Režie:
Lukas MoodyssonScénář:
Lukas MoodyssonKamera:
Marcel ZyskindHudba:
Jesper KurlandskyHrají:
Gael García Bernal, Michelle Williams, Sophie Nyweide, Marife Necesito, Tom McCarthy, Natthamonkarn Srinikornchot, Elmira Arikan, Peter Tuinstra (více)Obsahy(2)
Příběh nového filmu Lukase Moodyssona (Láska je láska, Lilja4ever) se točí kolem úspěšného newyorského páru – Leo (Gael García Bernal) a Ellen (Michelle Williams). Leo je tvůrcem vzkvétajících webových stránek a vkročil do světa peněz a velkých rozhodnutí. Ellen je oddanou lékařkou na pohotovostní chirurgii a obětovala své dlouhé pracovní směny zachraňování životů. Jejich osmiletá dcera Jackie tráví většinu času se svou filipínskou chůvou, což je situace, která nutí Ellen se zamyslet nad svými prioritami. Během pracovní cesty do Thajska Leo bezděčně spustí řetězec událostí, které budou mít dramatický dopad na všechny. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (124)
...z celého filmu som si odniesol iba to, že chudobnejšia časť sveta sa (nevedomky) snaží dostať tam, odkiaľ sa moderný človek-obyvateľ "bohatého Západu" snaží uniknúť.... čiže do (z) citového chladu.... a pritom, všetko je to motivované šlachetnou láskou k vlastným deťom.... no a samozrejme, to čo asi každému udrie z filmu do očí je citové strádanie každej z postáv, bez ohľadu na sociálny, kultúrny či iný pôvod .... ale inak taká babelovská motanica o globalizovanom svete, ktorá sa nám snaží opakovať už dávno známe, že najväčšou túžbou človeka nie sú peniaze, ale hlavne blízkosť milovaných ľudí ()
na plné hodnotenie to bolo možno až "príliš" koncentrované, premyslené a skonštruované (no netrpelo to prílišnou premyslenosťou, koncentrovanosťou a upätosťou až tak, ako napríklad biutiful, ktorý sa snažil byť a bol "tak dobrý" a "tak vážny", až to uberalo na kvalite), no predsa len veľmi jednoducho a komorne priamočiaro urobená dráma. slovo mamut až nápadne pripomína slovo mama, nemyslíte? a slovo mama znie viac-menej rovnako všade na svete. a všade na svete je význam tohto slova jasný. film o potrebe matky a o dvoch odvrátených stranách tej istej mince s veľmi dobrými hereckými výkonmi (všetkými!) a jednou celkom vydarenou metaforou a mamutovi. ()
Podla uzivatela Blizzarda sa bude tento film pacit vraj len nenarocnym divakom. Ja som naopak divak velmi narocny a musim povedat, ze presne tento typ filmov je to, co by som nevymenila za ziadne ine. Presne tieto filmy mi pripominaju to, kde zijeme, ako zijeme a ake su nase vitazstva a prehry. Kazdy si urobte vlastny nazor, ale ja vyjadrujem maximalnu spokojnost. ()
Hodnotit Mamuta není příliš složité, vzhledem k jisté nekomplikovanosti v každém ohledu, se kterou přichází...Máme tu zcela jasné poselství o problému fungování rodiny v dnešním moderním světě. V případě Mamuta zkrouhnuto na odcizování a odloučení…já říkám – málo. Moodyssonův minimalismus, který si dobře pamatuji z Fucking Åmål, se mu při zpracování tohoto tématu vymstil. Minimozaika příběhů ve snímku je příšerně roztáhlá a překvapivě kvalitativně ční trochu upozaděná (bohužel) linie týkající se dětí filipínské chůvy Glorie. Jakože hlavní part hraje rodina Vidalesových, kde mi Leova postava byla krajně nesympatická, stejně jako celá část týkající se jeho pracovní cesty do Thajska, to už byla fakt omletá tahačka za vlasy. Proč tedy dávám za tři*, ač jsem sledování musel kvůli počáteční nezáživnosti na třikrát přerušit?...Za posledních 45 minut, které se dostaly konečně k nějakému spádu a hlavně film přestal působit tak chtěně. 60% ()
Velmi povedení snímek, já jsem naprosto spokojený s tím, co jsem viděl. Příběh je rozdělen na 4 části a z toho každý žije svůj život. Zdravotní sestra, chůva a dcera, ajták a příběh dvou filipínských chlapců. Dokázal jsem se vžít do jejich rolí, takže není co řešit, film by si zasloužil mnohem vyšší ohodnocení. ()
Reklama