Režie:
Martin ScorseseScénář:
Ted GriffinKamera:
Harris SavidesHrají:
Simon Baker, Christopher Denham, Michael Stuhlbarg, Ted Griffin, Nellie Sciutto, Richard Easton, Kelli O'HaraObsahy(1)
Martin Scorsese nalezl poznámky popisující asi tři minuty nikdy nerealizovaného Hitchcockova scénáře k filmu s názvem The Key to Reserva. Jako Alfredův fanoušek se rozhodl tento fragment zfilmovat v mistrově stylu 50. let, jedná se však o mystifikaci. Neznámý muž v obleku pátrá v divadelní lóži po ukrytém klíči... (J.Connor)
Recenze (83)
PRO MUŽE:Scorsese se z dokonalého fabulátora stal geniálním mystifikátorem. Natočit reklamu na španělský sekt v Hitchocovském stylu, smíchat to dohromady s filmem o filmu a ještě se tvářit seriózně a tvrdit, že nejde o chlast, ale o torzo mistrova nerealizovaného scénáře..... to chce notnou dávku drzosti a odvahy. A samozřejmě největší prdel je, kolik lidí mu to tady baští. Klobouk dolů Martine a jen tak dál. Vřele doporučuji. PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Krátký film o klíči k tajemství ve flašce šampusu. Madame, to by se mohlo líbit i vám . Doporučuji. ()
"It's one thing to preserve a film that has been made, it's another to preserve a film that has not been made." Krásné vzdání pocty a respektu jednoho velikána evidentně plného entusiasmu druhému, navíc ještě krásnější o to, že je pravděpodobně celé vymyšlené. Hitchcockovy filmy byly unikátní, zde je v pár minutách zkombinováno hned několik odkazů na jeho největší kousky, nevím nakolik by byl ochoten sám tematizovat a odkazovat na vlastní tvorbu, ale možná bych se i nechal přesvědčit, kdyby nebylo úplně poslední scény s ptáky. Ta jasně podtrhává celou hyperbolu... Samotný "film" je až neuvěřitelně přitažlivý, dokáže i na extrémně malém prostoru vybudovat hutnou atmosféru, skvěle využívá hudby (klasický Hitchcock) a vybízí diváckou zvědavost k řadě otázek (Co se stalo? Co dál? Já chci víc!). Věřím, že nad tímto noblesním Scorseseho aktem nejeden hardcorový příznivec Hitchcocka ze staré školy zamáčkl nostalgickou slzu. 9/10 ()
skvělá mystifikace od Scorseseho, jež je zároveň solidní poctou režisérovi Hitchcockovi a jeho filmům. Klidně bych dal i 4 hvězdičky, kdyby tam bylo něco víc než poctivá thrillerová atmosféra, která vyústí v reklamu ... dobrý režijní úlet. Odkazů je tady hafl, tak si nějaký vyberte. [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 3 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Absolutně nechápu ta přehnaně vysoká hodnocení!!! Uznávám, že je to dobře natočená a fajn podívaná, ale zas tak světoborný to taky rozhodně není! A to jsem velkej obdivovatel Hitchcocka i Scorseseho a mám na kontě spoustu jejich filmů. Ke všemu tenhle "desetiminutovej" kraťas vlastně vůbec není desetiminutovej. Ten vámi tak nastřeleně opěvovaný film ve stylu Alfreda trvá jen čtyři a půl minuty. Ve zbytku času tam jen Scorsese něco kecá, nebo jsou pak závěrečné titulky. (proti titulkům samozřejmě nic nemám, ale ten film jako takový netrvá ani pět minut!) A teď se dostávám k tak šíleně vysokému hodnocení tady na ČSFD, ze kterého mě málem trefil šlak. Uvědomte si laskavě, že tenhle snímek tu má teď 82%, čímž drtí spoustu slavných Scorseseho celovečeráků! Například takové klasiky, jako Letec (74%), Gangy New Yorku (74%), nebo Mys hrůzy (80%)! No takže podle tohohle hodnocení by byl tenhle snímek pasován na jeden z nejlepších Martinových filmů?! Jako really? Nechápu... HODNOCENÍ: 60% ()
Pocta Hitchcockovi cez oči Martina Scorseseho. Metafilm a zároveň samotná pocta. Mystifikácia funguje, rovnako ako aj scény alá Hitchcock. Potešilo všestrannosťou a pripomienkou na veľkého majstra. Scorsese ako usmievavý režisér hraje sám seba perfektne. Jeho úsmev, mávanie rukami a postrehy nútia k úsmevu. Rovnako ako je tomu v jeho neskoršom kraťase Audition. Na poli 10 minút je toto lepšia pocta Hitchcockovi ako je jeho Departed pocta geniálnemu Internal Affairs. ()
Zajímavosti (2)
- Film obsahuje hned několik odkazů na tvorbu Alfreda Hitchcocka. Jsou jimy úvodní titulky a padající hudebník, odkazující na snímek Vertigo (1958), iniciály na kapesníku R.O.T. a focení po pádu hudebníka směřující k filmu Na sever severozápadní linkou (1959), nápis "Top Secret" na špuntu odkazující na snímek Pověstný muž (1946) a závěr, který odkazuje k filmu Ptáci (1963). (J.A.K.)
Reklama