Reklama

Reklama

Mladá televizní reportérka Angela (Jennifer Carpenter) se svým kameramanem natáčí noční pořad o hasičích, a když zazní poplach, dvojice spolu s nimi vyjíždí na místo, odkud přišlo volání pomoc. Hrůzu, jež tam na ně čeká, však nikdo nemohl předvídat…  Když se televizní reportérka Angela Vidalová (Jennifer Carpenter) a její kameraman vydají natočit akci odvážného týmu hasičů v Los Angeles, nikdy by je nenapadlo, že první noční volání o pomoc může být i poslední. Právě díky němu se ocitají v pasti obytného komplexu, který je bez varování zapečetěn a neprodyšně uzavřen. Je vyhlášena karanténa, telefony, internet, televize i mobilní telefony přestanou fungovat a zachránce bez možnosti úniku obklopí vystrašení obyvatelé budovy, kteří jsou zřejmě infikováni jakýmsi smrtelným mutujícím virem. Co se za zdmi budovy dělo dál, je známo jen díky později nalezenému natočenému materiálu... Karanténa je americký remake úspěšného španělského hororu, který měl premiéru v listopadu 2007. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (469)

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

REC jsem neviděla, dobrovolně jsem se rozhodla pro americkou kopii, protože... no, zděšené výkřiky mi prostě líp znějí v angličtině. Proto hodnotím bez předsudků (i když: ano, je to ošklivé, koupit si za mrzký peníz skvělý nápad a předělat ho jenom kvůli cizí řeči). Karanténa je díky tomu, že celý děj vidíte objektivem zpravodajské kamery, velice chytlavá. Najednou máte pocit, že za tím objektivem jste vy, že vás zabarikádovali v cizím domě, ve kterém šmahem přibývá zombíků. Cítíte pot na svých zádech, třes svých rukou, řev za dveřmi i pištění zombie krys, které vám jdou po kotníku. A v hlavě vám dochází, že příštího svítání se nedočkáte, a nepomůže vám ani ten fešný statečný požárník s velkou sekerou v ruce. Karanténa (a nepochybně i REC) je velmi dobrý horor, u kterého se pravděpodobně budete opravdu bát - a ne se smát nad tím, jakou kuriozní smrtí skonal váš oblíbený teenegerský hrdina. ()

