Režie:
Ben WheatleyScénář:
Amy JumpKamera:
Laurie RoseHudba:
Clint MansellHrají:
Tom Hiddleston, Jeremy Irons, Sienna Miller, Luke Evans, Elisabeth Moss, James Purefoy, Keeley Hawes, Peter Ferdinando, Sienna Guillory, Reece Shearsmith (více)Obsahy(2)
Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)
(více)Videa (8)
Recenze (109)
Psychologické, šílené, morbidní, přeživší, primitivní, v rozkladu, sociální. Chápu, že pro spoustu lidí to muselo být naprosto zvrácené, a absolutně pozbývající jakoukoli logiku. On ten spisovatel, co napsal knižní předlohu, rád píše o sociálních problémech, o psychologii a primitivních pudech člověka. Své postavy zažene do nějaké izolace, zavře je na jednom místě a pak už jen sleduje jak pracuje čas a psychika jednotlivců. Líbilo se mi to, herecky zajímavé, prostředí odpovídající, začátek pokaždé trochu Kavkovský (na zámek a pořád dokolečka). Dobrý. ..jak umělecké.. ()
Veľmi zvláštne dielo. 2* dávam za skvelého Hiddlestona a úžasné vizuálne spracovanie. Výprava je skutočne famózna obzvlášť pri 4 miliónovom rozpočte. Hlavná dejová myšlienka úpadku mrakodrapu a ľudskej morálky tiež nie je zlá ale scénaristicky je to skrátka totálny nezmysel. Film kladie priveľa otázok a nedáva žiadne odpovede (prečo keď niekto skočí z okna polícia nič nevyšetruje? Prečo nájomníci po počiatočných problémoch s elektrinou a neskorším vraždením budovu neopustia?) Premena ľudí v pudové zvieratá je skrátka plná logických nezmyslov a divák sa nezmôže na nič iné len WTF.....je to škoda lebo tá forma je skutočne famózna. P.S: zaujímalo by ma na aké kamery sa to natáčalo....pretože celkovou štylizáciou to vyzerá jak film ktorý natočili niekedy v 70. rokoch- takú retro atmosféru som naozaj dlho nezažil. ()
Dejte Wheatleymu směšných pár milionů a on vám naservíruje takové vizuální orgie, o jakých se i o několik řádů dražším produkcím může jenom zdát (což dokázal už předchozím Polem v Anglii za pár set tisíc liber). Ale vizuální stránka tu představuje pouze špičku důmyslně vystavěného ledovce, kterou si sice všimnete už při letmém pohledu, ale pod kterou se zároveň ukrývají pevné a mnohem důležitější základy. High-Rise je totiž především výtečně napsaný, se spoustou kontrastních motivů, kdy v jednu chvíli přihlížíme cynické vizi dystopické společnosti plné mravního úpadku a okázalé opulentnosti a následně ji vystřídá – případně v rámci té samé scény okoření – špetka jemného humoru, jenž se nesnaží zbytečně tlačit na pilu. Soundtrack sice při samostatném poslechu asi příliš fungovat nebude, ale ve spojení s obrazem hudba skvěle dotváří atmosféru a vyvolává různorodé emoce a zároveň jsou přechody mezi jednotlivými motivy často nevyzpytatelné, avšak vždy zcela funkční. Že bude další režisérův film zase malá produkce, jejíž příběh nás zavede do jednoho skladiště, ze kterého postavy pravděpodobně za celou dobu nevytáhnou paty? Nemám nejmenší pochybnosti o tom, že to Wheatley nejenže zvládne ukočírovat, ale vyjde z toho se ctí. V High-Rise totiž dokázal, že hravě zvládá udržet divákovu pozornost i na relativně malém prostoru. 85% ()
Mě to pořád připomínalo Panel Story od Chytilové :D ....Ale vážně.. V základním nastavení prostředí, nástřelu charakterů a směřování děje je to asi v pořádku, ale cca od konce 1/3 se to začne rozpadat dramaturgicky a dynamicky.. a to tak, že ke konci už je z toho vyloženě otravná záležitost.. Ten plánovaný, drtivý úder na solar ballardovskou pěstí chladného nadhledu, se prostě jaksi nekoná.. A je to škoda.. Mám pocit, že mnohem lépe by to vyniklo jako tv minisérie, kde by se to na zásadně větším prostoru dalo uchopit mnohem soustředěněji a nápaditěji.. ()
V posledních snímcích se s Wheatleyem rozcházím a to rapidním způsobem. Tohle snad nemohl natočit tvůrce geniálního Kill List s perfektní optikou a depresivní atmosférou. High-Rise - nejhorší explicitní zobrazení násilí, co jsem kdy viděl. Že bude patřit Ben k tomu nejhoršímu ze Cinematiku jsem nečekal. [Cinematik, Piešťany 2016] ()
Galerie (56)
Zajímavosti (12)
- Keď v roku 1975 kúpil Jeremy Thomas po prvýkrát práva na sfilmovanie tohto diela, uvažoval o zverení réžie Nicolasovi Roegovi. (beso74)
- Keď Cosgrove (Peter Ferdinando) a jeho priatelia prehľadávajú supermarket, môžeme vidieť Pangbournea (James Purefoy) ako so sebou nesie cenu BAFTA, britský ekvivalent Oscara. (Eeve)
- Vo filme odznejú dve verzie piesne "SOS" od skupiny ABBA – prvá od skladateľa filmovej hudby Clinta Mansella a druhá od skupiny Portishead. Skladba od ABBA vyšla v roku 1975, v rovnakom čase ako knižná predloha filmu. (Eeve)
Reklama