Režie:
Robert RedfordScénář:
Matthew Michael CarnahanKamera:
Philippe RousselotHudba:
Mark IshamHrají:
Tom Cruise, Meryl Streep, Robert Redford, Peter Berg, Michael Peña, Derek Luke, Kevin Dunn, Paula Rhodes, Andrew Garfield, Christopher Carley, Josh Zuckerman (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V tomto působivém filmu se idealistický profesor (Robert Redford) pokouší přesvědčit svého studenta (Andrew Garfield), aby v životě udělal něco důležitého, zatímco charismatický senátor (Tom Cruise) ve Washingtonu vysvětluje pochybující televizní reportérce (Meryl Streepová) novou válečnou strategii na Středním východě. Ve stejnou dobu se na druhém konci světa v Afghánistánu dva profesorovi bývalí studenti (Derek Luke a Michael Peña) ocitají za nepřátelskou linií a bojují tu nejen za svobodu, ale hlavně o své holé životy. Napětí roste a tito tři Američané si začnou navzájem měnit své životy zcela nepředstavitelným způsobem. (Cinemax)
(více)Videa (4)
Recenze (279)
Dva dialogy a jedna válečná scéna a, hle, vyleze nám z toho nejen chytrý a podnětný "slovopád", ale i dostatek pocitově rezonujících momentů. Redford má dar přednášet svoje ideály tak, aby to nevyznělo jako vtloukání klínů do hlavy, ale jen jako pobídka k vlastnímu přemyšlení (realita je samozřejmě trochu jiná - nicméně tenhle typ veřejnýho aktivismu oceňuju). ()
Budiž pozdrav! Robert je dříč.. Jako režisér už nám dokázal, že umí.. Smekám před ním, jen škoda, že si vybírá těžká témata, která má potřebu rozpitvat, aniž si přečetl Příručku domácího patologa.. Technicky jsou jeho filmy dokonalé, jako živoucí legenda ukáže na herce, třebaže jinou legendu, ta mu v příběhu sehraje čurdu a ještě poděkuje.. Nicméně pro popcornového diváka evropského typu to bude řekněme těžko stravitelné.. Ještě, že se máme filmově! ;-) Woo. ()
Dvě dvojice postav sedí v něčí kanceláři a diskutují, třetí dvojice leží zraněná a obklíčená nepřáteli a čeká, jak dopadnou. Přesto je tahle konverzačka dramatičtější a má větší spád než většina běžných thrillerů. Může za to jednak chytře poskládaný scénář, věrohodně napsané i zahrané postavy a také zkušený režisér, který ví co a jak říci. Film, který pokládá spoustu obecně platných otázek a odpovědi nechává na divácích. ()
Tři jednoduché dialogy stačí Redfordovi k tomu, aby do nás 90 minut hustil více či méně pravdivé názory na politiku a život. Neříkám, že jsem mu to sežral, jenom říkám, že jsem se nestihl nudit a nadávat celou stopáž na vykonstruovanost. Kdyby nebylo patetických momentů jako zvážnění hudby při první zmíňce o jedenáctém září nebo zavěrečné "hrobové poetiky", mohl to být konečně přesvědčivý politický snímek. Takhle je to za rozporuplných 70%. ()
Robert Redford se nám po delší době posadil za kameru, aby zde interpretoval své myšlenky a názory o dnešní politické situaci. A vznikl z toho snímek, ve kterém se opravdu hodně mluví. Film je rozdělen na tři dějové linie. V té první sledujeme rozhovor Meryl Streep s Cruisem. Je opravdu radost sledovat jejich slovní přestřelky a oba hrají výborně ( i když Meryl přece jenom o něco líp). Ještě lepší jsou ale dialogy mezi učitelem s tváří samotného Redforda a jeho studentem. Tahle dějová linie mě asi zaujala ze všech nejvíc. No a potom zde je ještě linie z Afgánistánu, která všechny tyto linie spojuje dohromady. No a dohromady to dává opravdu výborný celek, který i přes to kecání ani na chvilku nenudí. Redford totiž věděl co chtěl natočit a jak to natočit, a podle toho to také vypadá. Vznikl tak film, o kterém asi budu ještě pár dní přemýšlet. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (15)
- Do kin byl film distribuován pod falešným názvem Barrie. (jezurka42)
- Na popud Toma Cruise byla jedna z předpremiér filmu promítaná pro členy scientologické církve, jíž je právě Cruise členem. (Rafik)
- Robert Redford se v komentáři k filmu zmiňuje o tom, že chtěl do snímku začlenit i kritiku moderní korporátní žurnalistiky, kterou vidí v ostrém kontrastu k staré žurnalistice, jejíž vrcholný moment spatřuje v chování novinářů kolem aféry Watergate a současně tento úpadek dává do souvislosti stále užšího propojování novinářské scény s velkými korporacemi, přičemž tento negativní zlom klade do období devadesátých let 20. století. (Tarmenel)
Reklama