Režie:
Guillermo ArriagaScénář:
Guillermo ArriagaKamera:
Robert ElswitHrají:
Charlize Theron, Kim Basinger, Jennifer Lawrence, José María Yazpik, Joaquim de Almeida, Tessa Ia, Danny Pino, John Corbett, Brett Cullen, Martin Papazian (více)Obsahy(2)
V americkém dramatu o lásce, zradě a odpuštění od scenáristy a debutujícího režiséra Guillerma Arriagy (Amores Perros, Babel) se prolínají osudy několika postav. Dramatický příběh lásky, zrady a vykoupení je režijním debutem scenáristy Guillerma Arriagy (autora scénářů k filmům Amores Perros či Babel) a prolíná se v něm minulost a přítomnost několika postav oddělených v čase i prostoru. Mariana (Jennifer Lawrence) je šestnáctiletá dívka z mexického pohraničního města, jež se snaží dát dohromady své rodiče, Sylvia (Charlize Theron) je manažerka z Portlandu, jež utrácí život prázdným sexem bez lásky a musí projít citovou odyseou, aby vykoupila svůj dávný hřích. Dvojice Gina a Nick (Kim Basinger a Joaquim de Almeida) se zase musí vyrovnat se svou tajnou láskou, protože ona je vdaná, on je ženatý a oba mají děti a Maria (Tessa Ia) se snaží pomoci svým rodičům, aby našli odpuštění. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (201)
Film sa mi javil z úvodu taký nemasný-neslaný a nezaujmavý bez konceptu. Postupne si ma získal, keď to začalo dávať zmysel a bol som zvedavý, ako to dopadne. Škoda, že niektoré veci boli predvídatelné a nevytvorili napínavejšiu atmosféru. Trošku tam mohli zapracovať thrillerovejšie prvky a bola by to pecka, aspoň pre mňa. ()
Promarněná šance.. Žádná z postav si diváka vyloženě nezíská, což se dříve u filmů scénáristy Guillerma Arriagy nestávalo. Opět se nám prolínají osudy několika postav, jenže tentokrát to není taková jízda. Mnohdy se jede na neutrál, chybí náboj a jakékoliv překvapení, zvrat, které by byly omluvou pro tak pomalu plynoucí film. Potěší několik málo momentů, herci odvádějící standard a Jennifer Lawrence přinášející velmi slušné emoce a potvrzující oscarovou nominaci za Winter's Bone. Pointa je odtajněna poměrně brzy a to, co jsem vytýkal na začátku, tedy absenci zvratu, pokračuje dál. Jen s onou odhalenou pointou. Což asi není to pravé ořechové. Navíc usmíření Sylvie, která se utápí v sexu bez lásky, s vlastní dcerou je poměrně zkratkovité, odosobněné. A to přitom mělo být asi tím, co mělo diváka dostat do kolen. Podobným příběhům by mělo na čas asi odzvonit, protože s nimi v posledních letech vyrukoval kdekdo. Ostuda to není, ale mírný nadprůměr taky díru do světa neudělá. Víc bych příště zamakal na příběhu.. ()
Nevýrazné, stereotypní, nicneřešící. Tyhle mozaikové filmy nemám příliš v lásce a a jsou dle mého názoru hodně přecenovány. Vyjímku tvoří Babel, který je mi z těchto filmů zdaleka nejsympatičtější. Na Planině v ohni se dá pochválit snad jedině slušná hudba, ale jinak...prostě jenom další průměrný film. ()
Nezávislý americký film o jedné fatální vraždě má diskontinuální organizaci děje s dvěmi větvemi paralelního vyprávění, které tedy nejsou lineární, ale skáčou v čase do minulosti a zpět do přítomnosti, aby se následně prolnuly ve finále. Tyto postmoderní manýry nebudou vyhovovat každému, už jen proto, že není snadné se v tomto mixu orientovat a zde je navíc evidentně autorovým záměrem správně složit poslední díl této skládačky až v závěru filmu. Bez ohledu na tyto osobní preference by tento film mohl zaujmout příznivce psychologického dramatu i opravdu hodně netradiční detektivky. Produkce: 2929 Productions ()
Zdaleka, zdaleka není tenhle příběh tak jednoznačný a jasný jako tady někteří píšou. Viděl jsem ho několikrát a pokaždé mě okouzlil v něčem jiném, možná právě v tom tví to kouzlo "mozaikových filmů". Abych pravdu řekl, poprvé jsem stačil jakž takž stíhat a chápat děj, podruhé se mi zdálo že koukám na jiný film a potřetí jsem byl unešen... Prázdnotou Charlize Theron, rozervaností a zoufalstvím Kim Basinger a dívčím sobectvím a nerozvážností Jennifer Lawrence. Všechni tři herečky skvěle obsazené, své postavy zahrály nenásilně a zdálo by se jako by snad ani moc nehrály, ale to herectví vynikne právě až tehdy, kdy se nesoutředíte na souvislosti a ostatní (to důležité), ale úpěnlivě se zahledíte do jejich tváří. Také se mi líbilo, že žádná z hereček se nesnažila strhnout pozornost vyloženě na sebe, i když by k tomu některé vypjatěší pasáže sváděly. Například role Kim Basinger by se dala označit jako vedlejší, přesto jí vnímám díky tomu jak ji zahrála jako hlavní, a jako jednu z nejlepších v její kariéře. Vidět tento film jedinkrát je prostě žalostně málo a hodnocení pak zákonitě není objektivní. Do karet samozřejmě hraje i krásná hudba, světlo, střih a citlivá režie. Dalo by se pokračovat dlouze a při psaní mám hned chuť se na to vrhnout znovu, takže tudíž jasných 5*! Jen si vzpomenu na tu záverečnou sekvenci, ve které sledujeme tři hlavní ženské postavy za doprovodu té nádherné ústřední hudby mistra Zimmera a naskakuje mi husí kůže... ()
Galerie (35)
Zajímavosti (3)
- Název snímku může být přeložen do španělštiny jako „El Llano en Llamas“, což je název sbírky povídek Juana Rulfa, jednoho z nejznámějších mexických spisovatelů. (orkadimenza)
- Rozpočet filmu činil 20 milionů dolarů. (Agatha)
- Lokality, ve kterých se natáčelo byly: Depoe Bay, Portland v Oregonu a Las Cruces v Novém Mexiku. (Agatha)
Reklama