Reklama

Reklama

Devítky

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Gary sa rozišiel s priateľkou a pri pálení jej vecí to preženie s horľavinami. Vzápätí sa opije, šoféruje, vezme si crack a nakoniec havaruje. Vytriezvie až v nemocnici. Súd mu nariadi domáce väzenie, na ktoré má dohliadať optimistická novinárka Margaret. Presťahuje ho do dočasne prázdneho domu, pretože jeho majiteľ, spisovateľ, je na turné v Kanade. Gary sa zoznámi so Sarah – atraktívnou, zdanlivo spokojnou susedkou. Aj priateľstvo s Margaret sa zdarne vyvíja. Lenže... Dejú sa prečudesné veci – Greg nachádza zápisky a vôbec si nevie spomenúť, že ich napísal, počuje hlasy. Je naozaj Garym, alebo je niekým celkom iným? A to je len začiatok... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (245)

Wysch 

všechny recenze uživatele

Moc zajímavý počin nezávislé ruky. Pozor!! Film není prvoplánově chytrým filmem. Jeho rozměr a myšlenka nepatří k zrovna překvapivým faktorům, originalitou film taky příliš netočí, přesto je to hodně silný a inteligentní snímek, který kombinuje chronologii příběhů rozhozenou do stran, práce s vizuálnem doplňuje práci s audiem (např. zpívající Hope Davis), scénář se skládá prvotně ze tří příběhů, ale nejsou důležité, důležitý je ten čtvrtý a finální. Pokud si divák při sledování všímá určitých detailů, je potěšen ve chvíli, kdy se objeví poprvé název "knowing", potom chytá stéblo a film se pro něj stává už jen příběhem, který musí dosledovat. Proto Devítky nejsou primárně a prvoplánově směřovány do žánru inteligentních filmů. Nedají se srovnávat s Donniem, Butterfly a podobnými filmy. Tady totiž není důležitá práce s časem, ale práce s divákem a alternací vesmíru. Úkolem režiséra nebylo překvapit zdrcující pointou. Pointa Devítek totiž vůbec překvapivá není, je ale logickým vyústěním příběhu a zasluhuje drobný potlesk. Zpočátku se zdá, že film přeroste nezávislou režisérskou hlavu, ale teprve časem zjišťuješ, že tomu tak není a režie to zmákla zkormidlovat na jedničku. Rozhodně se dá film pochopit po první produkci, resp. ještě během ní, není to účelově chytrý film, má za úkol jen pobavit, což se mu komorní atmosférou a skvělými herci opravdu daří. Ryan Reynolds je přesný, bez chyby a úděsně výborný. Začínám ho nemít rád, protože mě nepřekvapuje chybami (pokud nepočítám úlety na začátku kariéry). [DVD] dávám DEVÍTKU z deseti. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Pointa je vlastně pěkná a logická, na druhou stranu člověk během rafinovaného vyprávění čekal nějakou výbušnější tečku. The Nines je rozhodně chytrá nezávislárna, která prokazuje fantazii a hravost Johna Augusta a pro mě překvapivě i herecký talent Ryana Reynoldse. Těším se, až to budu s někým moct rozebírat. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Nedá se říct že by mě film zklamal, spíše jsem postrádal podstatně více silných a napínavých scén. Zpracování bylo velice skromné až komorní. Podobně u mě probíhal Man of the Earth. Tyhle konverzačky mi nevadí, jen mám raději trošku akčnější ladění sci-fi. Nemám jediný důvod chtít vidět tento film znovu. 50% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Deviatky je film, ktorý dokáže na začiatku chytiť, rýchlo uviesť zápletku a diváka udržať do konca v napätí. Potom ani tak nezáleží na tom, či ste s onou veľkou pointou spokojní, pretože ste sa nenudili a nesledovali čas. Deviatky treba brať ako metaforu života scenáristov seriálov a videohier, ktorí vytvárajú nové svety s postavami, ktoré môžu kedykoľvek odstrániť, alebo seriál (nový svet) rovno zrušiť. Takže až zas tak prvoplánovo mysteriózny tento nezávislý/béčkový/mainstreamový film nie je. Za odvahu niečo podobné natočiť dávam vyššie hodnotenie, režisérsky je to trochu odfláknuté. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Tři příběhy, které se ke konci protnou. Tři pohledy na kreativitu a její nástrahy hrozící tvůrcům i tvořenému dílu. Člověk - jako tvůrce - může mít pocit, že je bůh, jenomže ani to ho nespasí před tím, aby ho svět, který sám vytvořil, zcela nepohltil. Jako například herce, které ničí jejich role, spisovatele, kteří žijí svými texty a patrně i tvůrce videoher posedlé hrou. V takovém umanutí se stává, že tvořené postavy začnou vést vlastní život a chovat se jinak, než jejich autor/tvůrce plánoval. Loutky se občas dokážou utrhnout ze svých provázků. ____ Film je mnohoznačný dějem i třífázovou strukturou a můj výklad je jeden z mnoha možných. Závěrečná pointa KOUSEK DĚJE, že je Země a vše na ní hrou, kterou vytvořila jakási vyšší bytost a teď ji pro zábavu hraje spolu s lidmi, je jen prvnotní nápad, který rozvíjí vcelku zábavnou úvahu na téma kreativity, ale i nemožnosti vnímat jednotně například umělecké dílo. ____ Tři příběhy se liší způsobem natáčení i atmosférou. Začíná to relativně vtipnou epizodkou ze života jednoho herce v krizi, pokračuje dokumentárním pronásledováním scénáristy bez charakteru a končí rodinnou selankou, kterou rozmetá fakt, že není reálná. _____ Božská linka není jediné pojítko, postavy příběhů se vracejí pokaždé v trochu jiné roli, ale vždycky v podstatě se stejným charakterem. Jejich proměna je jen vnějšková. Překvapí slušný výkon Ryana Reynoldse ve všech částech snímku a sympatická Melissa McCarthy. V reálu by takový pár asi nevznikl, ale tady jim to spolu fakt sedlo. /3. 12. 13./ ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Hlas kameramana, ktorý kladie otázky v druhej časti filmu ("Reality Television"), patrí režisérovi Johnovi Augustovi. (Abiosis)

Reklama

Reklama