Reklama

Reklama

Kanibalové

  • Česko Kanibal Holokaust (festivalový název) (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh, který vám bude vyprávět tento film, se skutečně stal. Do pralesů Jižní Ameriky odjíždí čtyřčlenná skupina mladých reportérů, aby natočili unikátní záběry s domorodci, kteří se ještě nesetkali s bílým člověkem. Podaří se jim nalézt kmen údajných lidojedů, kteří však o bílé návštěvníky nejeví přílišný zájem. Mladí reportéři se je proto pokusí vyrušit z jejich poklidného života. Tento film je nevhodný pro osoby mladší 18 let, protože obsahuje autentické záběry kanibalských orgií, které se tehdy opravdu odehrály. (Vapet Production)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (628)

HAL 

všechny recenze uživatele

Zařazení Cannibal Holocaustu do žánru "horor" je jeden z největších nesmyslů jaké jsem tady na csfd viděl - to že jsou v nějakém filmu gore scény ještě neznaméná že se u toho má někdo bát. Tím méně zde kde jsou jakékoli prvky napětí a strachu potlačeny faktem že osud inkriminovaných osob zná divák předem. Nejde ani o klasické exploation kydlení či dokonce béčkově směšnou zábavu. Násilí ve filmu je docela hodně a jeho zdání autenticity podpořené dokumentárním podáním filmu (děj filmu je o tom jak skupina producentů a jeden antropolog retrospektivně sledují záznam "dokumentaristů" z jihoamerické džungle, trochu ve stylu Blair Witch Project), nemám ale pocit že by gore scény byly přehnaně samoúčelné - ba právě naopak jsou nutné v kontrastu s popisem zkaženosti lidských charakterů a zlem které v zájmu svých pošahaných povrchních cílů páchají... a na které se dál nabaluje i jemné nakousnutí společensko-kritických otázek o zneužívání senzacechtivosti a laciného působení na city v médiích pomocí "podprahových" sdělení ve formě hudby či záměrně skutečnost zkreslujícímu střihu. Dost mě překvapuje s jakou vehemencí je ve většině okolních komentářů tento hlavní význam filmu ignorován... nebudu popírat že režisér se nesnažil krví ve filmu exhibicionisticky šokovat aby zaujal pozornost, ale je projevem hlouposti se při vnímání filmu na těchto povrchních prvcích intelektuálně zastavit. A co se týče mrtvých zvířat - není to vůbec hezký pohled, ale tak to v přírodě chodí a v rámci filmu to opět není samoúčelné, takže netuším proč bych se kvůli tomu měl cítit nějak extrémně dotčeně - taky jsem při sledování filmu jedl kuře. 8/10 ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Myslím, že většina úvah a názorů na tento film zde již byla řečena a já nechci přicházet s něčím mnohokrát řečeným... Osobně mám po mnoha těch letech, co jsem se s "Holocaustem" seznámil, k filmu v podstatě kladný vztah ... viz moje hodnocení. Tento film můžeme považovat v mnoha ohledech za "nej ...." ve špatném slova smyslu ... Nej-zakazovanější, nej-brutálnější, nej-odpornější, nej-násilnější, nej-zvrácenější a tak dále a tak dále ... Každý to má prostě ve vztahu k tomuto filmu nějak, je to jeho osobní věc, postoj, slabost či síla mu čelit a přijmout jej, jaký prostě je (ale také není!) ... Ani tento film, pro mne osobně, maniaka do explotačních horrorů, drasťáren, úchyláren, divností a ukrutností není ten "ultimátní", ale je velmi dobrý!! S ohledem na všechna "nej", musím jasně vyzvihnout pouze jedno, a to NEJKONTROVERZNĚJŠÍ ... Ano, neznám příliš mnoho filmů v historii kinematografie, které by v celé své kontroverznosti, nepochopení či pochopení, přijmutí či nepřijmutí, dosáhly takového vrcholu. Konkurencí snad může být tak trochu I Spit on Your Grave (1978) a Salo 120 dní Sodomy (1974) ... Ale i tyhle nepochopené podivnosti "Kanibalové" zašlapávají v tomto ohledu hluboko do země. Kontroverznost, intenzita v nasazení všech možných pák a přístupů k divákovi, reklama, která v té době vůbec nefungovala tak precizně, jako dnes, to vše Deodato dotáhl do absolutního maxima ad absurdum ... kdy po necelých 30ti letech zde máme film, který dle neoficiálních zpráv překonal v počtu diváků v Evropě "ET mimozemšťana", který má funkluby po celém světě, který neustále vychází po světě v nových a nových edicích na dvd, který je v Japonsku roky na vrcholech žebříčků v oblíbenosti mezi horrory a téměř uctíván jako nepřekonatelný kult (a Japonci paradoxně co není jejich prostě neberou!!), film, o kterém se ještě dnes tradují legendy, urban legends, výmysly, spekulace, šíří dezinformace, straší malé děti i puberťáci... ano film, který se dokonce nedopatřením dostal v ČR za komunismu do časopisu "100+1" jako "skutečná událost a tragédie, kdy byli kanibaly snědeni členové výpravy" a časopis obsahoval i fotku z tohoto filmu (tohle bylo moje první setkání s "Cannibal Holocaustem" , aniž bych to tušil) a tak bych mohl pokračovat do nekonečna... Tak tohle je pro mne Deodatovo dílo!! Nehledě na to, že se tento film povedl asi tak stejnou náhodou jako Hooperovi Texas chainsaw massacre (1974), prostě víc než povedl ... A to si nemyslím ani o Hooperovi a už vubec ne o Deodatovi, že jsou dobří režiséři. Ale prostě občas se holt něco povede i nechtěně... A tak musím s jistotou konstatovat, že Deodato měl po neúspěchu podle mne absolutně nejlepšího "kanibal horroru" - Ultimo mondo cannibale (1977) takový vztek, že to vzal ještě jednou a pořádně z gruntu, aby si ty prachy a "slávu" zajistil. Desetkrát víc zvrhlostí, znovu vraždění zvířat před kamerou, autentická kamera, vyjádření, že film obsahuje autentické záběry, rozšíření zprávy o ztracení cestovatelů v pralese, smlouva s herci, že se nesmí rok ukázat na veřejnosti ... Všechno tohle plus opravdu dokonalý majstrštyk vybuchnul koncem sedmdesátých a začátkem osmdesátých let jako atomová bomba a vše špatné a zlé, co se o filmu řeklo a napsalo, byla znova jen voda na Deodatův mlýn. Reklama, reklama a z ní prachy, kontroverze a legendy a z toho další prachy, kult, který kultem vůbec být nemusel, kdyby Deodato tolik precizně nepřipravil předem půdu pro zkultovnění tohoto horroru. Viděl sem všechny "ty lepší" kanibalské filmy a i když se tomuto nemohou rovnat v kvalitě ani z 10%, všechny obsahují autentické vraždění zvířat, spousta z nich odřezávání penisů, poprsí, znásilňování ... prostě všechna tabu. Jen "Holocaust" to prostě předvádí na svoji dobu s takovou autenticitou, že nad tím prostě občas zůstává rozum stát, stejně tak monstrózní a kultovní Ortonaliho hudba, atd., atd. ... Ale to vše by stejně nakonec zapadlo v prachu filmových dějin, kdyby Deodato účelně nenechal šířit dohady o tom, že se jedná o skutečné záběry se snuffovými prvky ... Kdyby nevyužil (již tenkrát a bez internetu!!) podobné přístupy k reklamě, jako to udělali tvůrci Blairwich a jako to dělá podobně Eli Roth se svými dnešními slátaninami ... Tak vytvořil Deodato svoje dítě a nesmazatelně se zapsal, nebo přímo vyřezal, do dějin horroru a už na něj nikdo nikdy nezapomene ... Ke slávě mu prostě stačil jeden jedinný film ... () (méně) (více)

