Reklama

Reklama

Naděje umírá poslední. Z dílny bratrské dvojice vietnamských emigrantů Tony Bui (nar. 1973) a Timothy Linh Bui (nar. 1970) známe dva snímky, spjaté s jejich rodnou zemí. Jednak Tři sezóny (1999), líčící v propojených povídkách příběhy několika lidí žijících v Ho Či Minově městě, a pak Zelený drak (2000), v němž se odvíjejí osudy několika přistěhovalců, kteří se po ukončení války ve své zemi dostali do kalifornského uprchlického tábora. Ve filmové kariéře pak pokračoval pouze starší ze sourozenců, který se odpoutal od své etnické příslušnosti a natočil drama Čekání na zázrak, v němž sledoval několik obyvatel Los Angeles, jejichž zoufalé a osamělé osudy se v předvánoční době protnou. Striptérka Rose (Jessica Bielová), starající se o nemocného synka, plachý majitel pohřebního ústavu Qwerty (Eddie Redmayne), propuštěný kriminálník Jack (Ray Liotta), váhající nad pomstou, a bývalý kněz Charlie (Forest Whitaker), hledající sílu ukončit svůj život – to jsou hlavní protagonisté filmu, odehrávajícího se z velké části pod rouškou tmy. Melodramatické příběhy postav v sobě mají nepopiratelnou citovou působivost hlavně díky prestižnímu hereckému obsazení, které dokázalo překonat i některé scenáristické naschvály. Zvláštní zmínku si zaslouží práce francouzského kameramana Jonathana Sely, přesvědčivě zachycující v noirových odstínech noční zákoutí Los Angeles a svým namodralým laděním (jež zřejmě dalo filmu originální název) také citové rozpoložení hlavních aktérů snímku. (Česká televize)

(více)

Recenze (168)

ladyDOOM 

všechny recenze uživatele

Sice mě tyhle spletitý náměty alá Iňarritu vždycky bavily, ale asi už přestávám být depresivní pesimistka, protože žádný pocit uspokojení se nedostavil. Hlavní hrdinka se mi líbila (i jako žena), ale to je asi tak všechno. Překvapivě se tvářící film, který ale odhadnete v několika prvních okamžicích a už jen čekáte a čekáte, až se tak stane. A mě to čekání přišlo vážně dlouhé. Člověk by z toho až pomalu spáchal sebevraždu... ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Do chvíle, než začne sněžit, se jedná o vizuálně velmi povedený mozaikový film. S pádem první vločky padá i úroveň filmu, v momentě, kdy je taťka zasypán hromadou sněhu a z rukou mu padá fotografie, mně spadla čelist a já v němém úžasu sledovala, jak hluboko je najednou možné klesnout. Z deprese do patosu za necelé dvě hodiny, to je celkem šrumec. Bohužel si ten závěr ani při nejlepší vůli nedokážu odmyslet, nad některé přepjaté scény bych se i povznesla (druhé setkání s transsexuálem je jednou z nejhloupějších sekvencí vůbec, některé její scény by se neztratily v dobré parodii), ale patos nad umělými vločkami neskousnu. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Pěkný film, který se mi velmi líbil, byť z krapet přeslazeného závěru jsem byl mírně otrávený. Pokud jde o obsazení, Jessica Biel mě zas tak nebere (byť scéna s jejím tanečkem u tyče za doprovodu úžasné skladby Werewolf od Cat Power je pravděpodobně vrcholem celého snímku), Eddie Redmayne mi je vyloženě protivný, a zbytek ansámblu hraje "pouze" velmi dobrý standard, z něhož vyčnívá jen výkon Patricka Swayzeho, který je zde ve své poslední roli naprosto famózní. Nikdy bych nevěřil, že to někdy napíšu, a jeho úmrtí před 5 lety mě tehdy vcelku nechalo chladným, ale toho chlapíka je vážně škoda - byl to dost možná mnohem lepší herec, než jsem si kdy stačil uvědomit. Celkově se nemohu ubránit dojmu, že POWDER BLUE představuje typ filmu, kterých jsem v poslední době už viděl mraky - mám na mysli všechny ty mozaikovitě vystavěné příběhy o lůzrech a vyděděncích společnosti, kde se v jedné scéně šuká, v další umírá, aby v tom byl pěkně působivý kontrast, všichni mají posraný život, mizernou práci a nad hlavou Damoklův meč hrozící smrti či chudoby - ale pořád to nic nemění na tom, že když je takový film dobře natočený, rozhodně stojí za vidění. Snad si lze jen postesknout, že je tam vše tak vážné, že už nezbude žádné místečko ani pro špetku humoru, který by tu tíseň a všudypřítomnou vážnost trochu odlehčil, ale nechť - na tomto poli filmů je humor nahrazen nadměrným výskytem nepravděpodobných momentů, které hraničí se zázrakem, a nezbývá asi, než se s tím smířit. Protože něco takového, jako většina děje tohoto filmu, by se v "realitě" nikdy stát nemohlo, přiznejme si to. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Ty vole, Patrick Swayze to zabil. Já si říkal, že mi jeho postava je hrozně povědomá, ale až z titulků jsem zjistil, že ho hrál on. No to mi ho vyždímej... Jinak jde o takovou až klasickou sladkobolnou mozaiku různě zajímavých příběhů. Linie s Liottou je nezajímavě předvídatená, linie s Redmaynem takřka nevyužitá (dělá z něj jen pouhého přicmrndávače, což je vzhledem k hereckému obsazení postavy škoda, Redmayne je dost zajímavý herec), linie s Whitakerem má zajímavý námět, křesťan, kterého omrzí život, jeho víra je však tak silná, že mu brání spáchat sebevraždu (objeví se v ní ale lisa Kudrow ve své dosud nejlepším hereckém projevu, co jsem viděl) no a linie s Jessicou Biel asi ulpí v paměti nejvíce a nejdéle. Nejen proto, že v ní Biel hraje striptérku, která po sobě během vystoupení lije horký vosk (ale skvělá scéna), ale i proto, že je nejpestřejší, nejpropracovanější a lidsky nejpřijatelnější a nejvděčnější. A je v ní Patrick Swayze ve své asi nejbizarnější roli. 3.5* ()

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Lehce protkané tragické osudy ztracených existencí. Žádný emo ždímání slz se ale nekoná. Z chladného průměru to nevytáhne modrý filtr, ani sympaticky se snažící herci. Takových filmů už tu byly mraky. Nakonec si to stejně budou všichni pamatovat díky striptýzu ramenaté Jessice Biel. Poslední film Patricka Swayzeho. RIP. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (7)

  • Forest Whitaker je jediný, kdo ze čtyř hlavních postav nemá modré oči. Zároveň jako jediný nevstoupí do striptýzového klubu, kde Rose-Johnny pracuje. (viperblade)
  • Swayze musel být ve filmu důkladně nalíčen, aby nebyla poznat jeho postupující nemoc, jíž zanedlouho podlehl. (Sfinkter)

Reklama

Reklama