Režie:
Ben WheatleyScénář:
Amy JumpKamera:
Laurie RoseHudba:
Clint MansellHrají:
Tom Hiddleston, Jeremy Irons, Sienna Miller, Luke Evans, Elisabeth Moss, James Purefoy, Keeley Hawes, Peter Ferdinando, Sienna Guillory, Reece Shearsmith (více)Obsahy(2)
Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)
(více)Videa (8)
Recenze (109)
Čtvrt hodiny před koncem stále nevím, oč vlastně jde a proč se nájemníci jednoduše nespakují a neodejdou jinam, i kdyby jen nakoupit (to bude nějaká strašně chytrá alegorie). V posledních pěti minutách se aspoň zasměju scéně s deodorantem. Na závěr poděkuji bohům za to, že má Hiddles pěkný zadek, takže ty dvě hodiny nebyly ÚPLNĚ o ničem. ()
I když jsem se opravdu snažila o tom pochopit logiku celého filmu a byla jsem otevřená všem alternativám, na konci mi zbyl jen velice zmatený pocit, ze všeho a taky dost možná největší zklamání dosavadní sezóny. Wheatley není mainstreamový režisér, ale měl by umět přinejmenším zaujmout diváka alespoň nějakou. Tady se tomu snažíte přijít na kloub ale přichází jen nuda, zmatek a občasné zhnusení. ()
Kill List se mi nelíbil, ale měl alespoň nějakou atmosféru. Tohle chce být jakousi vizí post-kapitalistické společnosti, ale ta vize je jak od nějakého gymnazisty. Wheatley pokračuje ve svých těžkopádných, pro mě nepříjemných a strašně otravných filmech, které jsou o ničem takovým tím blbým způsobem. Po skončení mě vždycky napadne proč by to vůbec někdo chtěl točit, že to musela být strašná nuda už tvořit. Někomu tyhle hloupoučké in-depth vize mohou vyhovovat, ale mě vyloženě otravují svou existencí. Party v renesančních kostýmech jako symbol zkažené society? Paní přijede na koni a 'Which one of you guys will fuck me up the arse?' Přesně vím, o co se snažil, ale přesně vím, že to zůstalo u studentského pokusu. ()
// Dekonstrukce společnosti, za kterou by se ani Kubrick nestyděl? Skoro. Něco tomu schází, některé charaktery nejsou tak úplně dotažené, ale jako celek to je mnohem zajímavější, než jak to na první pohled vypadá. A konečné pasáže jsou pak přímo předávkované vizuálními nápady, na které byla radost se dívat. Takový dvouhodinový videoklip s přesahem. Místy nuda, jinak ale mimořádně povedený experiment. 7-8/10 ()
Totálně nudná, smysl nedávající a ulítlá šílenost toho nejhrubšího zrna. Asi na tuhle látku nejsem dostatečně "inteligentní".Jestli si svého života alespoň trošku vážíte, prostě se tomuhle snímku vyhněte, ušetříte si dvě hodinky na jiné a dost možná zábavnější aktivity. Úplný odpad to není ale šanci byste tomu měli dát jen v nejkrajnější nouzi - pak mi ale neříkejte, že jsem vás nevaroval. 2/10. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (12)
- Celosvětová premiéra proběhla 13. září 2015 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (BMW12)
- Keď v roku 1975 kúpil Jeremy Thomas po prvýkrát práva na sfilmovanie tohto diela, uvažoval o zverení réžie Nicolasovi Roegovi. (beso74)
- Vo filme odznejú dve verzie piesne "SOS" od skupiny ABBA – prvá od skladateľa filmovej hudby Clinta Mansella a druhá od skupiny Portishead. Skladba od ABBA vyšla v roku 1975, v rovnakom čase ako knižná predloha filmu. (Eeve)
Reklama