Reklama

Reklama

Na konci 80. let zaplňoval Randy „The Ram“ Robinson, profesionální wrestler, titulní stránky novin. Nyní, o dvacet let později, se těžko protlouká životem a ve školních tělocvičnách a komunitních centrech kolem New Jersey dělá vystoupení pro hrstky nezdolných wrestlingových fanoušků. Své dceři se odcizil a není schopen si udržet skutečný vztah. Randy žije pro vzrušení z show a pro obdiv svých fanoušků. Nicméně infarkt ho donutil odejít do důchodu. Pomalu si začíná zvykat na novou situaci a oceňovat stav svého života – snaží se znovu spojit se svou dcerou a rozvinout vztah se stárnoucí striptérkou. Nic z toho se však nedokáže vyrovnat lákání ringu a wrestlingové vášni, které hrozí, že ho opět pohltí. [44. MFFKV 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 462)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Stylistická poznámka úvodem: Wrestler řeší nesmírně pozoruhodným způsobem spojování po sobě následujících scén. Předešlou scénu zakončuje vždy staticky a následující dynamicky (měřeno chováním postav v záběru) a vice versa. Kupř. Rourke sedí v bejváku a rozjímá, čímž scéna končí, načež v následující scéně pochoduje do baru. Tím pádem je divák vždy vytržený něčím jiným, opačným, než co předcházelo, a proto na toto předcházející ihned zapomene. Což je přinejmenším kuriózní, protože tento postup zajišťuje velice účinně kontinuitu filmu, přitom samotná metoda (střídající dynamiku a statiku) zdaleka kontinuální z principu není. Ale funguje to až překvapivě dobře. ____ Zatímco hudba pochází z 80. let a funguje pro hrdiny jako paměť, obraz a vizuální pole zastupuje aktuální zkušenost – zápasiště pak předěl; místo bolestného návratu i eventuální naděje. Společné a nikoliv náhodné znaky mezi wrestlingem a striptýzem nelze přehlédnout. Oboje je sehrané a má blíže k divadlu než ke sportu. Oboje je opakem člověčenství. ____ Empatie je jeden z nejsilnějších způsobů, jak působit na diváky, proto pokud chcete zapůsobit v nejvyšší možné míře, zajistíte ve scénáři, aby bylo s protagonisty příběhu zacházeno nevybíravě a nespravedlivě. Kupř. v jedné ze scén vidíme domláceného Rourka po konci zápasu, ale přes flashback jsme nuceni ho znovu prožít (a nikoliv s hlavní postavou, režisér přetáčí děj pouze kvůli divákovi). Po celých 109 minut vyvstává napětí mezi tím, zda skončí (a to doslova) dřív hlavní postava, nebo film. Divák na jednu stranu sympatizuje s postavou a uvítal by, kdyby film skončil ještě před koncem Rourkea, na stranu druhou, jak vysvětlit libost, kterou pociťují diváci dobře napsaných tragédií ze smutku, strachu, úzkosti a podobných vášní, jež jsou samy o sobě nepříjemné a stísňující (tímhle paradoxem se jako první zabýval Aristoteles)? A odtud vyplývá – nesympatizujme s hlavní postavou pouze proto, aby nám zajišťovala slast a libost, která ze sledování každé tragedie vyplývá, přičemž konec této postavy by pro nás znamenal nikoliv konec lidského života (to je nám jedno), ale především konec zdroje těchto našich slastí? ____ Připojuji se k RT komunitě, která byla konsternována nominací Předčítače na úkor TDK / Wrestlera, a stejně tak se připojuji k těm, kteří by sošku za herecký výkon viděli mnohem raději než u Seana Penna v rukou Mickey Rourka. Wrestler je opravdu nezřízeně dojemný, silný a bravurní biják. Takovou intenzitu jsem si prožil naposled u Mostu do země Terabithia a v menší míře u Milionáře z chatrče, jenže ten na rozdíl od Wrestlera, který ohledává uvnitř území, odrážel hlavně imperialistickou fantasii Boylea. Americký film, americký režisér a americký herec hrající v amerických filmech, toliko upřímný Wrestler. Nikoliv koprodukční film, francouzský režisér a belgický herec hrající v amerických filmech jako u translokačního, eticky mnohem ošemetnějšího JCVD. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Darren Aronofsky se po intelektuální Fontáně, která mě osobně moc neoslovila, trochu zklidnil. Natočil tak civilní film s trochu pomalejším tempem, který se vám ale i přesto vryje po kůži. Aronofsky totiž vůbec nešlape na plyn, jeho vizuály jsou pryč a přicházi spíše taková klidnější cesta do hlubin wrestlerovy duše, v podání famózního Mickeyeho Rourkea. Ten si snad za tento výkon odnese sošku, aspoň já bych mu jí moc přál. Právě díky jeho výkonu a neselhávájící režii jsem se do jeho postavy dokázal ponořit na plno a ke konci jsem mu držel palce. Wrestling samotný je tady, jak už jste asi z předchozích vět a ostatních komentářů pochopili, až na druhé koleji. Tady jde opravdu jen o to, že život samotný dokáže dávat ostřejší a bolestivější rány než kdejaký soupeř v ringu. I když zápasy jsou taky dobře natočené. U mě tedy hodně velká spokojenost, protože tahle emocemi nasáklá podívaná se mě vážně dotkla na tom správném místě. Teď jenom doufám, že se zalíbí také Akademii. