Režie:
Brian De PalmaScénář:
Brian De PalmaKamera:
Vilmos ZsigmondHudba:
Pino DonaggioHrají:
John Travolta, Nancy Allen, John Lithgow, Dennis Franz, John McMartin, Roger Wilson, Robin Sherwood, J. Patrick McNamara, Roberto Lombardi, Maurice Copeland (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John Travolta jako lovec zvuků, který náhodně odhalí zločin... Mladý zvukař Jack Terry se vydává na lov nejrůznějších „ruchů“ k novému filmu natáčenému pro soukromou filmovou společnost. Přitom se náhodou stává svědkem nehody, při níž auto nečekaně sjede z mostu do řeky. Jackovi se podaří dívku Sally zachránit z topícího se vozu, jeho řidič však již nejeví žádné známky života. V nemocnici se ukazuje, že mrtvý muž je úspěšný politik a guvernér McRyan, jeden z kandidátů na místo amerického prezidenta. Jeho podřízený Lawrence Henry, požádá Jacka, aby s ohledem na rodinu raději pomlčel o dívce, která byla ve voze. Jack později doprovodí Sally do nedalekého motelu. Tím však celá záležitost vůbec nekončí, natočený zvukový záznam naznačuje, že nehoda byla nejspíše někým připravena… (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (245)
Výborný krimi-thriller s hereckým koncertem mého oblíbence Travolty. Skvělé ingredience v nápaditém stylu režie(kamera, světla, dělba obrazu, fantastická hudba). Brian De Palma namíchal originální koktejl, který jsem už dlouho chtěl ochutnat a krom toho ohrozil stabilitu mé režisérské topky. 80% ()
Na De Palmu mi to připadalo až moc rutinní a tuctové. Vyšetřování nehody, co vlastně nebyla nehoda, sice mělo díky zaměstnání halvního aktéra punc originality, ale to bylo tak všechno. K nepříliš výrazné režii přispěl i casting. Nic proti Travoltovi, ten tady zahrál dobře. Ale všichni ostatní stáli za starou bačkoru, což platí dvojnásob pro tu holku z Robocopa. Nejenže příliš nehrála, ale v jejím případě se ani nebylo pořádně na co dívat. Do lehkého nadprůměru film vytáhl až samotný závěr, který mě dostal a i když podobné vyvrcholení bylo vlastně nabíledni, absolutně jsem ho nečekal. 65% ()
De Palma mě jako filmař neskutečně baví. Jeho schopnost scénu rozzáběrovat, pohrát si nápaditě s delšími záběry a vše rytmicky spojit do funkční scény je ohromně osvěžující. Blow Out je navíc film, který by měl být povinností pro každého cinefilního nerda a každého filmového tvůrce, především zvukaře. Film totiž není jen nápaditě natočený, ale i scenáristicky vystavěný, právě s pomocí zapojení filmového prostředí a filmařského řemesla do samotného děje. Ohromně jsem si takový film užil a smekám před Palmovo schopností točit filmy s béčkovým feelingem na absolutně áčkové úrovni. 8/10 ()
Zvětšenina a Rozhovor přežvýkáni pro diváky, kteří sledují filmy s popkornem v ruce. Ach, jsem na tuhle větu tak pyšná, že ji ani nezměním, i když není pravdivá úplně stoprocentně. Nějaké (zejména kameramanské) bonbonky se tam najdou, ale budu si stát za tím, že film je z této tématické trojice nejslabší. Hlavně proto, že narozdíl od ostatních dvou není o ničem jiném než o tom, co ukazuje. Přiblblé rozhovory Travolty s tou holkou jsou prakticky za trest a bohužel tvoří jádro toho, o čem režisér vypráví. Tady scenáristická rozpačitost dosahuje vysokých hodnot. Žádná existenciální postmoderní krize izolovaného člověka se nekoná, člověk se nechce jít po konci střelit do hlavy, protože život nemá smysl. Ale chce jít zastřelit Travoltu za to, co udělal. Prolínání práce na dokonalém výkřiku s hlavní linkou v průběhu působí trochu rozpačitě, ale ten konec zřejmě způsobí, že se nejeden pervert spokojeně usměje a nebude film považovat za ztracený čas. Jsem ráda, že jsem se zděsila i pousmála, moje milé osobnosti se zdají být v rovnováze. ()
Kdo hledá křik, ten ho najde.. Vic Vega pokládající na toaletě Butche Coolidge gangsterský kabel, zvukař Jack Terry lovící ruchy noční přírody. Víte co mají společného? Travoltu ve špatnou dobu na špatném místě.. DePalmův thriller obsahuje známé autorské prvky, ať už v podobě deviantní obsese nádražími, přítomnosti numero uno záporáka osmdesátých let Johna Lithgowa či různých kamerových fíglů (V.Zsigmondovi se při jedné ze scén musela pěkně zamotat hlava). Bezpochyby zručně natočeno, ale naivní motivace hlavních postav a celková monotónnost příběhu mi nedovolí jít s hodnocením výš. Tanečník John ovšem docela zaválel a co je hlavní, nachystal si odrazový můstek pro záchranu své budoucí kariéry, neboť právě na základě role v Blow Out ho později Tarantino vzkřísil v Pulp Fiction. A tím se nám kruh uzavírá.. Proslýchá se, že po BLOW UP M.Antonioniho a BLOW OUT B.DePalmy, má být letos trilogie o mužích, co končí emočně či jinak vyprázdněni, završena filmem L.vonTriera BLOW JOB, jenž se má převážně odehrávat v Oválné pracovně Bílého domu za dob prezidentování Billa Clintona. No o čem to bude, netuším.. ()
Galerie (83)
Photo © Filmways Pictures
Zajímavosti (7)
- Jedná se o druhý a zároveň poslední film, kde se spolu ve filmu setkali John Travolta a Nancy Allen. Prvním filmem bylo hororové drama Carrie (1976). (DruidKarel)
- Během stříhání byly neznámým pachatelem ukradeny dva kotouče filmu. Opětovné natáčení zcizených scén stálo 750 000 dolarů a pro nedostupnost kameramana Vilmose Zsigmonda je musel natočit László Kovács. (Matty)
- V jednom interview Quentin Tarantino povedal, že Výbuch je jeho najobľúbenejším filmom od Brian de Palmu. Taktiež prezradil, že Johna Travoltu obsadil do svojho filmu Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994) aj preto, lebo sa mu páčil jeho výkon v tomto filme. (Fejpof)
Reklama