Režie:
Dario ArgentoKamera:
Frederic FasanoHudba:
Marco WerbaHrají:
Adrien Brody, Emmanuelle Seigner, Elsa Pataky, Robert Miano, Valentina Izumi, Giancarlo Judica Cordiglia, Nicolò Morselli, Farhad Re, Silvia Spross (více)Obsahy(1)
Americká modelka Celine je unesena záhadným mužem přímo na ulici v průběhu módního týdne v Miláně. Když se probere z omámení, zjistí, že není jediná oběť tohoto šílence. Vedle ní leží zakrvácená dívka, která je zjevně již delší dobu mučena... Jedinou nadějí na záchranu je Celinina sestra Linda. Ta kontaktuje přímo inspektora Avolfiho, který okamžitě ví, s jakým zločincem má tu čest. Jedná se o sériového vraha, zvaného „Yellow“, který vraždí krásné mladé dívky. Nejdřív si s nimi ale zvráceně hraje a krutě je mučí. Když ho to omrzí, dívku zabije a vyhlédne si jinou oběť. Další krásku, kterou může zohavit a zabít. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (95)
Tento thriller s prvky hororu (záměrně nepíšu giallo, protože to není) má stejně prostý děj, jako většina TV filmů na podobné téma, které běžně vysílají naše komerční televizní stanice, avšak s podstatně větším důrazem na brutalitu. Jedná se ale o velmi příjemnou záležitost a klidně bych si někdy v budoucnu dal drsňáckého inspektora s vázankou a nasranou bloncku ještě jednou. Jako fanoušek Dariovy tvorby a Itálií vonících hororů si hádám tříhvězdičkové hodnocení i u tohoto naivního snímku můžu dovolit. 50% ()
Argento má na svém kontě mnohonásobně lepší filmy (Suspiria, Inferno, Phenomena, Tenebre, Tmavě červená...), přesto jsem byl spokojen. V Armádě démonů popadl dech, Giallo je sice o poznání slabší, i tak se ale jedná o více než průměrnou kriminálku. Masový vrah, který je možná brzy odmaskován, což ale je nutné pro další směřování příběhu, se zaměřuje na krásné dívky - cizinky, které nebude nikdo postrádat. U poslední však udělá chybu. Trochu jsem postrádal černé kožené rukavice, nechyběla však injekční stříkačka a chladné zbraně. Argentova oblíbená červená se objevila ve filmu v mnoha podobách - červené koberce, podlaha, sedadla, balkony, východ z diskotéky, růže (+žluté), sloupy, župan a ...krev. Vraždy i mučení jsou poměrně naturalistické, což není u Argenta překvapivé. V určitých momentech jsem si vzpomněl na Děs v opeře. Velmi dobrou hudbu (občas připomněla H.Pottera, jindy zvučela temnějšími tóny) složil Marco Werba. Z celkových 3,5 hvězd volím 4. ()
Je smutné keď fanúšikmi ospevovaný tvorca nazve tak reprezentatívne svoj film, so scenárom tak slabým, že by sa, nebiť zopár krvavých scén, bez problémov stratil ako jedna bezvýznamná časť detektívneho TV seriálu nemeckej produkcie, často krát disponujúcim záživnejším prevedením. Tvorca sa nepredviedol ani scenárom ani réžiou, rovnako ako sa nepredviedli herci, pretože nemajú čo hrať a ich postavy sú ukážkovo ploché. ()
Další zklamání od Argenta, ne nečekal jsem nic extra, ale něco mi říkalo že se mám na co těšit. Je to přeci Argento pak tu je Brody s bradkou která mu sekne, no a pak tu jsou kočky v čele s Pataky. Což o to oni hrajou dobře všichni ale třeba ten motiv vraha mi moc nesedl a to že ho známe od začátku je možná chytrý tah ale celou dobu jsem si říkal "Kdo to je?" "Co mu je?"Měl jsem ohledně toho plno otázek ale žádná odpověd se mi nedostala. samotná Argentova atmosféra tu není a celý mi to přišlo jako nekrvavá detektivka, bez větší inovace, ale na druhou stranu to nebylo vůbec špatný jen prostě strašně obyčejný. ()
„Nič viac neurobíte?“ – „Dám si drink.“ Našiel ju? Nenašiel ju? Keby film skončil pred „parkoviskom“, bola by odpoveď na túto strašidelnú (veď uvidíte) otázku jasná a dodala by inak zle napísanému scenáru (ktorý má nemalé problémy s logikou) desivú hĺbku hrôzostrašnosti sveta, v ktorom veci nie vždy končia dobre. Ale takto... bolo to čudné. A inak? Je prekvapivé, že 69-ročný Argento (SUSPIRIA, PHENOMENA, DVE DIABOLSKÉ OČI) nakrútil lepšie giallo, ale 61-ročný (fádny VRAH PRICHÁDZA V NOCI). Osobne som na taliansku hororovú kinematografiu napriek jej renomé nikdy nebol (dvojnásobne na giallo), ale toto ma pomerne bavilo (vďaka rozumnej dĺžke, záveru a Brodymu). ()
Reklama