Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (712)
Uznavam, ze Tony Scott natocil aj lepsie filmy, ale bavil ma aj napriek tomu, ze je to vlastne akoby dialogovy film medzi zlocincom a dispecerom, pricom az v druhej polovici filmu postupne pridaval reziser Tony Scott na plyn. Travolta uz ma dost zapornych uloh, spomeniem napriklad OPERACIA: ZLOMENY SIP (1996), TVAROU V TVAR / FACE/OFF (1997) kde si ale skutocneho zloducha zahral Nicolas Cage, SWORDFISH: OPERACIA HACKER (2001) alebo KAT / PUNISHER (2004), takze si zaporaka v tomto filme zahral lavou zadnou:-) Denzelovi sa tieto ulohy dobrakov proste hodia a este o nieco viac sa mi pacil NEZASTAVITELNY (VLAK) (2010), myslim ze tymto filmom to uz bola piata spolupraca s reziserom Tonym Scottom. Unos vlaku som si pozrel po druhykrat s Madison a tym sa potvrdilo moje hodnotenie na 4 hviezdicky. ________ Denzel Washington - (Walter Garber) +++ John Travolta - (Ryder) +++ John Turturro - (Camonetti) +++ James Gandolfini - (Primátor) +++ Luis Guzmán - (Phil Ramos) +++ Victor Gojcaj - (Bashkim) +++ Michael Rispoli - (John Johnson) +++ Ramon Rodriguez - (Delgado) +++ Produkcia: Tony Scott +++ (Videl v kine 29.09.2009) +++ ()
Na začátku je Travolťák fakt sexy a je vidět že s přibývajícím věkem chlap zraje jako víno, ale zase aby jste se neradovali pánové zbytečně, to platí jen pro mě a pro Travoltu, ostatní chlapi nám dvoum nemaj šanci konkurovat. Samotný film sice nemá šanci konkurovat nejlepším filmům v oboru, ale i tak, buďme rádi, že jsme v tmě, na pohodlných sedačkácha a před náma to barveně bliká. Samozřejmě některý scény zaujmou víc, třeba jak se v tunelu metra prochází Travolta a jeho pohunci za plnýho provozu, jak na nějaký lazeňská kolonádě. To jo, to se mě hodně líbilo. My kluci tady v Praze vlečem holku na Petřín a než se na ten posranej kopec vydrapem, jsme propocený, unavený a nasraný, že jsme na pokraji sil aniž by jsme vrzli a přitom stačí vzít holku do tunelu metra nejlépe v dopravní špičce a je to. Takovou procházku tunelem, mezi stanicema Muzeum a I.P. Pavlova považuju za vrchol romantiky. ()
Nudný "thriller", který se Scottovi fakt nevyvedl. Akce se nekoná, napětí neexistuje. Mnoho nechtěných vtipů, příšerně rozklepaná kamera... já nevim, asi jsem nějakej staromilec, ale fakt mám rád a dokážu ocenit, když se tempo filmu a atmosféra buduje i jinak, než jen rychlým střihem! Takle to vypadá, jako kdyby Tony Scott prostě nevěděl jak na to, jak filmu dodat požadované napětí a švih. Tak prostě zrychlil střih, dodal blbou hudbu a točil to s hnusnym vizuálem, jakoby digitálně. A to nemluvím o tom, že jsou do děje poněkud násilně vloženy automobilové honičky / bouračky, jen aby tam byla nějaká akce. Jinak tam není nic! V zásadě je to konverzační thriller, který mohl mít pekelně hustou atmosféru, kdyby si s tím režisér uměl poradit. Asi nemá cenu fantazírovat o tom, jak by to zmákl třeba Hitchcock:) A Travolta příšerně přehrává (vzpomněl jsem si na Operaci Hacker:), ale asi je to chyba i těch debilních dialogů, no a Washington to má v podstatě stejné. Hloupé motivace postav, blbé dialogy plné nevtipných vtipů a patosu. Asi to není dokonalé srovnání, ale vzpomněl jsem si na nadprůměrnou Telefonní budku, která má některé momenty skoro totožné, ale celkově je prostě...kdyby nic jiného, tak zábavnější. Což je možná dané i tím, že není od prvních minut naprosto předvídatelná, jako tento snímek, a také je výrazně kratší. Tady to vypadá, jako by se lidi báli tomu dát nízké hodnocení, protože to bylo řemeslně docela zvládnuté, ale tohle byl skutečně nepovedený film, na který divák velmi rychle zapomene. ()
Tony, 1 2 3, to sem nepatří, 4 5 honorář vrátíš zpět.. Preventivně jsem se před začátkem zakousl do dřeveného klacíku, ale blikající hračička Scott se tentokrát vcelku mírnil, tak jsem si ho zase vydělal, ať můžu nerušeně zívat. Pokud máte ploché postavy, plytké dialogy a nulové napětí, tak i jindy silně osobitý režisérský styl se náhle může státi slabinou a nepomůžou ani nabraný Denzel s mlíkem v igelitce a uřvaný Travolta, který kdyby za každé slovo "fuck" zhubnul jedno kilo, tak se ještě možná nasouká do svých kalhot z Horečky sobotní noci. Mimochodem Johne, zkus si toto v Praze mezi stanicemi Muzeum a I.P.Pavlova a primátor z Pamíru Pája ti v rámci ochrany pražských voličů.., pardon občanů, jedním mocným máchnutím cepínem rozpoltí lebku.. ()
Nejvíce zdaleka nadchne práce Briana Helgelanda. Na minimu prostoru staví výtečný scénář s kupou strhujících dialogů a explozivními výměnami názorů a myšlenek mezi hlavními protagonisty. Washington je jedním z nejtaletovanějších herců současnosti a travolta si záporáka užívá s chutí sobě vlastní. Dynamika a drajv díkybohu nechybějí a když už se zdá, že se vše až příliš zamotává a film ztrácí počáteční silný tah na branku, Scott zařadí další rychlost. Nechybí samozřejmě nezaměnitelný vizuál. Jednoduchá, ovšem kvalitně udělaná jednohubka. ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
Zajímavosti (24)
- Ryder (John Travolta) ve filmu řekne, že pochází z New Jersey. Z New Jersey pochází i jeho představitel John Travolta. (AlfaNumerO)
- Podzemní vlaky R-142 a R-142A jsou permanentně spojeny do pětidílné soupravy a není možné, aby jezdily samostatně. Pro tuto potřebu byl upraven model R-62A 2079, který je jako jediný shcopný samostatné jízdy. (TomikZlesa)
- Postava Denzela Washingtona – Garber - je obviněn z úplatku od japonského výrobce vlakových souprav. V původní verzi provádí poručík Garber (Walter Matthau) skupinu vedoucích pracovníků japonské firmy na výrobu souprav metra. (CrypzzXD)
Reklama