Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na ostrove blízko pobrežia Severnej Ameriky miestny obyvatelia bojujú so strašnou zombie epidémiou dúfajúc, že sa nájde liek, ktorý vráti (ne)mŕtvych späť k ich ľudskej podobe. (Tony DiNozzo)

Videa (1)

Trailer

Recenze (193)

misterz 

všechny recenze uživatele

Začiatok celkom ušiel, ale vydržalo to iba pár minút. Potom dej prešiel do nudnej hovadiny s absolútne debilným scenárom. Autor asi nemá všetkých päť pohromade, niečo tak ploché a fádne dokážem obratom ruky napísať aj ja, a to aj po týždňovej kóme. Producent však musí byť ešte blbší, keď takúto zlátaninu prijal. Inak si to neviem vysvetliť. To čo je za nezmysel, že naučíme zombíkov jesť zvieratá a oni potom prestanú jesť ľudí? Nelogická sprostosť hodná Zlatej maliny. Film nezachránilo ani to málo gore čo tam bolo, proste keď nie je dobrý scenár tak film ide do čerta. Jeden z mojich najhorších zombie filmov, tu nefunguje absolútne nič. 30/100 ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Romero svůj opus magnum nakonec dotáhl až do konce, jen je ta jeho tečka za mrtvolným světem trochu jiná než skalní fanoušci asi očekávali. Zombie apokalypsa je totiž naprostá kravina a byť se dá na jejím základě pronést spoustu tezí, jak by takový konec světa mohl obecně vypadat, pořád zůstává především onou naprostou kravinou. A vzhledem k tomu, že ve své volné sérii už Romero valnou většinu možností zpracoval, zbývala ta jediná, tedy konečně prohlásit, vždyť je to kokotina, přátelé. Přesně v tomhle duchu se pak nese tahle na první pohled podivnost, v níž je vlastně možné vše, celé je to hloupé, nanicovaté, postrádá jakoukoliv sociální kritiku, dříve tak obvyklou, psychologickým pohnutkám postav nelze věřit, geniální v tomhle byla přímo doslovná vsuvka s lesbickou vojandou, a další a další až okaté nešvary (zombie na koni!). Vše pak eskaluje v parádní parodii na dřívější hutné autorovy konce. Vlastně dokonalý zombieabsurdistán, u nějž jsem možná i jeho genialitu blbosti pochopil, ale spíš se jen usmíval. Tři ukousnuté prsty se potápí... ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Tezovitost, satira i jízlivost vždy představovaly charakteristické znaky Romerových zombie filmů, jenž tentokrát se režisér, zřejmě opojený zaslouženými extetickými reakcemi na adresu jeho předchozího snímku, zatoulal ve vlastním nesoudně překombinovaném díle. Dva roky poté, co se "Deníkem mrtvých" ukázal jako svěží inovátor nejen na poli zombie žánru, ale i moderních trendů filmového hororu, přišel s přeplácaným snímkem, který sice při rozložení na dílčí prvky stvrzuje šíři, ambicióznost i mnohovrstevnatost režsérovy vize, ale v celku působí jako nesoudržný eintopf. V předchozích pěti zombie snímcích Romero dokázal dramaturgicky skloubit kritiku společnosti, kauzálně promyšlenou vizi světa během zombie apokalypsy, žánrové atrakce i profilaci postav. Paradoxně pro tvůrce, který myšlenkově i řemeslně čněl nad patlaly a žánrovými rutinéry, kteří se krčili v jeho stínu, tentokrát se nelze ubránit stejným dojmům, jaké se dostavují při sledování filmových pokusů různých neumětelů. Namísto komplexního a logicky vystavěného světa diváci tentokráte dostávají zcela vytrženou galerku postav, které jsou zbavené jakékoli vlastní vůle a podléhají pouze logice schémat. Během sekvencí, které mají několik paralelních konfliktů či plánů se projevuje, že režisér neví, co se souběžně děje mimo záběr - lze si představit jak uprostřed dialogů i přestřelek jedněch postav jiné figury prostě apaticky postávají mimo záběr a čekají, až na ně dojde řada. Dokonce sekvence gore zombie ataků poprvé u Romera vyznívají jako dějově zcela nemotivované atrakce. Hlavní problém ale spočívá v Romerově pokusu o skloubení těžkotonážní tezovité kritiky patriarchátu s nadsázkou, která ale není satirická, nýbrž přímo parodická a slapsticková. Jasně, že vše lze ospravedlnit jako součást konceptu nastavit zrcadlo absurdnosti žánrovými filmy a jejich konvencemi glorifikovaného patriarchátu, ale nejen v porovnání s hermeticky sevřeným "Deníkem mrtvých" ale i dramaturgicky vyváženou "Zemí mrtvých" působí "Survival of the Dead" jako dramaturgicky nedotažené a rozpadlé dílo. Tedy ještě je tu eventualita, že celý film je vlastně jízlivým žertem na adresu diváků a jejich očekávání, nicméně nejen že Romero nemá statut umělce, jenž se stal obětí diváckých škatulek jako např. Takeši Kitano, aby se nad takovými věcmi vůbec zamýšlel, ale ani ve filmu nic takovému přístupu nenasvědčuje. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Po Land of the dead si Romero střihlnul menší komornější zombie horurek. A není to naškodu. Film je sice značně pomalej ale dokáže udržet napětí, a poměrně slušnou atmosféru teda kromě scén kde se do scény připletou efekty, ty jsou slabší, ale i tak se na ně dá koukat. Moc se mi líbilo že Romero dokázal dát i pár docela fakt vydařených fórů, a přitom neztratit nic na vážnosti. Oběvily se herci kteří jsem už viděl a hrály dobře. Kromě toho mladýho kluka ten mi byl trochu nesympatickej. Ale Romero je prostě king. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Dedo Romero to už má totálne v trubici. Vie, že by sa márne snažil presedlávať na niečo iné, a tak svoju životnú tému aspoň hravo mieša s inými žánrami. Napríklad s westernom a komédiou. Nič si nenavrávajme - je to hlúpe a nie veľmi dobre natočené. Je v tom však istý nadhľad, takže človek rád prepadne dojmu, že príšerné (ne)herecké výkony vlastne tiež patria k veci. Niekoľko dobrých zombie kills. Ale už asi fakt dosť. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (3)

  • Tomboy (Athena Karkanis) má ve filmu zbraně Beretta 92 F ráže 9x19 mm a M16A4 ráže 5.56x45 mm. (dc125)
  • Film bol natočený v Kanade a všetci herci, ktorí v ňom účinkujú, pochádzajú z tohto štátu. (MetalMesiah)

Reklama

Reklama