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nejsou tak daleko doby, kdy jsem za největší frajery považoval dobře stavěný chlapy na který se stačí blbě kouknout a už to lítá. Jistě pořád se rád dívám na všechny ty Ramby a další ostrý nezranitelný chlapíky jak kvůli cti dokážou vymlátit třeba celý elitní komando, ale už pro mě nejsou vzorem toho správnýho chlapáctví. Ten už mám jinde. Například ve Wrestlerovi. Chlap, který se staví čelem ke svým chybám, který se rve životem, který když na to přijde se nestydí před svou dcerou uronit slzy a to, co současně svý dcerce říká, zní tak strašně upřimně, že si neumím představit nikoho s kým by tahle scéna nehla. Nádhera. Nádhera když člověk vidí jak jde Mickey do ringu a oči mu úplně jiskří životem a tím svým pocitem absolutního štěstí dokázal naplnit každou mou kost v těle. Nebo když se Mickeymu konečně podaří dostat Casasidy/ Pam, kterou hrála naprosto fantasticky Marisa Tomei, do baru na jedno pivčo jsem jasně viděl, že i lidi, kterým už tak trošku ujel vlak, se dokážou ještě smát a pobavit . Je to fakt atomovka upřimných emocí a neumím si představit na tuto roli nikoho jinýho než Mickeyho, protože v některých scéná to nebyla postava kterou on ztvárňoval, ale byl to on. Tak Mickey, ty velkolepej frajere, vítej zpátky z toho pekla kterým sis v životě prošel. Vítej zpět mezi herci, mezi chlapy, mezi věčnýma a upřimnýma frajerama co maj srdce na správným místě, protože to všechno jsi a jsem fakt moc rád za tu sílu, kterou si v sobě měl , aby si všechny ty hnusy porazil a po boxerovi se smutkem na duši, po andělovi, který je na cestě do pekla a po bezstarostným frajírkovi na Harley Davídkovi si mohl přidat další nezapometelnou roli, Wrestlera a já díky tobě můžu přidat další film při kterým se usmívám ač se mě chce plakat. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Realita, sny, touhy, skutečnost. Darren Aronofsky rezignuje na kouzla střihu či převratných efektů a stává se průvodcem po světě wrestlerských zápasů. A je to procházka bez příkras. Neuhýbá před ničím, nezastaví ani na chvíli - a přesto částečně selhává. Až moc totiž spoléhá na dokonalost Rourkeho výkonu. V jeho podání je Randy dech beroucí postavou závislou na své minulosti a jen ztěžka uhýbající zažitým návykům. Obdivoval jsem ho, ale ani na vteřinu za něj nedýchal. Kamera ho prakticky neopustí, ale přesto necítím tu potřebnou dramatickou blízkost a beru jeho příběh jako nalajnovaný scénář s potřebnými doprovodnými prostředky, se třemi evidentními zvraty a se silným koncem. To, že zrovna po emocemi nasáklé, dramaticky dokonalé a pro mě dnes už nesmrtelné Fontáně budu tomuhle pánovi vyčítat chladný přístup, to bych nikdy nečekal. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) V hlavě Clinta Mansella musí sedět někdo, kdo se chce neustále zabít. Nemám tušení, kdo sedí v hlavě Darrena Aronofskyho. A myslím, že jsem částečně zamilovaná do toho, kdo mluví z odbarvené hlavy Mickeyho Rourka. A byla bych nejspíš mnohem raději, kdyby byl celý film jenom o tom, jak chodí z místa na místo, a nikoliv tady o tom fieldovském "příběhu" s pravidelným střídáním peripetií a plot pointů. Struktura filmu je tím hodně poznamenaná (a v mých očích to nejspíš znamená i pošpiněná (vnořená závorka: a on je to scenáristův debut, tak to by dost vysvětlovalo)) a na pár místech to prosáklo i do dialogů. Když poprvé mluví se striptérkou a říká ji o svých plánech, tak řekne: "Jsem teď docela ve formě." A já pláču nad plastičností jeho postavy a nad nadějí v jeho hlase a nad jejími propíchnutými bradavkami a nad vším. Ale on hned potom pokračuje: "Mohlo by to být to postrčení, co mě zase dostane na výsluní." A já okamžitě přestávám plakat a jsem nahněvaná, protože to nemluví on, to za něj mluví scenárista. A ještě bych si trochu postěžovala na postavu dcery, za jedno mi nepřišla dobře napsaná, protože na ní nejvíc ze všech bylo vidět to manipulativní chování hnané potřebami dramatického oblouku a nikoliv psychologií propracované postavy, a za druhé si myslím, že Evan Rachel Wood nemá dostatek hereckého talentu ani charismatu, aby tento povinný papírový konstrukt posunula někam dál. Když to shrnu, tak se mi ten koncept zřejmě líbí, rozhodně to vypadá, že se Darren snažil potlačit svoje ego, seč mohl, ale osobně bych na režisérský post najala Guse Van Santa. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (32)

  • Mickeyho Rourkea (Randy Robinson) trénoval známý wrestler a člen síně slávy WWE Afa Anoa'i (známý také jako The Wild Samoan), který má na svědomí také choreografii zápasů. Jeho dcera Vale Anoa'i si zahrála malou roli lékárnice. (don corleone)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Rychlá a zběsilá Pomáda?

Rychlá a zběsilá Pomáda?

15.09.2015

Emily Ratajkowski (Zmizelá) a Spencer Boldman (21 Jump Street) si už brzy zahrají ve filmu Cruise. A kupodivu nepůjde o biografii superhvězdy z Mission: Impossible, nýbrž o nové bouráky nabité retro,… (více)

Bale trénuje Wahlberga

Bale trénuje Wahlberga

22.04.2009

V čempak asi? V klení asi těžko, Mark si vystačí sám (mrkněte třeba na Skrytou identitu, jak mu to jde). Pár hereckých lekcí by Bale Wahlbergovi dát mohl, ale to taky není správná odpověď. Půjde o...… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno