak se soustředil na ty nejlepší věci, které chtěl odvyprávět. A je to pravdu nářez - dějem nabitá jízda bez zbytečné omáčky okolo. Tenhle závěr mi celkové hodnocení vylepšil o jednu hvězdičku. Jinak je to průměrný seriál, ale při mentální nenáročnosti se to příjemně sleduje... (1. sezóna - 65%, 2. sezóna - 80%) ()
1. série má poněkud pomalejší rozjezd a člověk musí přečkat několik ne až tak působivých epizod (původní neodvysílaný pilot měl přeci jen o dost větší grády a i celá show by poté asi byla trochu o něčem jiném), kažopádně s příchodem 7. epizody začíná pořádná jízda, která vydrží až do finále. Nápad je vážně moc zajímavý a hlavní dějová linie se mi moc líbí, jen ty věci okolo - jako třeba mise - nejsou tím, proč jsem si seriál vybral, a tudíž mi počáteční pomalejší tempo nedovoluje jít na vyšší hodnocení. Tedy 3,5* a jdu na druhou sérii. 2. série opakuje schéma série první, i když i mise mají většinou více společného s konečným rozuzlením celého seriálu než tomu bylo dříve. Celkově co se mi na seriálu líbilo nejvíc bylo, jak mne dokázal tolikrát za sledování překvapit... těch zvratů... nepočítaně... a žádný z nich mě nebyl do očí, což se ne každému seriálu zadaří. Přesto, mohl být o dost kratší, protože retrospektivně si člověk uvědomuje, kolik věcí tam bylo jen jako fillery. 4* ()
Na první pohled se může zdát nejkonvenčnějším Whedonovým seriálem. Zatímco ostatní jeho počiny překvapí určitou žánrovou progresivností a stylistickou originalitou, Dollhouse je v tomto spíše umírněný. Jeho nejzajímavější složkou je ovšem narativ společně s významovou složkou. Ústředním tématem seriálu je okouzlení i strach z médií, takže se dá říci, že Dollhouse je mediafobický i mediafilní zároveň. Skvělé ženské hrdinky, neotřelá akce, schizofrenička se čtyřiceti osobnostmi. Já jsem spokojená. ()
Galerie (372)
Photo © 20th Century Fox Television
Zajímavosti (10)
- Postava Dr. Saunders měla být původně mnohem starší. Joss Whedon postavu přepsal, aby mohl do role obsadit Amy Acker. (TomikZlesa)
- Dollhouse je součástí kampaně FOX TV nazvané "Remote-Free-TV", která zahrnuje například i serál Fringe. Cílem kampaně je snížit pauzy na reklamy a získat tak více vysílacího času. (TomikZlesa)
- Společnost stojící za „výrobou“ dollhouse se jmenuje Rossum. Jedná se o odkaz na Karla Čapka a jeho slavné R.U.R. (Rossum's Universal Robots). (TomikZlesa)
Reklama