Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Gruz 200, je označenie špeciálneho nákladu. Nákladu, ktorý je dovážaný do Sovietskeho zväzu z Afganistanu. Prebieha afgánska vojna a označenie Gruz 200 sa používa pre mŕtve telá sovietskych vojakov. Tento film zachytáva morálny a etický úpadok sovietskeho národa nepriamo postihnutého vojnou. Artem, profesor vedeckého ateizmu, sa kvôli pokazenému autu dostáva do priamej konfrontácie so “zdravým sedliackym rozumom“... a to noc ešte len začína... (baruss)

(více)

Recenze (104)

Loki81 

všechny recenze uživatele

Tak na takovou bizarnost jsem cekal hooodne dlouho a ani me moc neprekvapuje, ze prisla prave z ruske produkce. Neskutecne realne syrove vykresleni 'rudeho' prostredi osmdesatych let, spina a sed, mentalita a chovani lidi, zavareninove sklenice plne lihu protekajici hrdly ve me vyvolaly ty nejsilnejsi pocity odporu a nechuti. Patou * vybojovala nechutna flegmaticka matka krale perverzaku kapitana Zhurova... Otevreny konec bez obavaneho happyendu jsem jen uvital... Musim ale priznat, ze me par okamziku temer rozesmalo a to hlavne diky nehoraznemu soundtracku, ktery pusobi v nekolika scenach opravdu komicky... kazdopadne Balabanov umi. Se SSSR na vecne casy a nikdy jinak!!!! ()

Heraldika 

všechny recenze uživatele

No pár drsných filmů jsem už viděla, ale po tomhle jsem měla problém s usínáním...Rozkládající se mrtvolky v posteli nejsou úplně to pravé. Filmu dodává velkou přidanou hodnotu, že je inspirován skutečnými události z roku 1984. Válkou ovlivněné chování lidí, všeobecný strach, paranoia, to vše nahrává na dusnou atmosféru a bezútěšnost celého příběhu. Hláška "Máme tu mouchy" mě bude ještě dlouho strašit.. ()

Reklama

Happens 

všechny recenze uživatele

Epický film plný atmosféry, ryze ruského světa plného svých specifik, které neznalý Evropan nemůže pochopit. Dějové linie několika nesourodých postav se v jistý tragický kratičký večer protnou a vytvoří se brutální sled událostí, které drží v rukou šílený policejní kapitán / úchyl / sadista / sociopat. Trochu v tom nacházím Palahniukovitý nevyhnutelný existencionalismus, trochu sadistický volný pád v podání Funny Games (1997). ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Pred spustením filmu som o ňom vedel iba to, že jednými dverami vykladajú z lietadla truhly s nebožtíkmi z Afganistanu a druhými dverami nastupujú adepti do mlynčeka na mäso. Po prvých minútach som si uvedomil, že je to film rovnakej krvnej skupiny, akými boli Michalkovovi Unavení slnkom a Zvjagincevov Leviatan. Teda filmy, v ktorých zobrazenie Rusov a Ruska konvenuje s mojimi skúsenosťami. Film som si užíval bez zbytočných pochybností, nakoľko je pravdivý a zbytočných výhrad, či nie je nadmieru krutý. Je pravda, že film nešetrí diváka, ale činí tak iba preto, aby jeho posolstvo bolo jednoznačné a neobkecateľné. Pri tomto filme sa musím špeciálne brzdiť, aby som nenapísal litánie, ako napr. píše Flimfanouch. ()

kchaja 

všechny recenze uživatele

Nevím jak přesně popsat pocity z tohoto filmu. Možná nejpřesnější slovo je - překvapení. Děj je ze začátku velmi obyčejný a nezadá si s jinými dobovými filmy ale poté co se vydají koupit alkohol to teprve začne. Pomalu ale nenápadně se film začne potápět do větších a větších absurdit a kdyby film nebyl podle skutečné události, nevěřil bych, že se něco podobného může stát. Jinak je celý film jedna velká deprese. Nejvíce na mě obrazově působily záběry při průjezdu průmyslovou oblastí kde se střídala šeď ještě s větší šedí - to vše podbarvené optimistickou dobovou hudbou působí velmi kontrastně. A vlastně to ani moc o tom nákladu 200 nebylo. A zajímavý byl také závěr, který po domyšlení byl vlastně i celkem šťastný. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (4)

  • Náklad 200 po svém uvedení vyvolal vzrušené reakce, v některých kinech byl dokonce stahován z programu. Zastali se ho však filmoví kritici, když ho vyhodnotili jako nejlepší film roku. (pornogrind)
  • Ještě před premiérou si získal Balabanovův film skandální pověst, někteří z režisérových kmenových herců v něm dokonce odmítli účinkovat s odůvodněním, že jeho příběh je příliš krutý. Právě to však bylo Balabanovovým cílem, neboť jím chtěl dát políček všem, kteří začali trpět nostalgií po starých dobrých časech. Z toho důvodu postavy filmu nejsou jen účastníky jednoho kriminálního případu, ale obsahují v sobě symboliku agónie celého společenského systému. (pornogrind)

Reklama

Reklama