Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
Chutně okořeněná, šťavnatá a elegantně naservírovaná podívaná. Úvodní scéna naznačuje, že Šaráda nebude jen tak nějaká komediální limonádka, ale perfektní a pikantní směs krimi, romantiky a humoru. Audrey Hepburn je zde okouzlující (jako obvykle), James Coburn působí velmi drsně a nekompromisně a Cary Grant ukazuje své charisma. Scéna s pomeranči je velmi úsměvná a nezapomenutelná, stejně jako telefonování z budky v metru, resp. celá dramatická podzemní "honička". Příběh s sebou nese i překvapení a zvraty, což dodává filmu na poutavosti. ()
Chlapi jsou strašná sebranka! Co slovo, to lež! Sotva naše hrdinka jednoho lháře pohřbí, bůhvíodkud se objeví lhář ještě větší! Odkud se ksakru vyrojili? To já bych třeba Audrey lhát nemohl! Nikdy! Pokud by v tom tedy nelítal balík dolarů, řekněme takových čtvrt milionů! No co? Na stromech to nenajdete! ;-) 75% ()
Zabitý manžel, jeden zakopaný poklad z války, tři nebezpeční kumpání, krásná zmatená vdova Audrey Hepburn a obstarožní seladon Cary Grant, který furt mění jména i povolání. A chvilku thiller, chvilku romantický film, chvilku komedie. Zkrátka ojedinělý filmový retro kus, na který mě zdařile přikoval k obrazovce. Děj je velmi napínavý, svižný a scénář si s divákem opravdu hezky hraje. Zvrat střídá zvrat, aby se pak vše ještě zamotalo v překvapivém závěru a pak ještě trochu chvilku poté a pak to teda skončí (což by se možná v tomto případě mohlo brát jako spoiler.) Sice se to na první dobrou nedá všechno pobrat ale to vůbec nevadí. Kdyžtak se dá poprvé zaměřit třeba jen na pořádné vychutnání výborné Manciniho hudby. Či na skvělého zaporáka Matthaua. Nebo se podívat jak to vypadá, když Američané natáčejí v Paříží. Nebo jaký by asi člověk nechtěl mít pohřeb. Šaráda určitě nabízí šarádu různých líbivých prvků. Měl jsem na ni doporučení z mnoha stran a pro fanoušky to je: ,,Nejlepší film Afréda Hitchocka, který Alfréd Hitchock nenatočil.´´ Dost jsem se na zhlédnutí těšil a nejsem nějak zvlášť zklamán...Skvělý dobový film, Audrey tradičně božská, jen prostě ten postarší Cary Grant není Gregory Peck ani Peter O´Tolle. Ale naštěstí ani George Preppard (:D). Už na první pohled na mě působil jako starší pán. Ale k sobě docela zapadli (hlavně teda díky Audrey), přesto z té dvojice slavných krimi komedií s Audrey ze 60.let bych dal přednost Jak ukrást Venuši,. Ale Šarada je i tak taky prostě skvělá, stylová a já se na oba filmy rád někdy kouknu znovu, když k tomu Šaradu na víc mám i na DVD, které jsem před pár dny dostal. Ale tak nějak cítím, že tohle už jsem klidně mohl vidět i o pár týdnů/možná měsíců dřív. ()
Šaráda je velmi povedený thriller s krásnou Audrey Hepburn a charismatickým Cary Grantem v jedné z jeho posledních rolí. Jiskření mezi ústřední dvojicí je velmi dobře nasnímané a roztomilé. Ve vedlejších rolích navíc září i můj velmi oblíbený herec Walter Matthau a typičtí představitelé vedlejších rolí šedesátých let James Coburn a George Kennedy. To jest tedy hvězdné obsazení. Navíc je zde i povedená hudba Henryho Manciniho a vynikající scénář, který kousíček po kousíčku tvoří skládačku s překvapivým vyústěním a nemálo dějovými zvraty. Je to trochu zapadlý klasický film, který rozhodně stojí za vidění. ()
Šaráda mi přinesla mix příjemných i nepříjemných pocitů. Za ty nepříjemné mohla občasná absence logiky i to, že jsem měl u některých scén pocit, že režisér nenašel způsob, jak z nich vybruslit, a tak je nechal zajít příliš daleko. Zamilovaná Reggie byla naprosto roztomilá, jenže se zamilovávala příliš lehce a příliš často, což hodně kazilo výsledný dojem. Ale i přes tento negativní úvod bez boje přiznávám, že jsem si film i přes jeho nedostatky užil, použité humory mi z větší části seděly a fakt mě bavilo sledovat všechny ty mlaďochy v akci. Ke svému překvapení jsem zjistil, že už jsem musel snímek kdysi vidět; sice jsem si ho nepamatoval, ale některé scény mi byly krajně povědomé. / "Miluju tě, Adame." "Já vím, už jsi mi to řekla." "Ne, minule jsem řekla: ’Miluju tě, Alexi.’" "Aha. Jo." / Poučení: Pokud se žena nechce stát opravdu mnohonásobnou matkou, měla by si vybírat partnera s jedním, maximálně dvěma křestními jmény. 4*- ()
Galerie (108)
Zajímavosti (26)
- Jméno Peter Joshua je založeno na synech režiséra Stanleyho Donena: Peter a Joshua. (Kulmon)
- Scéna, ve které Reggie upadne zmrzlina na Adamův oblek, je založena na skutečné události, kdy Audrey Hepburn na banketu polila Caryho Granta červeným vínem. (Kulmon)
- Pasy Charlese Lamperta jsou z následujících zemí v tomto pořadí: Švýcarsko, USA, Chile a Itálie. (Kulmon)
Reklama