Reklama

Reklama

Devítky

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Gary sa rozišiel s priateľkou a pri pálení jej vecí to preženie s horľavinami. Vzápätí sa opije, šoféruje, vezme si crack a nakoniec havaruje. Vytriezvie až v nemocnici. Súd mu nariadi domáce väzenie, na ktoré má dohliadať optimistická novinárka Margaret. Presťahuje ho do dočasne prázdneho domu, pretože jeho majiteľ, spisovateľ, je na turné v Kanade. Gary sa zoznámi so Sarah – atraktívnou, zdanlivo spokojnou susedkou. Aj priateľstvo s Margaret sa zdarne vyvíja. Lenže... Dejú sa prečudesné veci – Greg nachádza zápisky a vôbec si nevie spomenúť, že ich napísal, počuje hlasy. Je naozaj Garym, alebo je niekým celkom iným? A to je len začiatok... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (245)

Wysch 

všechny recenze uživatele

Moc zajímavý počin nezávislé ruky. Pozor!! Film není prvoplánově chytrým filmem. Jeho rozměr a myšlenka nepatří k zrovna překvapivým faktorům, originalitou film taky příliš netočí, přesto je to hodně silný a inteligentní snímek, který kombinuje chronologii příběhů rozhozenou do stran, práce s vizuálnem doplňuje práci s audiem (např. zpívající Hope Davis), scénář se skládá prvotně ze tří příběhů, ale nejsou důležité, důležitý je ten čtvrtý a finální. Pokud si divák při sledování všímá určitých detailů, je potěšen ve chvíli, kdy se objeví poprvé název "knowing", potom chytá stéblo a film se pro něj stává už jen příběhem, který musí dosledovat. Proto Devítky nejsou primárně a prvoplánově směřovány do žánru inteligentních filmů. Nedají se srovnávat s Donniem, Butterfly a podobnými filmy. Tady totiž není důležitá práce s časem, ale práce s divákem a alternací vesmíru. Úkolem režiséra nebylo překvapit zdrcující pointou. Pointa Devítek totiž vůbec překvapivá není, je ale logickým vyústěním příběhu a zasluhuje drobný potlesk. Zpočátku se zdá, že film přeroste nezávislou režisérskou hlavu, ale teprve časem zjišťuješ, že tomu tak není a režie to zmákla zkormidlovat na jedničku. Rozhodně se dá film pochopit po první produkci, resp. ještě během ní, není to účelově chytrý film, má za úkol jen pobavit, což se mu komorní atmosférou a skvělými herci opravdu daří. Ryan Reynolds je přesný, bez chyby a úděsně výborný. Začínám ho nemít rád, protože mě nepřekvapuje chybami (pokud nepočítám úlety na začátku kariéry). [DVD] dávám DEVÍTKU z deseti. ()

anderson odpad!

všechny recenze uživatele

Do istej chvíle som chcel tomuto filmu udeliť 3*, nakoľko som tvorcov podozrieval zo síce nevtipnej, ale predsa len paródie na LOST. Po nepochopení "pointy", resp. po neschopnosti uveriť, že tvorcovia vážne nakrútili pseudofilozofický "žvást" s ktorým som zabil vyše 90 minút svojho drahocenného času, som si ale našťastie prečítal tunajšie 4 a 5* komentáre a je to odpad ako bič. Ale na komentároch som sa od srdca zasmial. Ďakujem. :-) Apropo je to ešte horšia sprostosť ako STAY. (4.7.2010) ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Festival divných věcí, který nutí přemýšlet. Fakt, tady je jedna divná scéna za druhou. Jenže to sotva celé nějak drží pohromadě, což ale chápu, že není těžké udržet, jelikož natočit něco takového a zvládnout v tom na výbornou děj jen tak nejde. To mě ale dostává k další věci, a to závěru, který jsem prostě čekal větší, ale vymyslet k tomu fakt pořádný konec nezvládne jen tak někdo... A kdoví, jestli jsem si ten konec nevyložil jinak, jelikož já jsem schopný pochopit závěr i v té nejprimitivnější blbosti jinak, než je. Jako celek je to film plný občas funkčních podivností, nutící přemýšlet, pár scén je fakt super a má to čím zaujmout, ale pak jsou tu scény, co jsou úplně mimo a režisér ten příběh sotva zvládl nějak udržet... 3* ()

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Avatar v reálném světě. Nebo si někdo hodně specificky zfilmoval vlastní verzi The Sims, s tím, že název radši změnili, aby fanoušci hry nešíleli z nezvyklého podání? Ten kopec něčeho ve tvaru drahokamů, co mají simíci nad hlavou, mizící v závěru filmu v dáli, těsně po záběru, kdy se kamera vzdaluje z jednoho domu nad celé "městečko", by tomu dost nasvědčoval. Tenhle film chápu celkově jako metaforu závislosti na počítačových hrách, kdy se hráči s herním zážitkem a hrdinou tak sžijí, že se jim absolutně nechce zpátky do své reality. Já to chápu, taky jsem desítky, ba i stovky hodin prožila v těle Snakea, sima, CJe, týpka s čárovým kódem na zátylku, nebo Geralta z Rivie. A taky se kolem mě míhaly postavy, které se mi snažily připomenout, že patřím do jiného světa a je čas jít. A taky se mě, ač né tak vážně jako hrdinu filmu, tahle závislost nadále drží a ještě dnes jdu hledat Mary mezi mlhu a popel. Beze mě by to přeci nešlo. Film průměrný, metafora skvělá. ()

Tommy987 

všechny recenze uživatele

Zaujímavé, rozhodne zaujímavé. Podobné puzzlovité soft-mind-fuck záležitosti stoja väčšinou len na atmosfére a pointe (u The Nines tieto atribúty fungujú na výbornú), no v tomto prípade by film relatívne obstál aj v prípade, keby pointa bola aj menej funkčná či menej jasná. Ťažko sa o tom píše, aby toho človek príliš veľa nevyzradil, no výborne sa tu tematizuje vnímanie reality, resp. možnosť fungovania viacerých realít, pričom sa to celé zameriava na svet médií a televízie. V rozprávaní sa postupne dostávame od "reálneho" príbehu (bez kamier) o hercovi k príbehu o tvorcovi televízneho seriálu, ktorý je poňatý vo forme reality show, až k samotnému seriálu. Celé to potom spája nielen rovnaké herecké obsadenie vo všetkých častiach, ale aj (zo začiatku len tušená) vnútorná prepojenosť skrz hlavnú "pointu" filmu. Tento film si priam koleduje o hodnotenie 9 / 10 a aj ho odo mňa dostane. Predsa len, Donnie Darko či Southland Tales to nie je... ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Dom, v ktorom sa Gary zdržiava a Gavin žije, je skutočný dom režiséra Johna Augusta. (Abiosis)
  • V tretej časti filmu ("Knowing") je na poznávacej značke Gabrielovho auta napísané 54P-X63. Súčet 5+4 a 6+3 je deväť a P a X sú od seba v abecede vzdialené deväť miest. (Abiosis)

Reklama

Reklama