Režie:
Rowan WoodsScénář:
Roy FreirichKamera:
Eric Alan EdwardsHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Jackie Earle Haley, Dakota Fanning, Kate Beckinsale, Guy Pearce, Kevin Durand, Forest Whitaker, Jeanne Tripplehorn, Josh Hutcherson, Embeth Davidtz (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Během jednoho úplně obyčejného dne se nepříčetný muž vřítil do Los Angeleské restaurace a začal jen tak střílet po přítomných zákaznících. Ti kteří unikli smrti, byli samozřejmě hluboce zasaženi. Ovšem každý z nich se s tím vyrovnává trochu jinak: mladičká Anne Hagen (Dakota Fanningová) se díky vyprávění její verze události stane ve škole populární; její kamarád Jimmy Jaspersen (Josh Hutcherson) se uzavře před světem a přestane mluvit; servírka Carla Davenport (Kate Beckinsaleová) začne zanedbávat své dítě a prožije několik vulgárních vztahů; Dr. Bruce Laraby (Guy Pearce) ztratí své sebevědomí a zkouší experimentální léčbu; a chorobný gambler Charlie Archenault (Forest Whitaker) věří, že bude mít štěstí ve hře a vsadí všechny své peníze, bohužel má smůlu. (HBO Europe)
(více)Recenze (90)
Chápu, že účast při hromadné vraždě způsobí trauma, se kterým se člověk může a nemusí vyrovnat a také chápu, že to vyrovnávání má u každého jiný průběh. Nicméně tady mi to přišlo lehce přitažené za vlasy a zejména postava Guy Pearce jednala z mého pohledu naprosto nepochopitelně. Na druhou stranu tu byl zástup hereckých hvězd, jejichž výkony nelogické chování postav zastínily. 70% ()
V tomto dramatu se silným hereckým obsazením sužuje pět hlavních postav trauma z tragické události, které má podobu přestřelky v restauraci za bílého dne, po niž přijde o život člověk. Pachatel se bezprostředně po činu zastřelí a divák zůstane ochuzen o motiv jeho konání. Postavy se s událostí vyrovnávají po svém. Svobodná matka Kate Beckinsale začne lovit muže, Dakota Fanning se dá na víru, Forest Whitaker propadne hazardu a tak dále. Z vedlejších postav zaujme Jackie Earle Haley. Snaha o zachování autentičnosti se režisérovi Rowanu Woodsovi daří a možná, že i některé postavy by se v reálu takto nějak po podobném traumatu chovaly, ale přesto občas film sklouzne do nevyrovnaného pojetí. Na druhé straně díky určité syrovosti divák s většinou postav nesoucítí, a to snímek činí zajímavým a nevšedním. ()
Pravda je někdy dost krutá a je na každém, jak se s ní smíří...Závěrečná scéna "pod stolem" mě ohromila a ukázala, že přijmout realitu je někdy dost těžké. Výkony všech herců jsou přesvědčivé, prostředí reálné a příběh - ze života, na němž lze dobře ukázat, co se může stát vlivem jednoho člověka a jeho rozhodnutí. ()
Naprosto průměrný snímek, na který po závěrečných titulcích hned zapomenete. Film slibuje příběh o tom, jak se oběti násilného činu vyrovnávají se situací poté. Ve skutečnosti vypráví spíš příběhy jednotlivců bez návaznosti na případ vraždy. Postavy jsou nepřesvědčivé a co hůř i nezajímavé.. Pustila jsem si to v podstatě jen kvůli Dakotě, abych si doplnila její filmografii.. ()
Vypadalo to slibně, ale zbylo veliké bohužel. Jedno se tvůrcům musí nechat - sehnat takovéhle obsazení a natočit takhle banální, nezajímavý a táhnoucí se film je v jistém směru neskutečné umění. Jediný nával emocí, který jsem v souvislosti s tímhle snímkem pocítil, byla deprese způsobená ne jeho vyzněním, ale hodinou a půl neskutečné bídy a pocitem naprosto ztraceného času. Špatně natočené a odvyprávěné, nulově gradované, nehorázně nudné a prázdné. Podobné Seven Pounds stavělo na stejném modelu - ale tam se povedlo udržet alespoň určitý stupeň zajímavosti a podařila se úderná koncovka, o čemž se tady nedá mluvit ani náhodou. Nepovedlo se nic - ani obsah, ani forma. ()
Galerie (20)
Photo © Monolith Films
Zajímavosti (2)
- V scéne oživovania pacienta je jasne vidieť na monitore nápis "leads off" (zvody odpojené). Lekár by teda na pulzovú frekvenciu čakal márne. (BlackTom)
- Kolovala tvrzení, že bylo těžké s Dakotou Fanning spolupracovat a že se dost jejích scén muselo sestříhat. Režisér Rowan Woods tyto pověsti ovšem popírá. (zajda404)
Reklama