sidzej 

všechny recenze uživatele

Ďalší z radu nezmyselných amerických remakov avšak v prípade Karantény ten kvalitatívny prepad nie je až tak veľmi badateľný. V atmosfére a autentickosti za svojim španielským predchodcom nepochybne zaostáva, no pre diváka, ktorý pôvodný Rec nevidel to bude s pribúdajúcimi minútami vcelku slušná hororová jazda. ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Film sám o sobě je velmi působivý, daří se mu to ale především proto, že až sprostě kopíruje španělský originál [Rec]. Pokud jste ho neviděli, možná vás Karanténa nadchne, v opačné případě spíše naštve, což je i můj případ, neboť, ač se pár inovací dočkáme, se Američani moc nesnažili posunout v tématu trochu jiným směrem, takže se dá existence tohoto vpravdě zbytečného remaku vysvětlit pouze snahou přiblížit původní film západnímu publiku, které zahraniční kinematografii až na prověřené tvůrce spíše ignoruje a, samozřejmě, vydělat na tomto levném hororu pořádný balík peněz. Ve výsledku bych Karanténu označil za technicky skvěle zvládnutou reprodukci, která je ale zoufale neoriginální. Většina chvály tedy patří španělským kolegům, kteří americkým tvůrcům poskytli podrobný návod na to, jak natočit působivý a mnohdy i nervydrásající horor...a oni ho jednoduše opsali. P.S.: známější herci v americké verzi jsou spíše na škodu, jelikož je film natočený jako pseudo-dokument, takže výskyt "toho chlápka z Ally McBealové" celkem ruší v navození pocitu autenticity. 50% (nevidět originál, jsem nadšený) ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Jsme právě u domu, odkud nás volali, je tu i policie !! Možná to bude vážnější, než jsme mysleli.." Karanténa začíná jako tuctový televizní dokument, reportérka Angela, kterou si s chutí zahrála moje oblíbená herečka překrásná Jennifer Carpenter, a její kameraman Scott, toho zde samozřejmě oproti španělskému originálu nahradil dle očekávání černoch, Steve Harris, jsou na noční návštěvě u newyorských hasičů, kde natáčejí reportáž o jejich práci !! Angela je zprvu zklamaná a jen čeká, nebudou-li hasiči přivoláni do akce, na což však nakonec po asi čtvrthodinové nezáživné pasáži dojde, štáb s hasiči vyráží do nedalekého domu, kde se cosi stalo.. V domě brzy zjišťují, že je zde něco v zásadním nepořádku !! Jeden by ještě pochopil, že nějaká starší žena očividně něčím neznámým nakažená by všechny kolem chtěla kousat, větší problém však nastává, když bez varování dorazí strašidelně vyhlížející vládní jednotky, které brzy dům neprodyšně uzavřou a reportérka, kameraman, hasiči ani nájemníci se nemohou dostat ven !! V naprosté nejistotě a stupňujícím se strachu postupně zjišťují, že tohle prostě nemůže dopadnout dobře !! Celá Karanténa je od začátku do konce vyprávěna pouze z pohledu kameramana, bez hudby, bez vypravěče, bez stativu i bez střihů, s výjimkou těch, kdy kameraman na chvíli musí vypnout kameru, a tak tento found footage mocně připomíná Záhadu Blair Witch, ale ještě více to připomíná španělský horor [REC], o jehož oficiální remake se vlastně jedná a nutno podotknout, že remake velmi věrný, což ovšem všichni diváci předem ví, proto mi nějak uniká to rozhořčení znějící ze všech stran.. Nemám rozhodně nic proti remakům, se souslovími zbytečný film a zbytečný remake si vytírám prdel, navíc soudný, nezaujatý a průměrně pozorný divák si všímá detailů, které Karanténu přeci jen posouvají maličko jiným směrem a od původního snímku ji odlišují..V několika scénách si Američané mohli dovolit krátký digitální trik, na který by Španělé zřejmě neměli dostatek finančních prostředků, ačkoliv film rozhodně s triky nestojí a nepadá, v jiných okamžicích mi důvod změny nebyl příliš jasný, minimálně však scéna s útočící krysou mi rozhodně nevadila, nicméně samotné finále snímek posouvá právě do vod jiných než v případě [REC], kdy se dostáváme k exorcismu !! Otázka zní, zda jde o změnu k lepšímu či nikoliv !! Samotný film však bez diskuze lepší originálu rozhodně není, pokud však původní španělskou verzi neznáte, pak si při Karanténě užijete jeden z nejlepších hororů posledních let, s dokonalou děsivou atmosférou, přičemž jistě také oceníte veskrze sympatický fakt, že děj se neustále posunuje kupředu, hrdinové se nezdržují nějakým filozofováním a nikdo se tu s ničím moc nesere, sledujete totiž jen skupinu obyčejných lidí, kterým jde o kejhák.. Dalším viditelným rozdílem je snad ještě roztřesenější kamera než v případě [REC], což se mně osobně už opravdu začíná přejídat.. Je však naprosto jisté, že John Erick Dowdle, který později přišel s další výbornou žánrovkou Ďábel, bohužel ani coby nesmírně schopný a talentovaný rutinér Balagueróvých kvalit ani zdaleka nedosahuje, tam kde Dowdle slušně děsí si totiž španělský špílmachr dovoluje do diváka ještě provokativně šťouchnout, a na tom nemůže nic změnit ani pořadí, v jakém oba dva kousky zhlédnete.. () (méně) (více)

heyda 

všechny recenze uživatele

Na Karanténě je krásně vidět, jak je REC výborným filmem. Protože i ta Karanténa je sama o sobě skvělým hororem. Jen je prostě okopírovaná a to skoro ve všem. I když? Jisté odchylky se najdou, menší či větší, ale najdou. Je to těžký s hodnocením, ale já bývám v podobných případech většinou nekompromisní a hodnotím špatně a tak svoje zásady měnit nebudu. A to hlavně proto, že za tím vidím jen snahu si nahrabat prachy a o tom přece filmařina nemůže být. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (11)

  • Všechny symptomy ve filmu jsou příznaky vztekliny. (KucC)
  • Film nemá vlastní soundtrack, což je v hollywoodské produkci dost nezvyklé. (-bad-mad-wolf-)
  • Nakrúcalo sa v 3-poschodovom dome, ktorý si Američania postavili v ateliéri, zatiaľ čo pôvodná španielska verzia hororu [Rec] bola nakrútená v skutočnom činžiaku. (Tolf)

Reklama

Reklama