Režie:
Věra JordánováScénář:
František PavlíčekKamera:
František NěmecHudba:
Vadim PetrovHrají:
Taťjana Medvecká, Jan Hrušínský, Dana Medřická, Věra Koktová, Eduard Cupák, Zdeněk Martínek, Vladimír Krška, Zdeněk Žák, Radovan Lukavský, Josef Kemr, František Vicena, Věra Bublíková (více)Obsahy(1)
Televizní film nás zavede do prostředí zdravotnické školy, odehrává se ke konci studií, tedy při praxi v nemocnici a při závěrečných zkouškách studentek. Hrdinkami jsou dívky různých povah, na jedné straně bezstarostná veselá Irena, na druhé straně Víťa, přímá a obětavá, s hlubokým smyslem pro zodpovědnost. Víťa s opravdovou láskou pečuje o dětské pacienty, prožívá drobné ústrky, musí se vyrovnávat s tím, že ji její třídní učitelka nemá ráda, ale i se vztahem k mladíkovi Vildovi, který je vážně nemocen... Televizní film vznikl podle scénáře Františka Pavlíčka, kterému v té době režim neumožnil publikovat, a proto je v titulcích uvedena scenáristka Bohumila Zelenková, pod jejímž jménem byla realizace jeho scénáře umožněna. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (52)
Realitu tehdejší zdravotnické školy podle mojí mámy daleko líp zachycoval film My, ztracený holky. Tenhle film se sice měl odehrávat v 70. letech (viz ten americký přístroj), ale postavy se chovaly a mluvily, jako by byly z 50. let (což vlastně potvrzuje i zmínka o umístěnkách). Je to škoda... kdyby ten příběh zasadili do 50. let, tak to i celkem mohlo fungovat. Takhle je to jen nevěrohodný, laciný TV film. ()
Taťjaná Medvecká jako Víťa byla lidská a empatická a možná i trošku naivní, ale naprosto přesvědčivá. Takové osoby jako ona vždycky z kolektivu tak nějak vybočují. Na malou chvíli jsem měla pocit, že vidím samu sebe, ale nemám vystudovanou zdrávku. Radovan Lukavský při rozmluvách s Vi´tou pronášel moudrá a pravdivá slova. Daně Medřické ta nepříjemná vrchní sestra pěkně sedla. Celý ten příběh byl předvídatelný, ale to mi nevadilo. ()
Hbitě zpracovaná, ale skvěle obsazená televizní povídka, která by si zasloužila větší prostor, a byl by vznikl film, který by zastínil lecjaký soudobý barrandovský biják. Medvecká uchvacuje nejen svou věčnou krásou, ale i přirozenou dobrotou, která její postavu prozařuje, a Medřické by se mělo dostat více místa, aby se její nepříjemná, ba zlovolná antihrdinka skutečně prokreslila. A stejně tak celé špitální prostředí se všemi svými obyvateli nemuselo zůstat tak kulisovitě sterilním. A tento bílý svět mohly dále rámcovat události a souvislosti vnější. Vlastně je to promarněná příležitost, ale i tak stojí za to vracet se k této skice. ()
"Někdy už to není možné zachránit život, ale vždycky můžeš hodně udělat proto, aby člověk ve svých těžkých chvílích nebyl sám." Taťjana Medvecká v krásné roli sestřičky "žákyňky" Víti, která svým poctivým a obětavým přístupem k práci a hlavně svou laskavou a pozitivní povahou přináší světlo do života dětských i dospělých pacientů. Někdy ale ani tohle vše nestačí. To pak teprve Víťa absolvuje tu skutečnou maturitu...V nezvykle nesympatické roli Dana Medřická. ()
Mladičká zdravotní sestra Taťána Medvecká těsně před maturitou. Nepříliš chytrá, ale hodná a poctivá sestra, velmi schopná ošetřovatelka a též znalá psychologie pacientů. Nemocnice je pro ni vším, jejím snem je i po maturitě zde pracovat, tedy aby si ji vedení nemocnice vybralo za zaměstnance. Film je o vztahu se spolužačkami, pacienty a lékaři v nemocnici. Její učitelka Dana Medřická je skvěle zahraná bestie, která ji dusí. Je zde i celá řada našich velkých herců v malých rolích. Medvecká se předvádí v nejlepším světle, hraje svou náctiletou opravdu výborně, její naivita a jednoduchost je fakt důvěryhodná, stejně jako i hledání sebe sama. 80% ()
Galerie (4)
Photo © Česká televize / Miroslav Pospíšil
Zajímavosti (1)
- Filmový debut Dany Vávrové. (M.B)
Reklama