Reklama

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

jak okometovat něco tak nechutnýho jako je Cannibal Holocaust... mám z toho tak rozpoluplný pocity... nevím jestli mi má být hnusně z toho, co jsem viděla a co tu čtu.. nebo se mám bát, že se něco takovýho stalo a nejspíš ještě někde děje.. a docela je mi na nic.. když vím, že se tohle někomu líbilo.. chraň páně jestli si někdo vezme příklad z toho, jak potrestat svou ženu za cizoložství.. nebo jak "správně" roztáhnout ženskou při znásilnění.. nebo má snad někdo zájem o nový způsob rodění, kam se pak hrabou ženský co svý děcko hodí do kontaineru, proti tomu jak se kanibalové zbavují nechtěných miminek.. a jak co udělali reportéři s želvou.. to byl vrchol mý trpělivosti.. mám pokračovat?? možná je tu teď malý spoiler.. ale pardón.. je mi to jedno.. protože jestli se tohle opravdu někomu líbí.. Bůh s námi ()

MIMIC odpad!

všechny recenze uživatele

Chápem, že viacerí talianski hororoví režiséri nie sú úplne normálni, no pokiaľ jedinou emóciou z nejakého filmu zostáva zhnusenie (intenzívne) nad sadistickým zabíjaním zvierat (skutočným), tak akékoľvek posolstvo a kinematografické kvality idú bokom. Deodato by si to mal odsedieť a v chládku čítať fyziológiu zvierat. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Tahle devadesátiminutová brutalita se navenek snaží v divákovi vzbudit dojem, že nese nějaké poselství. Ve skutečnosti toto bohulibé poselství - poukázat na temnou stránku člověka a na ostudnou komercionalizaci násilí - je jenom pouhou záminkou k tomu, aby nám Deodato mohl ukázat ten nejtvrdší snuff spáchaný na zvířatech, který byl kdy v hraném filmu k vidění (milovníci želv, tohle si raději nepouštějte) a nesmírně autentickou formou zobrazit prasárny (jinak se to nazvat nedá), které páchá člověk na člověku. Míra autenticity je tak obrovská, že jsem během sledování byl na pochybách, jestli je to skutečně jenom hrané (u těch zvířat ale ne, tam to jsou skutečně mordy v přímém přenosu). Celkové resumé: velmi umně natočená nechutnost, která se tváří hlubokomyslně, ale já jí to nebaštím. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (46)

  • Porážení zvířat ve filmu bylo reálné, což mělo za následek zakázání filmu v rodné Itálii. Nechvalně známou se pak stala scéna, kdy herci před kamerou za živa rozkrájeli velkou želvu. (Kulmon)
  • V Japonsku se film stal jedním z nejvýdělečnějších filmů vůbec. (Kulmon)
  • Scéna s domorodou dívkou nabodnutou na kůl byla natočena následovně: do země byl zabodnut krátký kůl, na jehož špičce bylo sedátko od kola. Dívka si sedla na sedátko a v ústech držela naostřený kus balzového dřeva. Deodato později zmínil, že dívka byla při natáčení překvapivě klidná. (gjjm)

Související novinky

Zemřel režisér Ruggero Deodato

Zemřel režisér Ruggero Deodato

29.12.2022

V jednom z posledních dnů roku přichází smutné zprávy pro fanoušky evropské žánrové kinematografie, ve věku třiaosmdesáti let totiž v Římě zemřel kultovní italský režisér a scenárista Ruggero Deodato… (více)

Reklama

Reklama