Režie:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Nigel GodrichHrají:
Michael Cera, Mary Elizabeth Winstead, Kieran Culkin, Chris Evans, Ellen Wong, Anna Kendrick, Brandon Routh, Alison Pill, Jason Schwartzman, Johnny Simmons (více)Obsahy(2)
Dvaadvacetiletý Scott Pilgrim je poněkud nevyzrálý mladík, který hraje v rockové kapele Sex Bob-Omb. Zrovna je bez práce a chodí s roztomilou středoškolačkou. Všechno je skvělé, dokud mu do života nevstoupí úžasná a nebezpečná Ramona Flowersová. Po uši se do ní zamiluje a začne plánovat společnou budoucnost. Scott brzy zjišťuje, že jeho vysněná dívka si životem nese velmi neobvyklé břemeno. V cestě ke štěstí mu totiž stojí sedm bývalých Ramoniných partnerů, kteří ovládají její milostný život a udělají cokoli, aby byl okamžitě odstraněn každý další nový nápadník. Pokud chce Scott získat svou lásku, bude muset všechny expartnery zničit dřív, než oni zlikvidují jeho. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (1 580)
Svým způsobem velmi věrná adaptace a důkazní materiál Wrightových (ne-zas-tak-neomezených) schopností mimo britské ostrovy, z něhož však i přes tunový příděl originálních nápadů, odkazů a parafrází zůstává lehká (ale opravdu jen lehká) pachuť v ústech pokaždé, kdy si čtenář komiksu vybaví, co ho na předloze bavilo nejvíc a co filmovému Pilgrimovi nejvíc chybí. A totiž lépe vyprofilované postavy a vztahy mezi nimi, jež musely být vzhledem k obsáhlé předloze (6 sešitů, každý o víc jak 100 stranách) značně zredukovány a - ač mě to strašně bolí přiznat - místy až vykastrovány (Culkinův Wallace je výborný, jeho předobraz je ale geniální). Znalost komiksu je tím pádem výhodou (díry si holt sami doplníte) a zároveň i přítěží (víte, o co přicházíte), jež filmu svazuje končetiny a táhne ho minimálně o jeden level níž. Trochu ale Wrighta podezřívám, že si byl téhle slabiny vědom (jedna postava v Chaos Theatre situaci sympaticky glosuje) a tím vymodlil Scottovi nejen extra život (anebo cheatoval?), ale i patinu uvědomělého počinu, který ví, kde má limity (dějové a myšlenkové zkratky) a snaží se je když už ne (protože to nelze) překonat, tak alespoň něčím vynahradit (stylová akce, humor, audiovizuál obecně). Což mi ke spokojenosti stačí, byť generační klasikou navždy zůstane jen O'Malleyho kreslený masterpiece. P.S.: Civalova poznámka o plýtvání kreativitou je poměrně vtipná, neboť Wright v případě Scotta Pilgrima až na pár výjimek pouze kopíruje nápady z komiksu (první hodinu je to skoro přesný "copy and paste") a z vlastních rukávů sype až překvapivě málo. ()
Ultimátní romantická teen komedie pro videoherní geeky. Ale čeho moc, toho moc, tady konkrétně tý hravosti. Je to v rámci komedie podobně ulítlá psychárna jako svého času CRANK, jenže tohle u mě moc neprošlo. No tak už jen ten ufňukanec Cera v titulní roli... Má to svůj ksicht, je to barevný, ale nějak ne-é. ()
Bravurní převedení rozsáhlé a nápady napěchované předlohy do formátu dvouhodinového filmu. Stylové hračičky s komiksovými SFX a videoherními symboly jsou dynamické, ale také doslovně převzaté z předlohy. V čem však filmový Scott Pilgrim obstojí jako tvůrčí počin je právě to, co ho dělá filmovým. Adaptace nápaditě užívá jumpcutů a elyps jako ekvivalentů vůči komiksovým „střihům“ mezi jednotlivými panely. Hudba, která byla v komiksu vizualizovaná, zde dosazením zvukové dimenze dostává přední úlohu. Přes všechny přednosti snímku je na první pohled pochopitelné, proč toto nemohl být komerční hit. Už samotný koncept alternativně pojaté romance pro alternativní mládež popírá blockbusterový úspěch, ale především je tu fakt, že snímek (ostatně jako komiks) docení především lidé, kterým náct už bylo před mnoha lety (dnešní mládež opravdu nehraje osmibitovky). Přes tento generační paradox je ale Scott Pilgrim sále film o současné generaci náctiletých a jejích postojích k světu (proto je také v základu plytký a sebestředný). Americká floskule "a cult in the making" tento film plně vystihuje. 9/10 - více v recenzi pro A2 ()
Když má někdo nakoukáno, načteno, naposloucháno, nahráno a ještě k tomu umí točit tak, aby to bylo dokonale zábavné, není co řešit. Během projekce jsem chtěl skandovat a hlasitě fandit, po skončení jsem toužil znovu k pokladně a ještě si to dát nášupem celé znovu. Takový gejzír stylovosti nelze pobrat napoprvé. Letos už druhý film, kde vynalézavá britská filmařina natočila za hollywoodské peníze neskutečnou šlehu. ()
V detailech úžasně zábavné, jako celek ale nefunkční a nudné. Děsivá kombinace, kterou bych zrovna od tohoto snímku nečekal. Mrzí mě to vážně moc. Rád bych to tak neviděl, ale když si vzpomenu na nedávný Kick-Ass (který se mi i přes zásadní odlišnosti pořád vybavoval), tak ty čtyři prostě nedám. 60%/70% PS: Ať už Cera PROBOHA hraje něco jiného než svou sto padesátou osmou figuru roztomilého klučiny. Já už opravdu NESNESU další film s ním. A to mi byl vážně sympatický. Kdysi. ()
Galerie (141)
Zajímavosti (67)
- Edgar Wright dle svých slov koncipoval film jako muzikál, jen hudební čísla nahradil souboji. (darek kartac)
- Ve scéně, kdy Ramona (Mary Elizabeth Winstead) přijede na bruslích ke Scottovi (Michael Cera), má obuté brusle Valo, vyráběné především pro "agresivní bruslení", např. ve skateparcích a na překážkách, jako jsou zábradlí a schody. (janhabart)
- Edgar Wright řekl vedoucímu castingu, aby nenajímal žádné anglické herce, protože se jednalo o jeho první severoamerický film. Satya Bhabha (Matthew Patel) úspěšně prošel castingem díky neanglickému přízvuku a později přiznal, že pochází z Londýna. (Othello)
Reklama