Režie:
Guillermo ArriagaScénář:
Guillermo ArriagaKamera:
Robert ElswitHrají:
Charlize Theron, Kim Basinger, Jennifer Lawrence, José María Yazpik, Joaquim de Almeida, Tessa Ia, Danny Pino, John Corbett, Brett Cullen, Martin Papazian (více)Obsahy(2)
V americkém dramatu o lásce, zradě a odpuštění od scenáristy a debutujícího režiséra Guillerma Arriagy (Amores Perros, Babel) se prolínají osudy několika postav. Dramatický příběh lásky, zrady a vykoupení je režijním debutem scenáristy Guillerma Arriagy (autora scénářů k filmům Amores Perros či Babel) a prolíná se v něm minulost a přítomnost několika postav oddělených v čase i prostoru. Mariana (Jennifer Lawrence) je šestnáctiletá dívka z mexického pohraničního města, jež se snaží dát dohromady své rodiče, Sylvia (Charlize Theron) je manažerka z Portlandu, jež utrácí život prázdným sexem bez lásky a musí projít citovou odyseou, aby vykoupila svůj dávný hřích. Dvojice Gina a Nick (Kim Basinger a Joaquim de Almeida) se zase musí vyrovnat se svou tajnou láskou, protože ona je vdaná, on je ženatý a oba mají děti a Maria (Tessa Ia) se snaží pomoci svým rodičům, aby našli odpuštění. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (201)
Zdaleka, zdaleka není tenhle příběh tak jednoznačný a jasný jako tady někteří píšou. Viděl jsem ho několikrát a pokaždé mě okouzlil v něčem jiném, možná právě v tom tví to kouzlo "mozaikových filmů". Abych pravdu řekl, poprvé jsem stačil jakž takž stíhat a chápat děj, podruhé se mi zdálo že koukám na jiný film a potřetí jsem byl unešen... Prázdnotou Charlize Theron, rozervaností a zoufalstvím Kim Basinger a dívčím sobectvím a nerozvážností Jennifer Lawrence. Všechni tři herečky skvěle obsazené, své postavy zahrály nenásilně a zdálo by se jako by snad ani moc nehrály, ale to herectví vynikne právě až tehdy, kdy se nesoutředíte na souvislosti a ostatní (to důležité), ale úpěnlivě se zahledíte do jejich tváří. Také se mi líbilo, že žádná z hereček se nesnažila strhnout pozornost vyloženě na sebe, i když by k tomu některé vypjatěší pasáže sváděly. Například role Kim Basinger by se dala označit jako vedlejší, přesto jí vnímám díky tomu jak ji zahrála jako hlavní, a jako jednu z nejlepších v její kariéře. Vidět tento film jedinkrát je prostě žalostně málo a hodnocení pak zákonitě není objektivní. Do karet samozřejmě hraje i krásná hudba, světlo, střih a citlivá režie. Dalo by se pokračovat dlouze a při psaní mám hned chuť se na to vrhnout znovu, takže tudíž jasných 5*! Jen si vzpomenu na tu záverečnou sekvenci, ve které sledujeme tři hlavní ženské postavy za doprovodu té nádherné ústřední hudby mistra Zimmera a naskakuje mi husí kůže... ()
Nevýrazné, stereotypní, nicneřešící. Tyhle mozaikové filmy nemám příliš v lásce a a jsou dle mého názoru hodně přecenovány. Vyjímku tvoří Babel, který je mi z těchto filmů zdaleka nejsympatičtější. Na Planině v ohni se dá pochválit snad jedině slušná hudba, ale jinak...prostě jenom další průměrný film. ()
Všichni srovnávají s Iñárritem a jeho 21 gramy. Filmy mají společného scénaristu v osobě Guillerma Arriagy a podobný styl vyprávění, resp. skládání děje do střípků a časté přecházení mezi časovými rovinami. 21 gramů byl ale geniální počin a málo co ve srovnání s tím obstojí. Tohle je jiný film, od jiného režiséra a já to srovnávám spíše s ostatními filmy podobného ražení a tenhle byl z mého pohledu povedený a patří rozhodně k těm lepším, byť třeba není nejlepší nebo dokonalý. Prázdnota hlavní postavy je ve snímku hlavně ze začátku výborně ztělesněna skvělou Charlize Theron, která mě až doteď nechávala chladným, resp. mě v žádném snímku zatím nepřesvědčila. Tady však obstála, a to jak v poloze životem mrhající Sylvie, tak i v druhé polovině filmu, kdy hledala cestu zpátky. Jinak doporučuji nečíst komentáře k tomuhle filmu předem, protože je to tady samý spoiler, prakticky v každém druhém komentáři. Já to naštěstí neudělal, takže jsem o nic nepřišel a film jsem si docela užil. ()
Pomalu ubíhající příběh třech žen, jejichž osud je určitým způsobem propojen (na to jak, jsem přišla poměrně brzy). V porovnání s filmy Babel a 21 grams je tento příběh pomalejší a do určité míry i klidnější. V druhé půlce se nám osudy všech žen spojí dohromady a mi už pouze sledujeme, jak se puzzle dávají dohromady a jsou nám také dovysvětleny některé detaily (mě třeba dlouhou dobu nedošlo to s těma jizvama). Plusem je výborná atmosféra a herecké představitelky hlavních hrdinek. Jako minus bych viděla režisérskou nezkušenost G. Arriaga, která pravděpodobně způsobila, že jsem občas měla problém udržet pozornost. ()
Arriagovy scénáře vždycky nabízejí hodně zajímavou podívanou, a i když si ho tentokrát rozhodl zrežírovat sám, tak film dopadl překvapivě uspokojivě. I přes pomalejší tempo jsem nakonec byla velmi spokojená, jakým směrem se příběh ubíral. Hodně dobré herecké výkony a skvělá hudba. Když od toho člověk nic moc nečeká, tak nakonec může být příjemně překvapený. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (3)
- Lokality, ve kterých se natáčelo byly: Depoe Bay, Portland v Oregonu a Las Cruces v Novém Mexiku. (Agatha)
- Rozpočet filmu činil 20 milionů dolarů. (Agatha)
- Název snímku může být přeložen do španělštiny jako „El Llano en Llamas“, což je název sbírky povídek Juana Rulfa, jednoho z nejznámějších mexických spisovatelů. (orkadimenza)
Reklama