Režie:
Ruggero DeodatoScénář:
Gianfranco ClericiKamera:
Sergio D'OffiziHudba:
Riz OrtolaniHrají:
Robert Kerman, Francesca Ciardi, Perry Pirkanen, Luca Barbareschi, Salvatore Basile, Carl Gabriel Yorke, Ruggero Deodato, Paolo Paoloni, Luigina Rocchi (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Příběh, který vám bude vyprávět tento film, se skutečně stal. Do pralesů Jižní Ameriky odjíždí čtyřčlenná skupina mladých reportérů, aby natočili unikátní záběry s domorodci, kteří se ještě nesetkali s bílým člověkem. Podaří se jim nalézt kmen údajných lidojedů, kteří však o bílé návštěvníky nejeví přílišný zájem. Mladí reportéři se je proto pokusí vyrušit z jejich poklidného života. Tento film je nevhodný pro osoby mladší 18 let, protože obsahuje autentické záběry kanibalských orgií, které se tehdy opravdu odehrály. (Vapet Production)
(více)Videa (2)
Recenze (628)
Tak fajn... Deodato se pokusil šokovat a povedlo se mu to mírou vrchovatou. Ani ne tak brutalitou lidí vůči sobě navzájem, jako spíš nesmyslným a naprosto zbytečným zabíjením zvířat v přímém přenosu. Vyžívat se v detailních záběrech na kuchání želvy nebo opic (které kvůli zpackané scéně musely být zabity hned dvě) se může snad jen sadista nebo někdo, kdo pro komerční úspěch svého snímku podstoupí naprosto cokoli... Tahle bezskrupulóznost svědčí o mnohém. Deodato se touto saďárnou zřejmě snažil obalit myšlenku, že necivilizovaným divochem nemusí být jen domorodec odněkud z Afriky... ale činí tak docela jednoduchým a velice průhledným způsobem. Hlavní postavy jednají tak nelogicky, že výsledku jako celku nevěřím ani za mák... Uznání si režisér vyslouží snad jen za navození atmosféry a tu neskutečnou autenticitu, s níž nám zobrazuje všechny ty nechutnosti (vyjma zabíjení zvířat - to už je mimo mé chápání). Vlastně se ani nedivím těm, co dali odpad... ()
Talianski tvorcovia v 70tych a 80tych rokoch si okrem iného založili biznis na tom, že korčuľovali na hrane toho, čo je možné ešte zobraziť na filmovom plátne a to tak sexom, násilím, či témami. Deodato v Cannibal Holocaust túto hranicu prekročil a dosť výrazne (pričom najvýraznejším príkladom je týranie zvierat). Zaslúžene je to asi najkontroverznejší film na svete a rozumiem ľuďom, ktorých fascinuje, za mňa je to ale odpad. ()
Who the real cannibals are? Jeden z vrcholů filmového (ne)umění. Naturalisticky sugestivní, sugestivně naturalistický. To je Deodatův druhý výlet (dalo by se říct volné pokračování) do amazonské džungle mezi lidožravé domorodce. Silná syrová podívaná, která se vyrovná leckterému dokumentu či živému přenosu, fascinuje úžasnou trikovou stránku, hudbou Rize Ortolaniho a odhodláním překračovat hranice a zabíjet nevinná zvířata. Tady se film stává hmotným. Na něco takového se prostě nedá zapomenout. ()
Tento film som nebola schopná pozerať. Videla som kúsok scény s korytnačkou, na niečo ďalšie som už dokázala len nakuknúť zrýchleným posunom a stačilo. No aj tak som ho ohodnotila ako odpad a na svojom rozhodnutí trvám. Je to zverstvo najhrubšieho zrna a je mi jedno, kde boli a neboli trikové zábery. Takéto veci vymyslí a natočí len chorý človek pre chorých ľudí. Neviem ani slovami vyjadriť, čo by som povedala a urobila pánovi Deodatovi, keby som ho mala v pivnici. Asi by som na ňom vyskúšala zopár hmatov, ktoré jeho "herci" trénovali na korytnačke. ()
Ano, jsem naivka a věřím, že ta myšlenka stojí na značně nadsazených základech, ale když mě ve filmu víc než pohled na detailní záběry rozřezávané želvy znechucuje pouhé pomyšlení na existenci podobných primitivních hovad, která se opovažují považovat se za ty civilizované, tak už to přece jen o něčem vypovídá. Přejměte tento můj přístup a zaručuju vám, že závěrečný kanibalský masakr si vychutnáte přímo labužnicky. 90% ()
Galerie (38)
Photo © Vapet Productions
Zajímavosti (46)
- S rozpočtem 100 000 amerických dolarů vydělal film celosvětově 1 100 000 dolarů. (smetyl)
- Scéna s domorodou dívkou nabodnutou na kůl byla natočena následovně: do země byl zabodnut krátký kůl, na jehož špičce bylo sedátko od kola. Dívka si sedla na sedátko a v ústech držela naostřený kus balzového dřeva. Deodato později zmínil, že dívka byla při natáčení překvapivě klidná. (gjjm)
- Poté, co se herec Robert Kerman (profesor Harold Monroe) dozvěděl, že režisér nechal před kamerou všechna zvířata opravdu pozabíjet, označil R. Deodata za bezcitného a nemilosrdného a fyzicky jej napadl. Nebyl totiž u toho, když k těmto věcem došlo, včetně zabití nosála, kterážto scéna vypadala, jako by byla natočena v jeho přítomnosti. Herec měl původně za to, že se jedná o filmový trik. (Wez)
Reklama