Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Co se stane, když si tvrdohlavá princezna Aneta odmítne vzít prince Jeronýma a královskou lest s nepravými čerty prokoukne sám Lucifer? Bude svatba, válka, nebo peklo na zemi? Bude legrace! A spousta falešných i pravých čertů, kteří umí pěkně zkomplikovat život! ... Jako v každé pohádce, ani tady nemůže chybět princezna. Jmenuje se Aneta (T. Voříšková), má svou hlavu – a hlavně se nechce za žádnou cenu vdávat! A už vůbec ne za nešikovného prince Jeronýma (J. Mádl) ze sousední země, kterému byla v dětství zaslíbena výměnou za ochranu rodného království. Jeronýmův otec, král Bedřich (V. Postránecký), ale na sňatku trvá, protože sní o velké říši, a porušení slibu by znamenalo vyhlášení války. Jak tedy princeznu zachránit a úmluvu neporušit? A tak dobrácký Anetin tatínek král Leopold (P. Nárožný) vymyslí geniální lest: že prý se o jeho dceru uchází sám Lucifer (M. Stránský)! Předpokládá, že Jeroným nebude chtít zachraňovat princeznu a Bedřich svatbu zruší. Aby byl jeho plán dokonalý, domluví se s potulnými komedianty, kteří mu v nedalekém polorozpadlém mlýně, kde skutečně prý kdysi přebývali čerti, vybudují „pravé“ peklo. To jen pro případ, kdyby se někdo chtěl přesvědčit, jak je to s tím Luciferem doopravdy. Netuší ovšem, že tím proti sobě popudí samotného vládce pekel Lucifera i jeho temperamentní snoubenku Muribanu (A. Stanková)… (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (563)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Překvapivě docela svěží záležitost se slušným komediálním timingem a výborným obsazením většiny rolí (akorát čertíky bych zastřelil). Šmídmajer si podobně jako Strach v Andělu páně čas od času neuhlídá vizuál, ale jinak lze mluvit o spokojenosti s filmem, který je spíše komedií, než pohádkou a který si dle mého více užijí odrostlejší, než děti. Silných 70%, kdo by byl řekl, že to napsal scenárista zhůvěřilosti Panic je nanic... ()

Marthos odpad!

všechny recenze uživatele

První dojem: příšerný. Kam se vytratila tradice umně realizovaných českých pohádek? Kde je kouzlo příběhů? Peklo s princeznou dělá čest svému názvu a stává se opravdovým peklem, v němž by měl ovšem narozdíl od princezny skončit jak scénárista, tak režisér. Nefunguje tu zhola nic. Příběh sám je vyveden v opulentních exteriérech i interiérech, utvrzujících obecnou představu o vhodně zvoleném prostředí pro dějovou zápletku, která je ale již od prvních okamžiků nehybná, mrtvá, nevyvíjející se zoufalá nuda. Veškeré dějové zvraty, jsou-li vůbec nějaké, nemají pražádnou souvislost s předchozími událostmi, jsou tedy pouhým sledem více či méně humorných eskalací, vytvářejících mylný dojem filmové akce. Na vrub této scénáristické nemohoucnosti proto nejvíc doplácí romantická zápletka královských potomků, tedy těch, o jejichž přítomnost divák stojí ze všeho nejvíc. Zbytek už se veze. Peklo, snad nejpříšernější jaké se kdy v českých filmových pohádkách vyskytlo, zabydlené primitivními figurkami, za které by se musel stydět snad už i Zdeněk Troška (bez přehánění). Lucifer, omezený, tupý donchuán bez fantazie, se pojednou stává ústředním hybatelem děje, ale protože je okamžitě shozen na jarmareční úroveň už svým příchodem na zem, je stejně trapnou figurkou, jako jeho početný čertovský doprovod. Oba králové jsou potom zosobněním tradičních charakterových vad, ale jak Leopold, tak Bedřich nemají nic z toho, čím byli obdarováni jejich předchůdci z padesátých let. Jsou to prvoplánové šablony, nudné, hloupé, k pláči a ne k smíchu. Podobně katastrofálně dopadají také ostatní, vesměs bezúčelné osoby, zvyšující duševní ochablost celého filmu: komoří, generál, kovář, vodník i celý ansámbl ochotnických herců, jedna piroteskní figurka vedle druhé. Princ s princeznou sázejí na jakousi ahistorickou vizáž, což nemusí nutně znamenat neúspěch, jak lze vypozorovat již v Zemanově Šíleně smutné, ale protože jejich počínání není tím, čím bylo hledání a nacházení Heleny a Václava, tedy romantické sbližování za stejných podmínek, jsou Jeroným s Anetou opuštěnými solitéry, jejichž závěrečná svatba nenachází hlubší smysl. Jeroným o Anetu takřka nebojuje a v podstatě se spoléhá na chatrnou sázku Muribany s Anetou, aniž by o ní měl ovšem sebemenší povědomí. Sem scénárista, snad v domnění zachránit co se dá, dopsal známý motiv ze Zlatovlásky, jen s tím rozdílem, že nyní Jeroným hledá mezi svázanými pytli, ale sám neuhodne nakonec nic. Fyzická i rozumová převaha princezny nad princem je tedy zřejmá a snad by měla i jakous takous šanci na přežití, nebýt té okolo stojící příměsi hlouposti a strojenosti druhých. Pár poznámek k hereckým výkonům: Mádl svou roli vyloženě odflákl, takže jeho princ není princ, ale pitvořící se nekňuba, Voříšková je na tom o poznání líp, ale taky žádná sláva. Nárožný opakuje to, co předváděl už v jiných pohádkách, ale zbytečně se tím shazuje a výsledný efekt nemá daleko k lacinému pitvoření. Postránecký, Adamovská, Skopeček hrají slušný standard, budiž. Forman? To jako fakt?! Zbytek nestojí ani za řeč, protože to, co předvádí např. Alžběta Stanková v roli pekelnice Muribany, to je slušnej úlet. Celkově mi na téhle pohádce vadí její dějová roztříštěnost, základní nekonzistentnost příběhu a postav, dementní stylizace na úkor pohádkovosti a snaha o efektní kýčovitost, vypomáhajíc si vykrádáním jiných pohádkových motivů (viz. např. pekelná třída-Dívka na koštěti). Přirovnávat tedy Peklo s princeznou k nejlepším porevolučním pohádkám je buď výraz naprostého pomatení mysli anebo projevem škodolibé poťouchlosti, což v obou případech nesouvisí s objektivním vnímáním tohoto (ne)pohádkového škváru, za který by měl být scénárista tisíc let po škole. () (méně) (více)

