Reklama

Reklama

Konzum

  • Švédsko Surplus: Terrorized Into Being Consumers (více)
Dokumentární / Experimentální
Švédsko, 2003, 51 min

Film reaguje na protesty proti summitu G8 v italském Janově v roce 2001, brzy se ale přesouvá k popisu dnešního světa v širší perspektivě. Metodou často neuvěřitelně rychlého střídání jednotlivých záběrů a témat je demonstrována absurdita a iracionálnost stávajícího systému mnohem lépe a názorněji než většina textů, kterých bylo na toto téma už napsáno bezpočet. Autoři pátrají po kořenech černého bloku – a dávají značný prostor Johnu Zerzanovi, anarcho-primitivistovi, který velmi inteligentně kritizuje průmyslovou civilizaci a konzum, obhajuje násilné protesty jako jediné, které upoutají pozornost... a také tvrdí, že ideální by bylo vrátit se do doby před zemědělstvím a vznikem dělby práce. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

Caesius S. 

všechny recenze uživatele

Jakýsi hudební klip zamýšlený jako obžaloba konzumní společnosti. Je třeba si uvědomit, že kapitalistická devastace zdrojů se chová jako parazit a nemůže fungovat do nekonečna, hostitel - Země už brzy může přejít ze stádia inkubace do plného propuknutí nemoci. Řešením podle mě není zničení veškeré techniky a technologií a návrat do doby kamenné, ale spíše obrat od používání techniky proti přírodě k symbiotickému vztahu mezi moderní čistou technologií a přírodou. ()

-tHESWINe- odpad!

všechny recenze uživatele

Opravdu dost hrozná zkušenost, jde o patosový dokument bez hlavy a paty, natočený formou videoklipu, který dokola divákovi omílá několik myšlenek, které však nějak nezdůvodňuje ani nevysvětluje. To vše za zvuků rytmické hudby, cinkání peněz a mlácení kladiv. Stačilo zaměnit "nekoukejte na MTV!" za "nekoukejte na tenhle dokument" a efekt by byl dokonalý. Na Amazon k dostání za pouhých $23 ... vy mi, pánové, povídejte něco o konzumu a komerci. ()

Reklama

maslic 

všechny recenze uživatele

Jakysi mix mezi videoklipem a pseudokumentem, ovsem se slabou myslenkou a porad dokola omilanymi argumenty o tom, jak je soucasne spotrebitelstvi mor spolecnosti. Je zde par zaberu, ktere potesi vizualne a ktere se cloveka i nejak dotknou (napr. skladka pneumatik). Ale bohuzel, na necelou hodinovou stopaz autori par temat pouze nakousli. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Být to pár samostatných pětiminutových spotů, tak to mohlo snad i zaujmout. Ovšem tenhle pubertální nihilismus v praxi, ve kterém tvůrci na tisíc a jeden týž způsob nechutně propagandistickým způsobem na diváka valí své proklamace, je k nevydržení. Naprosto. Problém Konzumu ovšem vůbec není v tom co říká. Nýbrž v tom jak k uzoufání nudným a naivním způsobem se vám to tvůrci snaží předat. Po deseti minutách už nemají co nabídnout, přesto směle pokračují dále, až dávají zcela zapomenout i na sympatické technické zpracování. Pouze dobře vybraná hudba zabraňuje nejhoršímu - vypnutí ještě před koncem. ()

capka 

všechny recenze uživatele

Zajímavé zpracování, jak hudebně, tak vizuálně - vlastně takový soubor několika více či méně podařených skladeb a videoklipů. Závěrečná myšlenka, že bychom měli především žít naplňující život, mě oslovuje, ale myšlenka, že k tomuto potřebujeme všechno zničit a vrátit se do pravěku, podle mě neshazuje konzumní společnost, ale samotné tvůrce. Prostě bych to zkrátila a deradikalizovala. Ambice měnit svět je tam jaksi navíc. ()

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se přes tři roky v osmi zemích světa. Mimo jiné i při 27. summitu G8 v roce 2001, v Shanghai či v Alangu v Indii. (DaViD´82)
  • Tvůrci se schválně snažili napodobit formu reklam ze stanice MTV. (DaViD´82)

Reklama

Reklama