Reklama

triatlet 

všechny recenze uživatele

Výprava sice pohádková, ale trochu samoúčelná. Z královských rádců je působivější Skopeček (Táborský se bohužel celou dobu jen pitvoří nad kusem žvance). První polovina je zdlouhavá, druhá je svižnější - záměna čertů s herci je dobrá zápletka a Martin Stránský v dvojroli je vynikající. nejlepší hláška: "Ocas, ten má každý vůl." Hudba: Petr Malásek, zpěv: Dasha. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Pokud by někdo nevěděl, jak popsat bezradnost, tak stačí, když se koukne na tenhle film. ___ Nejprve klady: Mádl jako klackovitý princ? Proč ne? Princezna se sympaticky vychlastaným chraplákem taky ujde.Pekelnice je chvílema sexy zkažená. A tím pozitiva končí.____ Příběh je zmatený jak včely na jaře a nahazuje tolik motivů, že by s nima nedokázala žonglovat ani pohybově zdatná chobotnice. ___I když se sem tam objeví fórek, tak ho režisér absolutně nedokáže vygradovat. Dialogy jsou nesrozumitelné a nesmyslné. Dokonce natolik, že občas některá postava popře hned následující větou to, co říkala před chvílí. Herci nedokážou udržet charakter postavy (například král Nárožného, který by se měl zoufale bát o ztracenou dceru, na dlouho dobu zapomíná, že se vůbec ztratila, aby pak náhle zase předvedl hysterickou scénu, kde že ta dcerka teda je).Kníže pekel umí zahrát démonickou zlobu - asi ve dvou scénách - ale po zbytek filmu působí jako unavený podpantoflák. K čemu tam byl ten vodník? _____ Lidé a pekelníci se chtějí povraždit a vzápětí se zvou na svatbu. ___ A když čertovská učitelka vysvětluje žáčkům, že ti nejlepší čerti si umí sami rozsvítit svůj ocas, zatímco těm méně zkušeným k tomu může pomoct jenom, když jim na něj šáhne člověk, tak jsem si říkala: Je tohle vůbec pro děti? Zvlášť když čerti svému ocasu říkají "hoňka", pardon - "huňka". /28. 12. 12./ ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

V tom pekle jsem jedno pozitivum našel - hudbu, jinak... Populární princátko Mádl má celou dobu nahozený výraz, na který vábí roštěnky u baru v klubu SaSaZu, princezna má hlas jak fanda Fenerbahce po derby s Galatasaray a někteří čerti z pekla, to je taky kapitola sama pro sebe. Vojtek vypadá jak zpěvák Army of Lovers, pitvořící se Vydra je ztělesněním trapnosti a Pán pekel je tak slaboučký, že by ho měl Heřmánkův Lucifer zlisovaného jak květinku v herbáři na stránce 1027 vlevo dole a vařil si z něj urologický čaj. Herci by se taky mohli naučit mluvit česky („zavři voči, vocasy svítěj“ - co to proboha je!?) a artikulovat (bylo rozumět jen hercům nad padesát, vyjma Pechy), ovšem v tom zakopaný Rex asi není. Česká pohádka je už řadu let šest stop pod zemí a jeden z házečů hlíny křestním jménem Zdenda má dokonce tolik drzosti, že na její hrob pravidelně nosí květy i chčije. Opravte mě, jestli se mýlím, ale pohádka by měla být pro všechny generace, takže doporučuji přestat se pitvořit, být poplatný mluvou a herectvím současné zrychleně žijící facebookové mládeži a hlavně přijít s příběhem, nenuceným humorem a opravdovou pohádkou poetikou. Vím, snadno se napíše, hůře udělá, ale já opravdu nemíním sledovat a následně hodnotit pohádku jen kvůli představě soulože se slečnou Voříškovou.. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (29)

  • Správce pekelné brány hraje režisér Miloš Forman, svou roli natočil za dvě hodiny. (M.B)
  • Tereza Voříšková trpí chorobným strachem z pavouků, proto trénovala několik dní se sklípkanem, kterého si nechala lézt po holé kůži. (blackrain)
  • Námět a scénář má na svědomí Miroslav Buberle, známý např. jako scenárista komedie Panic je nanic. (hippyman)

Reklama

Reklama